Iltalehti: Ravintolatyöntekijöiden pimeät, verottajalta salatut tulo. "Ei tarvitse nostaa tililtä yhtään rahaa." KÄRÄYTTÄKÄÄ NÄMÄ RIKOLLISET
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6de7eb6c-a05b-4165-9fda-de36df4978ab
Kun suomalaisen pitää ilmoittaa kadunvarresta kerätty palautuspullokin verottajalle, niin eiköhän opeteta nämä veronkiertäjätkin maan tavoille?? 🤬😡😡
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunsin kerran yhden kokin. Täysi huijari ja jatkuvasti kikkailemassa hauleja himaan, eli omaan taskuun.
No, onneksi lopulta alkoholisoitui ja kuoli sittemmin keuhkosyöpään...
Niinpä - minun entinen esimies teki pitopalvelukeikkaa työpaikan keittiön tiloista ja raaka-aineilla omaan piikkiinsä. Jäi viimein kiinni kun esimiehensä tuttu oli tilannut juhlat ja kiittänyt esimiestä hyvin hoidetusta tilaisuudesta. Ylipääliköllä oli omassa kalenterissaan tiedossa kaikki keittiön juhlat, joten käry kävi ja samalla selittyi vuosia jatkunut kassavajekin.
Heh, ja tuomio oli varmaan tyyliin 10 päiväsakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Riippui paikasta.
Kossakin oli tippikuppi, siihen kerättiin kaikki tipit ja jaettiin henkilökunnan kesken.
Tai sitten kaikille oma tippi, sai pitää ite. Siitä tuli palkka.
Myöhemmin siirryttiin kuukausipalkkaan ja tippi jäi palkan lisäksi. Sen verotusta en muista.
Ja tosiaan, enää ei pyöri kolikoita taskuissa, ei voi tipata!
"saa olla tasan" sanottiin ennen kun esim maksoi setelillä.
Minä jätin kyllä setelin tipiksi muutama päivä sitten ravintolassa. Kolikoista ei olisi tullut kuin ehkä euro.
Ravintolatyöntekijöiden pimeät, verottajalta salatut tulot, ihmis- ja huumekauppa. Poke järjestää niin kamat kuin pillun#viihdekäyttö
Vierailija kirjoitti:
Se on jotenkin äärestä suloista, että kuvitellaan niiden suurien tulojen olevan pelkällä pitsan paistamisella ansaittua.
Redditissä on aina hyvät selitykset miten joku 70 tonnia tms on liian pieni vuosipalkka tarjoilijalle ja miten sillä hädintuskin pärjää ja kaikkien pitäisi tipata vähintään 30%. Vi ttu sä kannat lautaisia keittöstä pöydälle, et sä mikään di ole.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolatyöntekijöiden pimeät, verottajalta salatut tulot, ihmis- ja huumekauppa. Poke järjestää niin kamat kuin pillun#viihdekäyttö
Ei se valtiota kiinnosta, kun ei synny saatavia valtiolle. Pahin rikos mitä yhteiskunnalle voi tehdä on pimittää niitä veroja. Ei minua yksitäisen ihmisen pillu tai tämä kaman käyttö kiinnosta, mutta verojen maksaminen pitäisi olla kunnia asia. Järjestäytynyt yhteiskunta maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunsin kerran yhden kokin. Täysi huijari ja jatkuvasti kikkailemassa hauleja himaan, eli omaan taskuun.
No, onneksi lopulta alkoholisoitui ja kuoli sittemmin keuhkosyöpään...
Niinpä - minun entinen esimies teki pitopalvelukeikkaa työpaikan keittiön tiloista ja raaka-aineilla omaan piikkiinsä. Jäi viimein kiinni kun esimiehensä tuttu oli tilannut juhlat ja kiittänyt esimiestä hyvin hoidetusta tilaisuudesta. Ylipääliköllä oli omassa kalenterissaan tiedossa kaikki keittiön juhlat, joten käry kävi ja samalla selittyi vuosia jatkunut kassavajekin.
Pitopalvelun omistaja maksattaa sen perheensäkin päivittäisen ruuan veronmaksajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunsin kerran yhden kokin. Täysi huijari ja jatkuvasti kikkailemassa hauleja himaan, eli omaan taskuun.
No, onneksi lopulta alkoholisoitui ja kuoli sittemmin keuhkosyöpään...
Niinpä - minun entinen esimies teki pitopalvelukeikkaa työpaikan keittiön tiloista ja raaka-aineilla omaan piikkiinsä. Jäi viimein kiinni kun esimiehensä tuttu oli tilannut juhlat ja kiittänyt esimiestä hyvin hoidetusta tilaisuudesta. Ylipääliköllä oli omassa kalenterissaan tiedossa kaikki keittiön juhlat, joten käry kävi ja samalla selittyi vuosia jatkunut kassavajekin.
Pitopalvelun omistaja maksattaa sen perheensäkin päivittäisen ruuan veronmaksajilla.
Ja sähkön, veden, auton, jne, jos yritys pyörii samoissa tiloissa kuin itse asuu. Kaveri pyysi osakkaaksi yritykseensä ja kysyin miten tämä kompensoidaan ja hän meni hiljaiseksi, eikä asiasta ole sen jälkeen enää keskusteltu.
En ymmärtänyt apn pointtia, sillä jos kukaan ei käytä enää käteistä eikä sen vuoksi anna tippiä, niin mitä pimeitä tuloja sitten olisi.
Vierailija kirjoitti:
Tippi ei ole tuloa, se on lahja.
Verotuksellisesti tippi (palveluraha) katsotaan Suomessa veronalaiseksi tuloksi, ei verovapaaksi lahjaksi. Lahjan piiriin kuuluvat yleensä vain sellaiset vastikkeettomat suoritukset, jotka eivät liity työsuoritukseen. Koska tippi annetaan nimenomaan palvelun yhteydessä, se ei täytä verovapaan lahjan kriteereitä.
Vierailija kirjoitti:
Tippi ei ole tuloa, se on lahja.
Sitten laitetaan lahjavero...
Vierailija kirjoitti:
Tippi ei ole tuloa, se on lahja.
Tippi pitää kieltää veronkiertona. Tippi on merkki kehitysmaasta ja työntekijän hyväksikäytöstä.
Niin, eihän siitä markasta ole kuin 24 vuotta, eli ei kovin pielessä.