Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelen yliopistossa ja saan melkein pelkkiä viitosia.

Vierailija
23.10.2011 |

On mennyt vähän maku koko hommaan, kun arvosanoja saa niin helposti. Eihän tässä oikeasti pitäisi valittaa, mutta olisi jotenkin mukavampaa lukea mennä tenttiin, kun voisi olla vilpittömän tyytyväinen johonkin kolmoseen tai vaikeassa aineessa jopa läpipääsyyn.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun tuo opiskelumenestys ei useinkaan korreloi työpaikan saamisen kanssa. Mutta eikös se ole vaan hyvä, jos opiskelu tuntuu helpolta? Oot luultavasti äiti-ihminen, joten jää energiaa sitten perheellekin.

Vierailija
2/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on nyt vain paahtaa läpi opintojen kauhealla tahdilla että joskus pääsisi alan töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako muutkin tenteissä käyneet yhtä hyviä arvosanoja, vai oletko poikkeus?



Omassa pääaineessani aikoinaan lähes kaikki veti nelosia tai vitosia (minä mukaan lukien), mutta sivuaineessa sen sijaan tuli yli puolelle hylsy ekasta tentistä ja lopuille ykkönen tai kakkonen.



Eli en imaisisi *usta päähän ellen todellakin olisi siellä ihan kärjessä muihin verrattuna.

Vierailija
4/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sun nyt sitten niin kauheesti tarvii "paahtaa". Jos fiksu olet, niin hankit jonkinmoista kokemusta alalta, se merkkaa enemmän kuin koulumenestys työnhaussa. Itselläni on kaksi korkeakoulututkintoa, eikä ketään ole koskaan kiinnostanut saamani arvosanat, ainoastaan työkokemus merkitsee sen jälkeen kun tutkinto on suoritettu.

Vierailija
5/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hylättyjä kuin vitosiakin. Molempia voi olla yllättävän paljon.



Totta kai tämä on tiedekuntakohtaista, mutta näin siis on mun tiedekunnassa.



Kusta en ole imaisemassa päähän, halusin vain kysäistä, että onko muut kokeneet tällaista "vitosputken painetta".

Vierailija
6/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sun nyt sitten niin kauheesti tarvii "paahtaa".

Mulla on tietty aika, jonka kuluessa tutkinto on saatava suoritettua, koska sitten on pakko mennä töihin. Ja tenttialueet on niin laajoja, että mun on pakko lukea paljon, että pääsen läpi ja osaa asian. Ja sitten kun näin on, tulee yleensä se viitonen.

Ja nyt se on alkanut ahdistaa. Sitä minä tässä vain. Itse luotu rimakauhu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kade :D Ei vaan, ite odottelen kuumeisena ekojen tenttien tuloksia, olen kyllä kuullut että aika ohuella osaamisella läpi pääsee. Mutta kokonaisuuksia täytyy hallita paremmin kuin lukiossa, koska tenttialueet ovat aika valtavia ja lukemista paljon. Ehkä sulla on se taito ja vielä hyvä muisti. Voithan jatko-opiskella jos nykyinen tuntuu "peruskauralta".

Vierailija
8/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hallitsee ne kirjat ja oikeinkirjoittamisen ja vastauksen rakentamisen perusteet. Ei yliopisto ole mikään keskimääräistä älykkäämpien ihmisten paikka, jossa vitosiin tarvitsee mitään ihmesuorituksia. Eikä toisaalta arvosana kerro juuri muusta kuin siitä, että kuinka tarkasti on sen materiaalin lukenut.



Siis ihan hyvä, että sulla menee hyvin, mutta älä ota siitä mitään paineita. Eivät ne tulokset mitään määritä tai vaikuta mihinkään, kunhan vain opinnot etenevät. Tärkeämpää on se, että pysähtyy miettimään lukemaansa ja näkemään yhteydet aiemmin oppimaansa, muualta lukemaansa ja siihen materiaaliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomen yliopistoissa nylyisin 5 -portainen arvosanaskaala. Itse valmistuin 2003 kasvatrustieteen tohtoriksi, joten en ole tietoinen nykyisestä arvostelusta. Opiskeluaikanani 5 -portaine asteikko oli voimassa ammattikorkeakouluissa eli ei-yliopistoissa. AMK:han on ammattillisesti suuntautunut korkeakoulu.

Vierailija
10/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..yliopistossa 1-3.



Eikähän ap halunnut tällä viestin otsikolla saada lukijoita vihjaamalla että huonosti menee kun tulee pelkkiä vitosia (vrt. kouluarvosanat).



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua sitten harmitti, kun se asteikko muuttui 5-portaiseksi, ja minun todistuksessani oli vain kolmosia. Kyllä minäkin jossain vaiheessa ihmettelin, että onko tämä yliopisto-opiskelu todella näin helppoa.



Eihän mikään estä aloittajaa ottamasta sivuaineeksi jotain todella vaikeaa, josta olisi täysi työ saada edes ykköstä.

Vierailija
12/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaamisen ja oppimisen takia ollenkaan? Näistähän sen tyydytyksen pitäisi tulla.



YLiopisto-opettajana sanoisin, etä yliopistoissa ei yleensä noudateta keskiarvokäyriä, vaan arvosanat annetaan oppimistavoitteiden saavuttamisen perustella - joten viitosia ja hylättyjä ei tule yhtä paljon. Teoriassa siis jos kaikki osaavat täydellisesti, kaikki voivat saada viitosia, ja jos kukaan ei osaa mitään, kaikki hylätään. Käytännössä suurin osa arvosanoista on kakkosen ja nelosen välillä, mutta pääsääntöisesti hylättyjä tulee aika vähän, paitsi sellaisista perusopintojen kohdista, joita monet sivuaineiljat käyvät "koittamassa" ilman minkäänlaisia perustietoja. Mitä pitemmälle opinnot ehtivät, sitä parempia arvosanojakin yleensä tulee, koska siihen mennessä opiskelija on ehtinyt hankkia kasan sellaisia perustietoja, joiden pohjalta jo soveltaa, vaikkei niin hyvin olisikaan lukenut.



Se on totta, että ylipoistossa VOI saada hyviäkin arvosanoja ymmärtämättä mistään mitään, jos hanskaa vastaustekniikan ja on lukenut sopivan määrän sopivaa sanastoa. TOisaalta yliopistossa pitäisi siinä perusopintojen jälkeen jokaisen jo itse tajuta, että ne arvosanat eivät sinänsä merkkaa mitään, väliä on sillä, onko ymmärtänyt asian ja asen merkityksen ja osaako soveltaa niitä käytännössä ja tutkimuksssa. Graduvaiheessa sit yleensä paljastuu, jos ei osaa, ja jos pelkällä pintamenetelmällä on opiskellut, tulee graduvaiheessa yleensä vaikeuksia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen taloutta sekä elämää ja pääsen nippa nappa kursseista läpi.



Sama tutkinto saadaan AP:n kanssa.

Vierailija
14/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

;DDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomen yliopistoissa nylyisin 5 -portainen arvosanaskaala. Itse valmistuin 2003 kasvatrustieteen tohtoriksi, joten en ole tietoinen nykyisestä arvostelusta. Opiskeluaikanani 5 -portaine asteikko oli voimassa ammattikorkeakouluissa eli ei-yliopistoissa. AMK:han on ammattillisesti suuntautunut korkeakoulu.

jossain aikuiskoulutuskeskuksessa olen kuullut olevan 1-3. ja amiksessa.