Kuinka kauan annat auton tyhjäkäydä kylmällä käynnistäessä?
Kommentit (18)
Ihan johdon kautta lämmittelen valmiiksi.
Onneksi ei tarvi kuin kännykästä laittaa lämmitys päälle
Vierailija kirjoitti:
Ihan johdon kautta lämmittelen valmiiksi.
Juuri näin. Ei mitään tyhjäkäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan johdon kautta lämmittelen valmiiksi.
Juuri näin. Ei mitään tyhjäkäyntiä.
Meillä on täällä heikko parkkitilanne ja paikat on kaikki kylmäpaikkoja kadulla.
Sähkäri lämpenee kovilla pakkasilla noin 5-10 minuutissa ja hybridiä pidän käynnissä 20 minuuttia ennen lähtöä. Molemmissa lämmitys lähtee käyntiin äpillä kännykästä.
Autoni moottori pyörii ainoastaan auton liikkuessa.
Laitan auton viiksestä tai puhelimestani sovelluksella autolle ajan jolloin haluan sen olevan lämmin ja Webasto hoitaa loput eli arvioi ulkolämpotilan perusteella koska käynnistyy että on lämmin haluttuun aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Sähkäri lämpenee kovilla pakkasilla noin 5-10 minuutissa ja hybridiä pidän käynnissä 20 minuuttia ennen lähtöä. Molemmissa lämmitys lähtee käyntiin äpillä kännykästä.
Sähkäristä olen kyllä haaveillut, mutta ei anna budjetti myöten sekä puuttuu latausmahdollisuus kotoa ja työpaikalta.
Muista laittaa pelkät parkkivalot päälle tyhjäkäynnin ajaksi, säästää pakkasilla virtaa akussa.
Tyhjäkäynti on turhaa. Ohje on ettei tyhjäkäyntiä, vaan rauhallinen ajo ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan johdon kautta lämmittelen valmiiksi.
Juuri näin. Ei mitään tyhjäkäyntiä.
Ja sitten diisseli raksuttaa tyhjäkäynnillä kaupan edessä kun vaimo käy niillä puolentunnin ostoksilla ja ukko vilkuilee kelloa ratin takana karvalakki päässä, ohi kulkija voi melkeimpä kuulla kun hän mutisee voi perk perk., eikö akka se tule jo.
Ainakin sen aikaa kun putsaan mahdolliset lumet ja raavin jäät tuulilasista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan johdon kautta lämmittelen valmiiksi.
Mulla oli vanhassa autossa lohkolämmitin, autokatoksen pistorasian kytkin on eteisessä niin ei tarvinnut käydä kuin eteisestä nappaamassa virta päälle aina kun halusi auton lämpiämään. Edellytti toki että muisti aina katoksessa laittaa auton piuhen päähän valmiiksi. Nykyisessä autossa onkin Webasto appilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan johdon kautta lämmittelen valmiiksi.
Juuri näin. Ei mitään tyhjäkäyntiä.
Meillä on täällä heikko parkkitilanne ja paikat on kaikki kylmäpaikkoja kadulla.
Käytät kai edes jotain suojaa tuulilasilla estämässä jäätymistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkäri lämpenee kovilla pakkasilla noin 5-10 minuutissa ja hybridiä pidän käynnissä 20 minuuttia ennen lähtöä. Molemmissa lämmitys lähtee käyntiin äpillä kännykästä.
Sähkäristä olen kyllä haaveillut, mutta ei anna budjetti myöten sekä puuttuu latausmahdollisuus kotoa ja työpaikalta.
Vaikka lataisit pelkästään ABC:n pikalaturilla, on se puolet halvempaa kuin polttisperheautolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan johdon kautta lämmittelen valmiiksi.
Juuri näin. Ei mitään tyhjäkäyntiä.
Meillä on täällä heikko parkkitilanne ja paikat on kaikki kylmäpaikkoja kadulla.
Käytät kai edes jotain suojaa tuulilasilla estämässä jäätymistä?
En käytä ja enpä ole nähnyt muidenkaan käyttävän. Kunnollista sulatussuihketta ikkunaan niin 2 minuutin päästä on sula eikä tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkäri lämpenee kovilla pakkasilla noin 5-10 minuutissa ja hybridiä pidän käynnissä 20 minuuttia ennen lähtöä. Molemmissa lämmitys lähtee käyntiin äpillä kännykästä.
Sähkäristä olen kyllä haaveillut, mutta ei anna budjetti myöten sekä puuttuu latausmahdollisuus kotoa ja työpaikalta.
Vaikka lataisit pelkästään ABC:n pikalaturilla, on se puolet halvempaa kuin polttisperheautolla
Mutta se hankintahinta. Luulen, että minun 5ke autobudjetilla on parempi tyytyä perus polttomoottoriautoon, kun kilometrejäkin kertyy vain 10k / vuosi.
En tyhjäkäytä. Webaston nappaan päälle riittävän aikaisin ennen lähtöä.