Syke kausi 22
Uusi kausi, uudet kujeet. Traileri ilmestyy jo huomenna
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Oliko Kikasta mitään uutisia tällä kaudella?
Ei ole näkynyt.
Mutta mitä tämän kauden keskustelulle on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tällä kaudella on niitä puhuttutavia tapahtumia ollut aika vähän, ainakin toistaiseksi. Siirin tuloa ja työkavereiden syrjivää suhtautumista häneen täällä on kommentoitu, ja se nyt ehkä on isoimmin esillä ollut asia. Mitäpä muuta on tapahtunut; Ilmari ja Veera riitelivät kertaalleen leikkaussalissa ja nyt Veera vaikuttaa kadonneen tehtyään ensin Ilmarista valituksen. Johanna tekee hidasta eroa Laurista ja sitten Sonjan deittikuviot..
Johan siinä kestikin, että Johanna alkaa vähitellen tajuta, miten Lauri koko ajan vähättelee sitä. Toki tässä on haluttu rakentaa rauhassa draaman kaarta. Mun mielestä Mikko Nousiainen hoitaa hommansa loistavasti, mun on monta kertaa tehnyt mieli paiskata lähin kakku Laurin naamalle. Näyttelijän tulee osata herättää tunteita ja siinä Nousiainen on erittäin hyvin onnistunut.
En kyl yhtään kestäis työkaverina tuollaista Siirin kaltaista sählääjää.
Toivottavasti Sonjasta ja Artturista ei tule uusi Minako/Jari -tyyppinen juoni. Veeran taustatarina taas alkaa mennä.melko överiksi.
Mitähän Max/Jannica/Johanna kuville lopulta käy?
Jostain syystä Sonjan hahmo ärsyttää mua niin, että olin hyvilläni kun sai Artturilta pakit. Sonjan hahmo on jotenkin niin ärsyttävän itsekeskeinen. Johannan hahmo taas on raivostuttavan alistuva.
(Koska netissä haukutaan julkkiksia jatkuvasti niin haluan korostaa, että tämä kritiikki ei ole mitenkään henkilökohtaista itse näyttelijöitä kohtaan).
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä Sonjan hahmo ärsyttää mua niin, että olin hyvilläni kun sai Artturilta pakit. Sonjan hahmo on jotenkin niin ärsyttävän itsekeskeinen. Johannan hahmo taas on raivostuttavan alistuva.
(Koska netissä haukutaan julkkiksia jatkuvasti niin haluan korostaa, että tämä kritiikki ei ole mitenkään henkilökohtaista itse näyttelijöitä kohtaan).
Sonja on kyllä muuttunut melkolailla itsekeskeiseksi. Sanoi Artturille todella tökerösti sen (tarkkaa sanamuotoa en muista), että oli ymmärtänyt, ettei kannata etsiä jännitystä, kun turvallinen arki on kuitenkin parempaa ja sitä löytyy läheltä, kun osaa katsoa. Toisinsanoen antoi Artturin ymmärtää olevansa arkisen tylsä vaihtoehto, johon Sonja oli päättänyt tyytyä. Ei ihme, että Artturi antoi pakit. Nallekarhumaisen lempeää Artturia on ennenkin pidetty liian kilttinä miehenä, kun Vilma jätti hänet. Nikke taisi silloin olla jännitävänpi. Jää sitten nähtäväksi, tuleeko Artturista tai Sonjasta lopulta pari, Sonja kuitenkin selvästi tajusi tehneensä virheen alkaessaan ymmärtää Artturin arvon.
Mitä Johannaan tulee, niin hänhän on muuttunut isosti. Oli ennen alistuva kuin sinisilmäinenkin niin Laurin, kuin Bennynkin suhteen. Nyt hän on alkanut pitää puolensa. Jätti molemmat miehet nuolemaan näppejään projektinsa kanssa ja lähti luennoitsijaksi ulkomaille.
Hiljaista on. Taitaa jäädä lyhyeksi tämä ketju vai onko Sykkeen taika jo hiipumassa?
Vierailija kirjoitti:
Hiljaista on. Taitaa jäädä lyhyeksi tämä ketju vai onko Sykkeen taika jo hiipumassa?
Lyhyt on kausikin. Nelonen vois kyllä pidentään kausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tällä kaudella on niitä puhuttutavia tapahtumia ollut aika vähän, ainakin toistaiseksi. Siirin tuloa ja työkavereiden syrjivää suhtautumista häneen täällä on kommentoitu, ja se nyt ehkä on isoimmin esillä ollut asia. Mitäpä muuta on tapahtunut; Ilmari ja Veera riitelivät kertaalleen leikkaussalissa ja nyt Veera vaikuttaa kadonneen tehtyään ensin Ilmarista valituksen. Johanna tekee hidasta eroa Laurista ja sitten Sonjan deittikuviot..
Veikkaan kyllä, että Siiri teki sen valituksen, silleen jutteli leikkauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hirveältä vaikuttaa kyllä Sykkeen työyhteisö uutta työntekijää kohtaan.🤢
Varsinkin Leevi ja Aino vaikuttavat melkeinpä työpaikkakiusaajilta - on päätetty olla tykkäämättä Siiristä, eikä huolita joukkoon.
Toki jokainen varmasti kokee rasittavaksi työkaverin, jonka puolesta ja jälkeen muut joutuvat aina hommat hoitamaan, kun on jättänyt hoitamatta tai puolitiehen. Toistaiseksi Siiri on näyttäytynyt lähinnä sellaisena, mutta ehkä kohta nähdään hänestä uusi puoli ja selviää kenties syykin hänen kieltämättä vähän poikkeavaan käytökseensä. Kaikenkaikkiaan tosi mielenkiintoinen ja piristävä persoona on hän.
aino itse oli aluksi sellainen jonka hommia mut joutui paikailemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hirveältä vaikuttaa kyllä Sykkeen työyhteisö uutta työntekijää kohtaan.🤢
Varsinkin Leevi ja Aino vaikuttavat melkeinpä työpaikkakiusaajilta - on päätetty olla tykkäämättä Siiristä, eikä huolita joukkoon.
Toki jokainen varmasti kokee rasittavaksi työkaverin, jonka puolesta ja jälkeen muut joutuvat aina hommat hoitamaan, kun on jättänyt hoitamatta tai puolitiehen. Toistaiseksi Siiri on näyttäytynyt lähinnä sellaisena, mutta ehkä kohta nähdään hänestä uusi puoli ja selviää kenties syykin hänen kieltämättä vähän poikkeavaan käytökseensä. Kaikenkaikkiaan tosi mielenkiintoinen ja piristävä persoona on hän.
aino itse oli aluksi sellainen jonka hommia mut joutui paikailemaan
13. ja 14. jaksojen perusteella vaikuttaa, että Aino vaan taas sinisilmäisenä lähtenyt mukaan. Vasta kun Sonja kyseenalaisti, että onko kyse oikeasti Siiristä, niin alkoi ajattelemaan asiaa itse.
Toivottavasti tässä nyt loppukaudella oikeasti tapahtuukin jotain.
Musta jotenkin Siiri vaikuttaa tosi ärsyttävältä, mut itsekin olen autisti niin ehkä se siltä sit tuntuu.. tiedänpä miltä muista tuntuu katsella mun touhuja
Myöhässä mukaan kaudelle, tässä havaintoja:
Jotain uutta taas tämän kauden tunnelmassa/kuvauksessa/leikkauksessa ollut, kun en ole alan ihminen niin en osaa näitä paremmin kuvailla, mutta omaan makuun ihan kiva tunnelma.
Lennonjohdon juonikuvio ärsyttää, siis draama Leevin ja Lenitan välillä. Väkisin keksityn tuntuista eripuraa, kummastakin kaivettu esiin ikäviä piirteitä :(. Lenita osaa olla tiukka, mutta on nyt tosi kusipäinen, kun yleensä on ollut humaani ja lämmin ja oikeudenmukainen. Leevi on joo dramaattisuuteen taipuvainen ja herkkä hahmo, mutta nyt menee luulosairauden puolelle inhottavasti, eikö hälle voisi jo välillä jotain kivaakin kirjoittaa? Tosi epäuskottavan tuntuista myös, etenkin Lenitan osalta, tai no kummankin.
Artturin pakit Sonjalle olivat niin oikein, hyvä herätys! Sonjan käytös oli muuttunut melko itsekkääksi. Nyt kyllä leikkitreffeillä näytti siltä Artturi voisi sittenkin lämmetä, saas nähdä.
Veeran tunnevammaisuus/trauman käsittelemättömyys kyllästyttää jo itseä, Ilmarina olisin antanut asian olla enkä olisi katsellut tuollaista vaikeiden asioiden pakoilijaa, mutta Ilmari on Ilmari. Ehkä tästä seuraa lopulta kaikille hyvää. Toimittajamiehen potilaskeissi ja taustakaivelut olivat ihan kiinnostavia.
Jatkuu:
Siiri ärsytti alkuun, juuri tuollaiset hahmot työympäristössä ärsyttää, oli nepsy tai ei, niin tuossa iässä pitäisi jo jotenkin olla kouliintunut että ainakin alkuun täytyy sen verran uudessa työpaikassa skarpatassa että noudatetaan aikatauluja ja muiden tavoin tehdään myös niitä tylsiä rutiinijuttuja, vaikka kuinka oma osaaminen olisi vain jossain yhdessä tietyssä jutussa. Suoruus sinänsä on tosi hyvä vs juoruilu, ja osa potilaista selvästi arvostaakin sitä, joillekin voi olla kyllä kauhistus ja hyvin ahdistavaakin kun möläytellään mitä sattuu. Ilmeisesti osoittautumassa päteväksi tyypiksi kuitenkin ja oikein piristävä hahmo polille joka tapauksessa.
Ihan mahtava voimaliike Johannalta lähteä Stanfordiin(?), ihanaa myös että Elina oli heti kannustamassa Johannaa töihin palattuaan. Sinne jäivät Lauri ja Ben tuijottamaan ihmeissään keskenään :).
Loppujaksoissa sitten vissiin ainakin Minakoa ja Jaria sekä Lenitaa ja Johannan isää (trailerin perusteella), olihan tämä tällainen lyhyt pikakausi. Toivottavasti Siiri jatkaisi sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko muuten huomanneet että Sykkeen lennonjohdossa tai yleisissä tiloissa kuuluu aika ajoin sellainen kimakka huudahdus, viidakkotyyppinen?? Todella vaikea selittää tätä. Se ääni vaan on erittäin erittäin ärsyttävä.
Ihanaa että joku nosti tän esiin :D, koska siis joo, olin myös alitajuisesti huomannut, tiesin heti mistä puhutaan kun luin tän viestin (en toki muistanut selkeänä että millainen ääni) ja nyt uutta kautta katsoessa sen sieltä taas erotin :D, kiitos siis nostosta! 😃
Oliko Kikasta mitään uutisia tällä kaudella?