Syke kausi 22
Uusi kausi, uudet kujeet. Traileri ilmestyy jo huomenna
Kommentit (156)
Aika maltillisesti lähtenyt tämä keskustelu käyntiin tällä kaudella
Vierailija kirjoitti:
Aika maltillisesti lähtenyt tämä keskustelu käyntiin tällä kaudella
Juu, mutta näkyy olevan silti Ruudun katsotuin sarja.
Onko tää Siiri muuten vaan vähän erikoinen, vai onko esim. nepsy tms?
Onpas Lenita tosi ärsyttävä tällä kaudella.
Vierailija kirjoitti:
Vähän Aspergerilta vaikuttaa. Voi tulla ihan hauska kausi. Viimeisimmässä jakso kuvauksissa taitaa ottaa yhteen Maxin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän Aspergerilta vaikuttaa. Voi tulla ihan hauska kausi. Viimeisimmässä jakso kuvauksissa taitaa ottaa yhteen Maxin kanssa.
Juu, Asperger minunkin mielestäni. Olen itse ihan samanlainen kuin Siiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, Asperger minunkin mielestäni. Olen itse ihan samanlainen kuin Siiri.
Mun mielestä viimesin jakso viittaa kyllä enemmän adhd:hen. Samoin toi et ei kuuntele tai muista mitään. Samaistun tohon tosi vahvasti, luojan kiitos en oo työssä, jossa tarvis olla vastuussa kenenkään hengestä 🤣
Edellisessä kaudessa mentiin melko pikamarssia kun Laurin eksä kuoli, kehitettiin pikamarssia kokeellinen syöpälääke, "parannettiin" Kikka ja sitten homma kaatui plagiointiin. saatiin pikavauhtia Minako ja Jari yhteen ja yhtä nopeasti eroon 🙄
Tässä kaudessa palattiin taas samojen asioiden jauhamiseen eli taas Ilmari ja nainen jolla on henk.koht. ongelmia joita Ilmari yrittää ratkaista ja pettyy kun nainen "salailee" tai jättää kertomatta asioita (ja lääkkeitä).
Ja ties kuinka monennen kerran Lauri kieroilee ja pettää, Johanna antaa anteeksi, ja Lauri tekee sen uudestaan. Tylsää. Toivottavasti tulisi jotain muutakin juonenkehittelyyn!
Vierailija kirjoitti:
Edellisessä kaudessa mentiin melko pikamarssia kun Laurin eksä kuoli, kehitettiin pikamarssia kokeellinen syöpälääke, "parannettiin" Kikka ja sitten homma kaatui plagiointiin. saatiin pikavauhtia Minako ja Jari yhteen ja yhtä nopeasti eroon 🙄
Tässä kaudessa palattiin taas samojen asioiden jauhamiseen eli taas Ilmari ja nainen jolla on henk.koht. ongelmia joita Ilmari yrittää ratkaista ja pettyy kun nainen "salailee" tai jättää kertomatta asioita (ja lääkkeitä).
Ja ties kuinka monennen kerran Lauri kieroilee ja pettää, Johanna antaa anteeksi, ja Lauri tekee sen uudestaan. Tylsää. Toivottavasti tulisi jotain muutakin juonenkehittelyyn!
Musta Johanna alkaa vaikuttaa enemmän siltä että se kyllä epäilee Lauria ja vähän testailee miten reagoi mihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta Johanna alkaa vaikuttaa enemmän siltä että se kyllä epäilee Lauria ja vähän testailee miten reagoi mihinkin.
Ennen lento-onnettomuutta Johanna oli jo tehnyt päätöksen, että jättää Laurin, mutta sitten se onnettomuus sai hänet vielä jäämään. Johannan suhtautuminen Lauriin on kyllä sen jälkeen ollut selvästi erilainen, on ollut kaikessa vähän epäileväinen, täydellinen sinisilmäisyys on poissa. Eiköhän tämä Johannan ja Laurin tarina vielä tämän kauden aikana tule päätökseensä - näin ainakin veikkaan.
Minusta on uskottavampaa, ettei henkiöiden tarinoita "pikamarssita" hirveällä tahdilla, vaan tunteita ja päätöksiä työstetään. Jos jollain on trauma, se ei poistu hokkuspokkus. Jos joku on kiinnittäytynyt väärään ihmiseen, siitä irtautuminen ei ole niin helppoa.
