Syke kausi 22
Uusi kausi, uudet kujeet. Traileri ilmestyy jo huomenna
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Maksullisuuteen liittyen sellainen vinkki, että mainokset blokkaavalla selaimella jos katsoo koneelta/puhelimelta, niin säästää sentään sen verran ettei tarvitse vielä erikseen siitä mainoksettomuudestakin maksaa. Eli siis ei katso Ruutu+ -appin kautta, vaan ihan selaimesta, jos nyt kukaan muu puhelimelta katseleekaan, ja siis yhtä lailla tietokoneen selaimella toimii näin.
Harmittaa kun itse tajusin tämän vasta nyt, 15,99e/kk on todella kova hinta palvelusta jossa ei juuri muuta katsottavaa ole. Ja nykyään kun Syke-kaudetkin ovat niin lyhyitä, niin voi hyvin odotella kauden loppuun ja maksaa vain yhden kuukauden ja katsoa kaikki jaksot sillä yhdellä 9,99e kertamaksulla. Tietty kaikkia eivät mainokset ehkä niin häiritse, mutta itse en jaksa niitä kyllä hetkeäkään katsoa, ja olin siis tähän asti maksanut extraa niiden välttämisestä.
Kiitos vinkistä noiden mainosten ja katselualustan suhteen. Taannoin vahingossa huomasin Lidlin sovelluksessa Sanoma-tarjouksen ja nyt sain kirittyä sen avulla Syke-seurannankin ajantasalle. Samassa taloudessa useampi voi katsella sisältöjä. Ilmeisesti nyttemmin jo päättynyt tarjous oli 3 kk kaikkea mahdollista Sanoma-palvelua (sanomalehtiä, aikakauslehtiä, Supla-podcasteja, Ruutu+) 27 eurolla. Mainosrallatukset soi kyllä päässä, jos vähänkään pidempiä kausia ohjelmia katselee. Olin liki pari vuotta sitten aloittanut muutaman sarjan katselun, pitäähän niiden uudet kaudet nyt bingettää jossain välissä. Hildurin ehdin katsoa pääsiäispyhinä, en ole lukenut kirjoja tai edes tiennyt ilmiöstä aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Minakon käänne olikin ainoa vähänkään jännittävämpi juttu tässäkään jaksossa. Ehkä kahdella loppujaksolla olisi vielä jotain annettavaa.
Ja sekin ennalta-arvattavaa ettei tämä Philip mikään lasten isä ollut ja että välit Jariin vähintääkin parantuvat vielä, tai sitten palaavat ihan yhteen.
Ihanan kiusallinen hetki oli Maxin hengaus hoitajien kahvihuoneella 😅
Tän jakson ehdoton komediallinen osuus. Ensin Maxin kömpelö yritys hengailla hoitajien taukotilassa rennosti jutskaten ja sitten Siiri vielä menee perään ilmoittamaan, että jos yrität iskeä mua, niin turha toivo. 😅 Max sen jälkeen ihan huuli pyöreänä.
Oli ihan pakko keskeyttää katselu puhtaasti kiusaantuneisuuden tunteiden vuoksi. Hupaisa osio. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksullisuuteen liittyen sellainen vinkki, että mainokset blokkaavalla selaimella jos katsoo koneelta/puhelimelta, niin säästää sentään sen verran ettei tarvitse vielä erikseen siitä mainoksettomuudestakin maksaa. Eli siis ei katso Ruutu+ -appin kautta, vaan ihan selaimesta, jos nyt kukaan muu puhelimelta katseleekaan, ja siis yhtä lailla tietokoneen selaimella toimii näin.
Harmittaa kun itse tajusin tämän vasta nyt, 15,99e/kk on todella kova hinta palvelusta jossa ei juuri muuta katsottavaa ole. Ja nykyään kun Syke-kaudetkin ovat niin lyhyitä, niin voi hyvin odotella kauden loppuun ja maksaa vain yhden kuukauden ja katsoa kaikki jaksot sillä yhdellä 9,99e kertamaksulla. Tietty kaikkia eivät mainokset ehkä niin häiritse, mutta itse en jaksa niitä kyllä hetkeäkään katsoa, ja olin siis tähän asti maksanut extraa niiden välttämisestä.
