Valikoivasti tervehtivät kassat
Jotkut kassat moikkaavat jokaista asiakasta, mikä on luonnollisestikin ok. Sitten löytyy heitä valikoivasti tervehtiviä, eli edellistä asiakasta saatetaan moikata ja toivottaa jopa hyvää päivän jatkoa, mutta seuraavalle asiakkaalle tokaistaan ainoastaan vaikkapa 5,99:- Mun mielestä tämä on jokseenkin tökeröä käytöstä. Joko jokaista asiakasta pitäisi moikata tai olla sitten kokonaan hiljaa.
N27
Kommentit (142)
Olen huomannut saman. Yhtä tervehditään ja toiselle ei sanota mitään, vaikka kaupassa olisi tasan 2 asiakasta.
Tuttu juttu. Omassa lähikaupassa 1 vastaava kassa. Muualla en ole törmännyt.
Olen itsekin ollut kassalla. Samalla tavalla pyrittiin palvelemaan kaikkia. Aina tervehdittiin, jne.
Kai noilla tervehtimättömillä kassoilla on joku asennevamma tai henk.koht ongelmia.
Kannattaa hankkia itsetunto niin ei mene elämä palasiksi, jos joku kassätäti epähuomiossa jättääkin sanomatta "hei".
Tälläinen valikoiva kassa olisi juurikin paras systeemi. Kassa saisi itse päättää tervehtiikö vai ei.
Ei ole kiva asiakkaana olla, kun kassat robottimaisesti toivottavat hyvät päivänjatkot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei vaan muista/jaksa, kun 8 tuntia päivässä hokee sitä "hei, kiitos, hyvää päivänjatkoa".
Esimerkiksi omat työpäiväni saattavat venyä jopa yli puolen vuorokauden ja silti pidän itsestäänselvyytenä kohteliaisuutta ja hyviä käytöstapoja. Lisäksi ammatissani joutuu olemaan liki koko ajan äänessä.
Ap
No tulkki on aina tulkki ja kassa on vain kassa.
Vältteleekö porukka tylyjä kassoja? Paikallisessa kaupassa on hiton tyly kassa, joka tiuskii ja kommentoi ostoksia. Valitsen aina eri kassan, vaikka siinä olisi kymmenen metrin jono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla sukupuoli/ikäasia, usein nuori kassatyttö jättää miehet tervehtimättä, kun taas vanhempi kassarouva on tyly nuorille naisille.
Miehille olen mahdollisimman vähäeleinen enkä edes hymyile, koska ihan liian moni (etenkin 50+) mies kuvittelee, että hymy ja ystävällinen käytös=olen kiinnostunut seksuaalisesti.
Seksisti
Vierailija kirjoitti:
Vältteleekö porukka tylyjä kassoja? Paikallisessa kaupassa on hiton tyly kassa, joka tiuskii ja kommentoi ostoksia. Valitsen aina eri kassan, vaikka siinä olisi kymmenen metrin jono.
Mulle on ihan sama, tervehtiikö kassa vai ei. Käyn kaupassa ostamassa ruokaa, en vaatimassa palvontaa.
Mahtaa olla vaikea elämä, kun pahoittaa mielensä joka vtun asiasta.
Itse olen noin 50v mies ja ainakun kassa on sellainen nuori sexi-lyyli, jättää se tervehtimättä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen noin 50v mies ja ainakun kassa on sellainen nuori sexi-lyyli, jättää se tervehtimättä.
Siihen on painavat syyt, miksi se tekee niin.
Säälittää vähän ihmiset joiden mielestä tervehtiminen ja muu kohtelias käytös on palvontaa. Kuulostaa vinksahtaneelta.
Vierailija kirjoitti:
Säälittää vähän ihmiset joiden mielestä tervehtiminen ja muu kohtelias käytös on palvontaa. Kuulostaa vinksahtaneelta.
Minua säälittää hyvin paljon ihmiset, joille joku kassan "hei" on elämää suurempi asia. Kuulostaa siltä, että kaikki ei ole ok, jos tuollaisesta mielensä pahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mule sopis pelkkä palvelu, ei tervehdyksiä eikä ilmeilyjä.
En oikeastaan edes pidä viran puolesta makeilusta.
Jotkut kai saavat jotain nostetta siitäkin.
Automaattikassat ovat sinunkaltaisillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua säälittää hyvin paljon ihmiset, joille joku kassan "hei" on elämää suurempi asia. Kuulostaa siltä, että kaikki ei ole ok, jos tuollaisesta mielensä pahoittaa.
Ei kukaan ole sanonut että se on elämää suurempi asia. Ihmiset kertovat täällä monista pienistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole sanonut että se on elämää suurempi asia. Ihmiset kertovat täällä monista pienistä asioista.
Ei sitä tarvitse erikseen sanoa. Näkeehän sen siitä, miten noinkin mitättömästä asiasta tehdään hirveä haloo. Ihan kuin kassa olisi jotenkin henkilökohtaisesti loukannut, kun ei JUURI SINUN kohdallasi sattunut sanomaan "hei". Vähän nyt rajaa näihin mölinöihin. Ihmisiä ne kassamyyjätkin vain ovat.
Tällaista setämiestä ei kassatytöt aina viitsi moikata.
Kun on itse mies ja menee kassalle ja jos siinä on nainen työntekijänä niin minkäänlaista tervehdystä ei saa. Pelkkää mulkoilua ja huonoa käytöstä
Minulle ihan sama. Tervehdin takaisin ja mumisen kiitos samoin. Joskus koen senkin raskaaksi vaikka käyn vain pari kertaa viikossa. Saati jos hokisin samaa koko työvuoron. Käyn kaupassa ostamassa ruokaa, en muodollisuuksia.