Poutala (kd.) haluaa kieltää nuorilta tupakan oston
Jos halutaan täysostokieltoa tupakkaan, niin eikö sama pitäisi tehdä alkoholille?
Kommentit (55)
Niin. Alkoholihan ei aiheuta mitään haittoja.
Useita syöpiä. Alkoholidementiaa. Maksasairauksia. Väkivaltaa. Rattijuopumuksia ym ym...
Aika harva on ajanyt lapsen kuoliaaksi syynä tupakan poltto. Tai hakannut vaimoaan tupakka suussa....
Mikähän se pitäisi kieltää?
Vierailija kirjoitti:
Kieltolaki varmaan toimii yhtä hyvin kuin 1920- luvulla. Tervetuloa pimeät tupakkamarkkinat!
Ne ovat jo täällä. Olleet jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Sitten menisi lestadiolaisten äänet kyllä.
Stadiolainen ei hellaria äänestä. Nehän ovat pahimmat kilpailijat taivasmarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Alkoholihan ei aiheuta mitään haittoja.
Useita syöpiä. Alkoholidementiaa. Maksasairauksia. Väkivaltaa. Rattijuopumuksia ym ym...
Aika harva on ajanyt lapsen kuoliaaksi syynä tupakan poltto. Tai hakannut vaimoaan tupakka suussa....
Mikähän se pitäisi kieltää?
Alkoholi ei liity tupakkaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Alkoholihan ei aiheuta mitään haittoja.
Useita syöpiä. Alkoholidementiaa. Maksasairauksia. Väkivaltaa. Rattijuopumuksia ym ym...
Aika harva on ajanyt lapsen kuoliaaksi syynä tupakan poltto. Tai hakannut vaimoaan tupakka suussa....
Mikähän se pitäisi kieltää?
Alkoholi ei liity tupakkaan mitenkään.
Ei liity ei. Mutta miksi Poutala ei halua kieltää nuorilta samalla alkoholin ostoa.
Nää hnihhulit haluu kieltää KAIKEN..
Röösni takas myyntiin vauvvasta vaariin ja NUUSKA takas laillisex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ministeri sanoo, että kireämpi tupakkapolitiikka toisi myös taloudellisia säästöjä terveydenhuollossa pitkällä aikavälillä."
Käy juuri päinvastoin, kun ihmiset elävät pidempään ja ehtivät sen takia nauttia eläkettä käyttää palveluja kauemmin. Vanhukset sairastavat kaikkein eniten.
Eläkemenot eivät juuri rasita valtion taloutta, kun suurin osa saa eläkettä yksityisiltä eläkeyhtiöiltä.
Mutta sairauskulut rasittavat. Asia on tutkittu jo jotain 30 vuotta sitten ja ilman verovaikutuksia. Väännän rautalangasta. Jos tupakoitsija kuolee eläkkeelle päästyään nopeasti, kuluttaa hän hyvin paljon vähemmän yhteiskunnan palveluita verrattuna henkilöön joka elää 15 vuotta pidempään ja sairastuu pitkäaikaussairauksiin. Myös eläkekulut nousevat tupakoimattomuuden vuoksi. Pidentyneen elämän takia. En tahdo kenenkään tupakoivan, mutta en myöskään valehtelevan.
Herttainen ajatus mutta miten sitten on ajateltu korvata tupakan myynnistä saatavat verotulot?
Vierailija kirjoitti:
Sitten menisi lestadiolaisten äänet kyllä.
Lestadiolaiset miehethän on kovia tupakoimaan
Vierailija kirjoitti:
Herttainen ajatus mutta miten sitten on ajateltu korvata tupakan myynnistä saatavat verotulot?
Näiden päättäjien pienissä päissä ajatus on se, että säästetään terveydenhuollon kustannuksissa, kun ihmiset eivät enää kuole tupakoinnin aiheuttamiin sairauksiin, vaan elävät pidentyneet elämänsä sairastamatta ollenkaan, kunnes lopulta kaatuvat saappaat jalassa hautaan. Koska näinhän se tietenkin menee eikä korkea ikä suinkaan altista lähes kaikille tunnetuille sairauksille.
Mikään kieltolaki ei ole koskaan toiminut minkään päihteen tai aineen - ei tupakan, ei alkoholin, ei nuuskan, ei kannabiksen, eikä minkään huumeiden - kohdalla.
Lopputulos on ollut aina sama - käyttö ei vähene, mutta lieveilmiöt pahenevat ja moraalittomat ammattirikolliset hyötyvät.
Mutta mennään ilman muuta ajassa taaksepäin ja lisätään entisestään kieltoja.
Ehkä tuhannes kerta toden sanoo.
Onko yksikään uskovainen poliitikko koskaan ollut sallimassa mitään? Ainakin on jäänyt sellainen käsitys että uskovaiset poliitikot haluavat vain kieltoja.
Vierailija kirjoitti:
Herttainen ajatus mutta miten sitten on ajateltu korvata tupakan myynnistä saatavat verotulot?
Ainoa millä olisi tarpeeksi käyttäjiä on kannabis mutta suomen poliitikot eivät suostu laittamaan sitä verolle.
Tupakka sitä, tupakka tätä. Eikö näillä poliitikoilla ole muita ongelmia ratkottavana. Nuori voi mutiloida terveen kehonsa täytettyään 18-vuotta, mutta tupakkaan ei saisi koskea.
Vierailija kirjoitti:
Herttainen ajatus mutta miten sitten on ajateltu korvata tupakan myynnistä saatavat verotulot?
Sairaudet vähenee, työaikaa ei kulu kessutteluun tuntia päivässä. Kessuttelu on tyhmintä mitä ihminen vain voi keksiä. Siitä ei ole sitten yhtään mitään järkeä. Viinaksistakin tulee sentäs pöhnään.
Vierailija kirjoitti:
Tupakka sitä, tupakka tätä. Eikö näillä poliitikoilla ole muita ongelmia ratkottavana. Nuori voi mutiloida terveen kehonsa täytettyään 18-vuotta, mutta tupakkaan ei saisi koskea.
18 vuotta, ilman viivoja.
Miksi ei voisi kieltää? Perustelut!
KD muka uskovainen yrittää kerätä irtopinnoja😃