Kyllähän Johanne nyt aika taitavasti luovii Laurin kieroiluja kohdatessaan.
Kuka muuten näyttelee Sonjan kieroa treffikumppania?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Johanne nyt aika taitavasti luovii Laurin kieroiluja kohdatessaan.
Kuka muuten näyttelee Sonjan kieroa treffikumppania?
Eikö tää ole jostain muusta sarjasta tuttu. Pohjolan laki?
Holopaisella on Asperger. Tähän mennessä nähdyn perusteella sanoisin, että Siirillä on jokin tarkkaavaisuus- ja/tai hahmotushäiriö.
Ja Sonjan kieroa treffikumppania taitaa näytellä Onni Parviainen, jonka itse olen viimeksi bonganut Hautalehdosta.
Vierailija kirjoitti:
Holopaisella on Asperger. Tähän mennessä nähdyn perusteella sanoisin, että Siirillä on jokin tarkkaavaisuus- ja/tai hahmotushäiriö.
Ja Sonjan kieroa treffikumppania taitaa näytellä Onni Parviainen, jonka itse olen viimeksi bonganut Hautalehdosta.
Kyllä vaan, Onni Parviainen on näytellyt Hautalehto sarjassa ja monessa muussakin nähty. Onnin vanhemmat on muuten Sanna-Kaisa Palo ja Jussi Parviainen, joten tunnetusta näyttelijä perheestä ja - suvusta on hän.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Siirillä on sekä aspergeriin, että adhd/ add viittaavia piirteitä. On ongelmia tarkkaavaisuudesta, mutta myös kommunikaatiossa muiden kanssa. Toki ei yhtä vahvasti adperger, kuin Holopainen. Useinhan nämä voivat olla molemmat. Mielenkiintoinen tyyppi kyllä.
Siiri on pitkästä aikaa mielenkiintoisin hahmo sarjassa! Toivottavasti ei vaan poistu jonkun koeaikapurun takia. Luulen kyllä, että käy niin, että hän osoittautuukin työssään tosi hyväksi. Ja sitten kaikki muuttavat mielensä hänestä ja hän onkin tosi hyvä tyyppi.😅
Vierailija kirjoitti:
Siiri on pitkästä aikaa mielenkiintoisin hahmo sarjassa! Toivottavasti ei vaan poistu jonkun koeaikapurun takia. Luulen kyllä, että käy niin, että hän osoittautuukin työssään tosi hyväksi. Ja sitten kaikki muuttavat mielensä hänestä ja hän onkin tosi hyvä tyyppi.😅
Minä myös tykkään kovasti Siirin hahmosta ja toivon, ettei poistu nopeasti. Toistaiseksi hänestä tuntuu tykkäävän vain Jesse ja kaikki muut katsovat karsaasti, kun nyt jo Lenitakin muutti mielensä. Ehkä tosiaan käykin niin, että Siiri tekee vielä jonkun uroteon ja muut huomaavat, että hän onkin hyvä ja oppivat hyväksymään hänet. Onhan se toisaalta todellisuudessakin niin että työyhteisöön voi olla vaikea päästä uutena sisään, jos kaikki muut on pitkään olleita toisensa hyvin tuntevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös tykkään kovasti Siirin hahmosta ja toivon, ettei poistu nopeasti. Toistaiseksi hänestä tuntuu tykkäävän vain Jesse ja kaikki muut katsovat karsaasti, kun nyt jo Lenitakin muutti mielensä. Ehkä tosiaan käykin niin, että Siiri tekee vielä jonkun uroteon ja muut huomaavat, että hän onkin hyvä ja oppivat hyväksymään hänet. Onhan se toisaalta todellisuudessakin niin että työyhteisöön voi olla vaikea päästä uutena sisään, jos kaikki muut on pitkään olleita toisensa hyvin tuntevia.
Siiri on tyypillinen anarkistinen autisti, jolla ajatusmaailma, että ei tykkää yhteiskunnan luomista typeristä, turhista säännöistä. Esim.tuo sängyn petaaminen. Täysin turhaa nipotusta, sillä sairaalassa on tärkeämpiäkin töitä. Hyvä Siiri!
Siis tosi vaikea selittää mutta semmoinen huilun kuuloinen lyhyt luritus. Muistuttaa sävelkulultaan vähän Tarzanin huutoa. Mä olen herkkä bongaamaan ääniä musiikkitaustani takia. Ja vannon, että en kuule skitsofrenialle tyypillisiä ääniä.