Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan annat auton tyhjäkäydä kylmällä käynnistäessä?

Vierailija
26.11.2025 |

Onko 2min riittävästi?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjäkäynti kuluttaa moottoria ihan helve.. varsinkin jos sitä tehdään jatkuvasti.

Kyllä ne laatumoottorit kestää niin kauan, että kori ruostuu ympäriltä aiemmin.

Vierailija
62/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sen aikaa kun putsaan mahdolliset lumet ja raavin jäät tuulilasista.

Sekin on turhan kauan. Moottorin käyttäminen alilämpöisenä on haitaksi sille. Startti ja sitten liikkeelle, mutta maltillisin käyntinopeuksin.

No mitä jos olen ollu pitkään pakkasilla parkissa ja ajan 50metriä parkkikselta ja heti on motarin liittymä. Hitaasti ja maltilla vaan sekaan. Eiku rillurallia ensin siellä täällä hissukseen?

Ai asutko sinä motarin liittymän vieressä? Hah hah , joo....

Kirjoitinko että asun? Saatan olla töissä vaikka motarin viereisellä huoltoasemalla. 

No, oletko töissä mota

Montakohan tuhatta ihmistä on motareiden liittymien lähettyvillä töissä jotka kulkee autolla? Varmaan muutama. Ei siinä kuule lähetä pikkuhiljaa körryttelemään liikenteeseen kun auto on seissyt pitkään kylmänä pakkasessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan mitään kelloa laita soimaan kahden minuutin päästä. Se on auto käyntiin,rööki,lumen putsaus,tuulilasin raaputus kun lämppäri on sitä hiukan lämmittänyt ja lähtee paremmin. Sit stumppaan ja ensin silmälasit,sitten vyö,huulirasva, karkki suuhun jne jne ja menox.

Vierailija
64/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei enää viitsi peittää tuulilasia pakkasella ompa laiskaa porukkaa,sisätilalämmitin ajastimella onko se nykyään ufojuttu, heh no polttakaa löpöä ja raapatkaa autoa ja moottori vinkuu tyhjäkäynnillä pakkasessa hoosiannaa että metalli vaan irtoilee sylinteristä.

Vierailija
65/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei enää viitsi peittää tuulilasia pakkasella ompa laiskaa porukkaa,sisätilalämmitin ajastimella onko se nykyään ufojuttu, heh no polttakaa löpöä ja raapatkaa autoa ja moottori vinkuu tyhjäkäynnillä pakkasessa hoosiannaa että metalli vaan irtoilee sylinteristä.

Eikö käy edes mielessä, että on aika monia, joilla on vain kylmäpaikka ilman tolppaa?

Vierailija
66/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 minuuttia on aika sopiva.Sisätilanlämmittimellä tuulilasi ei sula mutta aukee parissa minuutissa lämmitettävällä lasilla.Webasto ensimmäisenä käyntiin ja liikkeelle.

Vierailija
67/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjäkäynti on turhaa. Ohje on ettei tyhjäkäyntiä, vaan rauhallinen ajo ensin. 

Juuri näin. Vaikka se olisi käynnistetty kadun varresta ilman mitään webastoja tai sähkölämmityksiä, rauhallisella nopeudella vaan heti liikkeelle. Moottori ei varsinkaan todella kylmällä ilmalla siinä tyhjäkäynnillä lämpene, moottorin käyttäminen alilämpöisenä on aina vaan haitaksi. 

Tule sanomaan se minun autolleni, mikä lämpenee kyllä tyhjäkäynnillä.

Jos 20 astetta pakkasta niin oletko kokeillut kauanko kestää että se siinä tyhjäkäynnillä lämpenee? Paljon nopeammin se ajaessa lämpenee kun mottorilla on kuormitusta. Miksi sitä ylipäätään pitäisi lämmittää paikallaan tyhjäkäynnillä?

Eiköhän se lämpene noin 5-10 minuutissa tyhjäkäynnillä. Auto on käyttövalmiiksi kun moottori on lämmennyt  ja nesteet kulkevat hyvin. Tosin jos kovilla pakkasilla ei autoa käytä, niin akku tyhjenee alle viikossa. 

Vierailija
68/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjäkäynti on turhaa. Ohje on ettei tyhjäkäyntiä, vaan rauhallinen ajo ensin. 

