Valikoivasti tervehtivät kassat
Jotkut kassat moikkaavat jokaista asiakasta, mikä on luonnollisestikin ok. Sitten löytyy heitä valikoivasti tervehtiviä, eli edellistä asiakasta saatetaan moikata ja toivottaa jopa hyvää päivän jatkoa, mutta seuraavalle asiakkaalle tokaistaan ainoastaan vaikkapa 5,99:- Mun mielestä tämä on jokseenkin tökeröä käytöstä. Joko jokaista asiakasta pitäisi moikata tai olla sitten kokonaan hiljaa.
N27
Kommentit (140)
Voisiko joku kassatyöntekijä avautua omasta näkökulmastaan: miksi olet valikoiva?
Palveluammatissa on mielestäni kohdattava asiakkaat kohteliaasti. Valikoiva asiakkaiden tervehtiminen ei siihen kuulu.
Mule sopis pelkkä palvelu, ei tervehdyksiä eikä ilmeilyjä.
En oikeastaan edes pidä viran puolesta makeilusta.
Jotkut kai saavat jotain nostetta siitäkin.
Tulin ajatelleeksi asiaa, kun lähikaupan kassa tervehti edellistä asiakasta ja toivotti hänelle oikein hyvää päivän jatkoa. Tervehdin sen jälkeen kassaa sanomalla "Hei!" ja vaikka hän katsoi mua samalla silmiin, hän ei vastannut mitään tervehdykseeni. Ajattelin mielessäni, että onpa huonoa käytöstä.
Ap
Kattokaa vaan sinne peiliin jos se vika löytyy sieltä. Noita ongelmia on vain tietyntyyppisillä ihmisillä, ongelmatapauksilla.
Aina ei vaan muista/jaksa, kun 8 tuntia päivässä hokee sitä "hei, kiitos, hyvää päivänjatkoa".
Vierailija kirjoitti:
Kattokaa vaan sinne peiliin jos se vika löytyy sieltä. Noita ongelmia on vain tietyntyyppisillä ihmisillä, ongelmatapauksilla.
Leimakirves viuhuu.
Tämä taitaa olla sukupuoli/ikäasia, usein nuori kassatyttö jättää miehet tervehtimättä, kun taas vanhempi kassarouva on tyly nuorille naisille.
Aika hankkia elämä, jos jostain kassatädin tervehdyksestä saa tehtyä näin ison ongelman itselleen.
Ajattelen et jos noin tapahtuu niin kai siinä voi tulla jo ajatuskatkokin kun liukuhihnalta koko päivän sanelee samoja tervehdyksiä, terve, kiitos, ole hyvä, hyvää päivänjatkoa.Ei mikään ihme et välillä unohtuu moikata.
Uskon et kassahenkilöt osaa jo nähdä asiakkaasta kuka ei halua mitään juttelua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla sukupuoli/ikäasia, usein nuori kassatyttö jättää miehet tervehtimättä, kun taas vanhempi kassarouva on tyly nuorille naisille.
Miehille olen mahdollisimman vähäeleinen enkä edes hymyile, koska ihan liian moni (etenkin 50+) mies kuvittelee, että hymy ja ystävällinen käytös=olen kiinnostunut seksuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Palveluammatissa on mielestäni kohdattava asiakkaat kohteliaasti. Valikoiva asiakkaiden tervehtiminen ei siihen kuulu.
En koe olevani palveluammatissa kaupan kassalla. Olen rahastaja, en sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Aika hankkia elämä, jos jostain kassatädin tervehdyksestä saa tehtyä näin ison ongelman itselleen.
Ei se mulle sen ihmeempi ongelma ollut, kunhan itse tulkin työtä tekevänä aloin vain miettiä asiaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hankkia elämä, jos jostain kassatädin tervehdyksestä saa tehtyä näin ison ongelman itselleen.
Ei se mulle sen ihmeempi ongelma ollut, kunhan itse tulkin työtä tekevänä aloin vain miettiä asiaa.
Ap
Ei kannata miettiä liikaa. Kaikessa ei aina ole kyse siitä, että taustalla olisi joku salaliittoteoria. Kassahenkiötkin ovat vain ihmisiä eikä ole ihan helppoa toisaa samoja litanioita vuodesta toiseen ja olla vielä samalla edes näytellysti ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Aina ei vaan muista/jaksa, kun 8 tuntia päivässä hokee sitä "hei, kiitos, hyvää päivänjatkoa".
Esimerkiksi omat työpäiväni saattavat venyä jopa yli puolen vuorokauden ja silti pidän itsestäänselvyytenä kohteliaisuutta ja hyviä käytöstapoja. Lisäksi ammatissani joutuu olemaan liki koko ajan äänessä.
Ap
Meillä tamperelaisessa pikkukaupassa on nuori mies kassalla. Hän huokaisee raskaasti, kun keskeyttää hänen kännykän selaamisen.
Muut työntekijät ovat kivoja. Kiirehtivät jostain puuhistaan kassan taakse. Tuo yksi ei ikinä tee mitään muuta kuin istuu kassalla ja on närkästynyt kin asiakas tulee häiritsemään 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei vaan muista/jaksa, kun 8 tuntia päivässä hokee sitä "hei, kiitos, hyvää päivänjatkoa".
Esimerkiksi omat työpäiväni saattavat venyä jopa yli puolen vuorokauden ja silti pidän itsestäänselvyytenä kohteliaisuutta ja hyviä käytöstapoja. Lisäksi ammatissani joutuu olemaan liki koko ajan äänessä.
Ap
Etkö yhtään tajua, mikä ero on siinä, että puhut monipuolisesti verrattuna siihen, että toistat robottina samoja sanoja uudestaan ja uudestaan?
Voi johtua siitä, että asiakas ei katso päinkään siinä kohta, kun on tervehdyksen paikka ja sitten onkin aika heti keskittyä ostoksiin.
Eivät kassat ole valikoivia. Asiakkaat ovat usein vaativia ja tietävät miten työ tulee paremmin tehdä. Itsekeskeisyys on yhdistävä tekijä hankaien asiakkaiden porukassa. Antakaa olla.
En kehtaisi mennä kenenkään työpaikalle kertomaan miten työ tehdään oli sitten kuinka helppo työ tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei vaan muista/jaksa, kun 8 tuntia päivässä hokee sitä "hei, kiitos, hyvää päivänjatkoa".
Esimerkiksi omat työpäiväni saattavat venyä jopa yli puolen vuorokauden ja silti pidän itsestäänselvyytenä kohteliaisuutta ja hyviä käytöstapoja. Lisäksi ammatissani joutuu olemaan liki koko ajan äänessä.
Ap
Hienoa, että olet noin täydellinen yksilö etkä koskaan tee virheitä. Kyllä on varmasti hyvä mieli, kun saat tuolla tavalla korostaa omaa erinomaisuuttasi painamalla muita alas.
Kieltämättä totta. Tässä asiassa pitäisi olla joko-tai. Minä olen joskus jäänyt tervehdyksettä, vaikka edellisiä on tervehditty. Olen kyllä kiittänyt asianmukaisesti, vaikka olen miettinyt, että pitäisikö minunkin olla hiljaa.