Kiitos vinkistä noiden mainosten ja katselualustan suhteen. Taannoin vahingossa huomasin Lidlin sovelluksessa Sanoma-tarjouksen ja nyt sain kirittyä sen avulla Syke-seurannankin ajantasalle. Samassa taloudessa useampi voi katsella sisältöjä. Ilmeisesti nyttemmin jo päättynyt tarjous oli 3 kk kaikkea mahdollista Sanoma-palvelua (sanomalehtiä, aikakauslehtiä, Supla-podcasteja, Ruutu+) 27 eurolla. Mainosrallatukset soi kyllä päässä, jos vähänkään pidempiä kausia ohjelmia katselee. Olin liki pari vuotta sitten aloittanut muutaman sarjan katselun, pitäähän niiden uudet kaudet nyt bingettää jossain välissä. Hildurin ehdin katsoa pääsiäispyhinä, en ole lukenut kirjoja tai edes tiennyt ilmiöstä aiemmin.
Könttäsumma oli siis tuo 27 egeä koko jaksosta (3 kk).
Itse en voi maksaa Ruudusta enkä tykkää katsoa yhtään sitä kautta edes niitä ilmaiskausia. Joten tässä yhteisesti ilmoitan, että keskiviikkona 22.4. alkaa kauden 19 jaksot Livillä. :) Muuten tykkään lukea näistä ketjuista, mitä tulevaisuudessa tapahtua.
Viimeisiä viedään. Kevät meni äkkiä. Toivottavasti edes jotain kiinnostavaa vielä tarjolla
Olihan tuossa nyt vielä juonenkäänteitä ja keskenkin jäi tilanteita, ainakin Sonjan ja Artturin, Lenitan ja Johannan isän sekä Minakon ja Jarin välit.
Siiriä olisi kiva nähdä uudella kaudella lisää ja josko Johanna palaisi takaisin Suomeen ja Laurin juonitteluista tulisi loppu. Ainolle ja Leeville voisi vaihteeksi tulla jotain yksityiselämän juttuja myös.
Nyt jäi kyllä kausi niin kesken. Ihan kuin olisi siirretty jaksoja vaan seuraavaan kauteen
Joskus tykkään Veeran tyyppisistä hahmoista esim. fantasiasarjoissa, joissa tavallaan standardi on se että elämä on aika paljon jännittävämpää kuin keskivertosuomalaisen 2000-luvulla. Mutta jostain syystä tässä se on todella rasittavaa katsottavaa, ja vielä enemmän se miten Ilmari yrittää koko ajan. Näyttelijä ärsyttää vähän myös, miksi noin miesmäinen olemus?
jäipäs mielenkiintosesti kesken jotenkin
Ohhoh. Kausi 22 oli siinä sitten, menipä erityisen nopeasti. Todella kesken jäi. Kohti uutta kautta 23, ei kai siinä muuta. Olettaisi, että Laura Malmivaaraa nähdään vielä.
Parisuhteet vuoristoradalla viimeisissä jaksoissa. Hetken aikaa näytti, että Sonjan ja Artturin kohdalla kausi päättyy onnellisesti, kunnes Artturi päätti sanoa, että ei sittenkään. Ilmari ja Veera hehkuivat onnea hekin, kun vaikutti jo siltä, että.Veeran ongelmat on selätetty. Sitten tulikin aikamoinen traumaperäinen stressireaktio häneltä ja nyt saattaa Veeran urakin olla uhattuna.
Ja edellisessä jaksossa jo Minakon ja Jarin lupaavasti lämpenevät välit heitti rajusti takaperin volttia.
Ja 4. kesäkuuta jatkuukin jo taas
Ihmeellisen nopeasti on tämä kausi mennyt ja onhan se tainnut normaalia lyhyempi ollakin. Lyhyt on myös tämä keskusteluketju, eikä tästä kaudesta muutenkaan jäänyt paljoa lapsille kerrottavaa. Hyviäkin juttuja silti oli, vaikka kaikki sisältö ei minua miellyttänytkään. Pidin tällä kaudella eniten tiiviisti traumapolin työympäristöön liittyvistä juonista, kun taas hahmojen yksityiselämää sivuavat kuviot olivat enimmäkseen vähän mjeh.
Yksi kiinnostavimmista juonilangoista oli mielestäni Leevin ja Lenitan valtataistelu heidän jakaessaan lennonjohdossa apulaisosastonhoitajan vastuuta. Tällaista nokittelujuonta ei muistaakseni olekaan Sykkeessä aiemmin nähty.
Polin uusi hoitaja Siiri taas oli itsessään aika ärsyttävä kaikessa sosiaalisessa törppöydessään, mutta hänen sopeutumisvaikeutensa uuteen työpaikkaan toivat ihan mielenkiintoisia tilanteita. Toki sarjassa on aiemminkin ollut tyyppejä, jotka eivät heti ole loistaneet työympäristössä (esim. Leevi itse ja Aino tulevat mieleen), mutta tällainen etenkin Leevin taholta jopa suoranaisen kiusaamisen puolelle lipsahtava kohtelu oli uutta Sykkeen juonikuvioiden joukossa. Siirin yltiöpäisen suora ja vähän hajamielinen tyyli jakoi muutenkin mielipiteitä niin kollegoiden kuin myös potilaiden keskuudessa ja näin hän aiheutti kiinnostavaa pöhinää polilla, vaikka minusta sarjan aiempi autistihahmo Holopainen oli jollakin oudolla tavalla hivenen sympaattisempi.
Kauden romanssipuoli sen sijaan ei sisältänyt mitään kovin kummoista. Sonjan suhdesotkut olivat lähinnä typeriä, eikä Ilmarin ja Veeran iänikuinen kinaamisrupeama viimeksi mainitun traumojen tiimoilta jaksanut kantaa koko kestoaan. Tuo Veeran taustatarina kohosi sitä paitsi sellaisiin sfääreihin, ettei se tuntunut enää kovin uskottavalta. Johannan ja Laurin karmiva suhdekin alkaa jo tulla korvista ulos, vaikka onneksi Johanna alkoi nyt pistää hieman enemmän kampoihin. Jari ja Minakokaan eivät näin ystävinä toimi niin hyvin kuin pariskuntana. Vakiokalustosta Max, Nikke, Jesse, Marjut ja Aino hääräilivät tälläkin kertaa lähinnä sivuosissa. Lenitan ja Johannan isän pienesti orastava jutuntynkä sen sijaan vaikutti ihan herttaiselta, joten toivottavasti sitä saadaan jatkossa nähdä enemmänkin.
Eli ei mikään huippukausi, mutta ei nyt mikään varsinainen mahalaskukaan. Seuraavaa odotellessa!
Itse en tykkää tuosta Veeran hahmosta. Lähinnä ehkä siksi, kun Malmivaara tuota näyttelee. Tuntuu olevan joka roolissaan, missä on esiintynyt, tasapainoton, kiukutteleva hahmo.
Jatkossa trailerin mukaan Jesselle ja Siirille kehittyy suhde. Jotenkin epäuskottava käänne, että Jesselle sopisi Siirin kaltainen kumppaniksi. Ehkä ennemmin Ilmarille, muttei Jesselle.
En ymmärrä Siiri-hehkutusta. Eli "suorasanainen ja napakka" tarkoittaa täysin kuritonta ja tottelematonta ihmistä. Siiri ei kunnioita yhtään muita ihmisiä ja käyttäytyy, kuten huonosti kasvatettu lapsi. En ikinä tulis toimeen noin epäkunnioittavan ihmisen kanssa.
Ainolla ja Sonjalla on aikaa kokoajan räplätä puhelinta tai on kahvilla varsinkin Aino. Leevi kostaa Siirille kiukuttelulla kun ei saanut tahtoaan läpi ja Mikaelia instrumenttihoitajaksi. Sonja on luottamushenkilö joka ei vie asioita päätökseen eikä kiinnosta myöskään Leevi joka on selkeä työpaikkakiusaaja. Holopainen on kiva autismikirjonsa kanssa.
Hei hei🐝
Nyt palaa Jannica töihin mutta ensihoitajaremmiin. Toistaiseksi ei vielä ole napit vastakkain Maxin kanssa. Sonjaa häiritsee Jessen ja Siirin touhut. Samoin Artturin ja Bean kun yrittää kaivella Beasta tietoja. En kestäisi yhtään hänenlaistaan lähelläni töissä. Minakon kaksosraskaus saa Jarin sotkemaan asioita pahasti. Max huijaa olevansa muusikko/laulaja mutta kärähtää seuraavana päivänä.
Kirurgilapseni sanoi, että pää ei kestä katsoa moista tauotonta hoitovirhettä. Taas on joku sairaalan talonmies konsultoinut tekijöitä.
Tän jakson ehdoton komediallinen osuus. Ensin Maxin kömpelö yritys hengailla hoitajien taukotilassa rennosti jutskaten ja sitten Siiri vielä menee perään ilmoittamaan, että jos yrität iskeä mua, niin turha toivo. 😅 Max sen jälkeen ihan huuli pyöreänä.