Juuri näin. Vaikka se olisi käynnistetty kadun varresta ilman mitään webastoja tai sähkölämmityksiä, rauhallisella nopeudella vaan heti liikkeelle. Moottori ei varsinkaan todella kylmällä ilmalla siinä tyhjäkäynnillä lämpene, moottorin käyttäminen alilämpöisenä on aina vaan haitaksi. 

Tule sanomaan se minun autolleni, mikä lämpenee kyllä tyhjäkäynnillä.

Jos 20 astetta pakkasta niin oletko kokeillut kauanko kestää että se siinä tyhjäkäynnillä lämpenee? Paljon nopeammin se ajaessa lämpenee kun mottorilla on kuormitusta. Miksi sitä ylipäätään pitäisi lämmittää paikallaan tyhjäkäynnillä?

En kai minä sitä nyt kokonaan lämpimäksi tyhjäkäynnillä käytä. Sen verran silti, ettei ihan kylmällä koneella lähde liikkeelle ja laatikkoöljytkin ehtii notkistua.

Vierailija
69/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on turhan kauan. Moottorin käyttäminen alilämpöisenä on haitaksi sille. Startti ja sitten liikkeelle, mutta maltillisin käyntinopeuksin.

Noku mä oon tajuttoman nopea auton putsaaja. Pelkkä kurkistus reikä ja menoksi.

Katoppa kun mä teen noi asiat eri järjestyksessä. Ensin auton huolellinen puhdistus liikenneturvallisen ajon edellyttämään kuntoon (ikkunat puhdistettu lumesta, samoin raitisilmanotot). SITTEN käynnistän auton, ja menoksi, kuitenkaan huudattamatta kylmää moottoria.

Sitten se kylmä moottori vasta huutaakin - tuskasta - kun lähdet saman tien liikkeelle.

Vierailija
70/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tesla käy tyhjäkäyntiä koko latausajan ja kaikki kauppareissut.

Vierailija
71/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole lämmitettävää tuulilasia?

t. Jaguar

On Yhtäkuin

Ford

Vierailija
72/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhjäkäynti kuluttaa moottoria ihan helve.. varsinkin jos sitä tehdään jatkuvasti.

Kyllä ne laatumoottorit kestää niin kauan, että kori ruostuu ympäriltä aiemmin.

Poislukien bemarin dieselit. jakopään polkupyörän ketju ei kestä tyhjäkäyntiä.

Vierailija
73/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katoppa kun mä teen noi asiat eri järjestyksessä. Ensin auton huolellinen puhdistus liikenneturvallisen ajon edellyttämään kuntoon (ikkunat puhdistettu lumesta, samoin raitisilmanotot). SITTEN käynnistän auton, ja menoksi, kuitenkaan huudattamatta kylmää moottoria.

Ei ole pitkäikäinen auto.

Vierailija
74/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se kylmä moottori vasta huutaakin - tuskasta - kun lähdet saman tien liikkeelle.

Et sitten lukenut viimeistä lausetta.

Vierailija
75/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan johdon kautta lämmittelen valmiiksi.

eihän näitä bensa-autoja pitänyt johdon päässä roikottaa. Sehän se oli se "paras hyöty" kun sähkiksiä haukutaan. 

Vierailija
76/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole lämmitettävää tuulilasia?

t. Jaguar

Tottakai on. Ja myös lämmitettävä ratti.

t. Volvo

Vierailija
77/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti vaan hanaa ja matkaan. Jos lunta tai jäätä laseissa, niin ne pois. Mutta ei välttämättä silloinkaan autoa päälle.

Vierailija
78/86 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummer on tyhjäkäynnillä 24/7 pihassa

Vierailija
79/86 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tyhjäkäytä ollenkaan, lähden suoraan ajamaan. Jos on putsattava lumet, niin käynnistän auton, niin saan tuulilasin vain harjaamalla auki, kun siinä on lämmitin.

Vierailija
80/86 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla monesti ollu töistä lähtiessä sellainen 30 senttiä lunta auton päällä, et tuulilasin kyllä voi putsata siinä samassa kun pitää muutenkin koko auto kaivaa esiin. Ja joskus on ollu liki metrin lumivallikin edessä kun aura käyny. Ihan piu pau siinä vaiheessa olenko suojannut tuulilasin vai en. Ehkä sellanen koko auton peittävä pressu,mut sit taas kun pitää olla parkkilupa tuulilasissa, et tarkastaja näkee paremmin kun vähän pyyhkii lunta,kun se et olis koko auton peittävä pressu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän