Valikoivasti tervehtivät kassat
Jotkut kassat moikkaavat jokaista asiakasta, mikä on luonnollisestikin ok. Sitten löytyy heitä valikoivasti tervehtiviä, eli edellistä asiakasta saatetaan moikata ja toivottaa jopa hyvää päivän jatkoa, mutta seuraavalle asiakkaalle tokaistaan ainoastaan vaikkapa 5,99:- Mun mielestä tämä on jokseenkin tökeröä käytöstä. Joko jokaista asiakasta pitäisi moikata tai olla sitten kokonaan hiljaa.
N27
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vältteleekö porukka tylyjä kassoja? Paikallisessa kaupassa on hiton tyly kassa, joka tiuskii ja kommentoi ostoksia. Valitsen aina eri kassan, vaikka siinä olisi kymmenen metrin jono.
Välttelen vain toistuvasti virheitä tekevät kassat ja hitaat.
Vierailija kirjoitti:
Kun on itse mies ja menee kassalle ja jos siinä on nainen työntekijänä niin minkäänlaista tervehdystä ei saa. Pelkkää mulkoilua ja huonoa käytöstä
Valitettavasti tuon ovat saaneet aikaan miesasiakkaat, jotka kuvittelevat, että kassatyttö on siinä heidän limaisia iskuyrityksiään varten ja jos se hymyilee, se on automaattisesti kiinnostunut. Helpompi olla myrtsi kaikille miehille kuin olla jatkuvasti limaisten vihjailujen kohteena.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi menin pikaruokapaikkaan ja tervehdin nuorta naista kassalla "Hei!". Nainen vain tuijotti suoraan tyhjyyteen ilman elettäkään. Jäin siihen sitten myös hiljaa seisomaan ja odottamaan jotain reaktiota. Nainen kysyi pienen hetken jälkeen, että "Mitäs teille?"
Meinasin jo lähteä pois, mutta koska otti tilauksen vastaan jäin sitten, mutta kertakaikkisen outo kokemus. Jotkut eivät vain ole luotuja asiakaspalvelutehtäviin. Jatkossa asioinkin sitten toisaalla.
Tai sitten se oli vain ajatuksissaan hiljaisena päivänä ja tajusi vasta hetken päästä, että tuossahan on asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää vähän ihmiset joiden mielestä tervehtiminen ja muu kohtelias käytös on palvontaa. Kuulostaa vinksahtaneelta.
Minua säälittää hyvin paljon ihmiset, joille joku kassan "hei" on elämää suurempi asia. Kuulostaa siltä, että kaikki ei ole ok, jos tuollaisesta mielensä pahoittaa.
Ehket ole sattunut huomaamaan, niin tämä on keskustelupalsta. Eli avauksen voi tehdä vaikkapa kirpun varpaankynteen liittyen, jos se tuntuu sillä hetkellä mielekkäältä.
Ap
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää vähän ihmiset joiden mielestä tervehtiminen ja muu kohtelias käytös on palvontaa. Kuulostaa vinksahtaneelta.
Minua säälittää hyvin paljon ihmiset, joille joku kassan "hei" on elämää suurempi asia. Kuulostaa siltä, että kaikki ei ole ok, jos tuollaisesta mielensä pahoittaa.
Ehket ole sattunut huomaamaan, niin tämä on keskustelupalsta. Eli avauksen voi tehdä vaikkapa kirpun varpaankynteen liittyen, jos se tuntuu sillä hetkellä mielekkäältä.
Ap
Ja sinun mielestäsi keskustelupalstalla ei saa kertoa muuta kuin sinua miellyttäviä mielipiteitä?
Vierailija kirjoitti:
Kattokaa vaan sinne peiliin jos se vika löytyy sieltä. Noita ongelmia on vain tietyntyyppisillä ihmisillä, ongelmatapauksilla.
Ei pidä paikkansa. Asun pienellä paikkakunnalla ja kaupassa vakiohenkilökunta tervehtii kohteliaasti mutta vuokratyövoiman kanssa se on vähän niin ja näin kohteliaisuuden kanssa, moni heistä vain tuijottaa vaikka asiakas on tervehtinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehket ole sattunut huomaamaan, että keskustelupalstalla on tapana kertoa ihan omia mielipiteitä. Kukaan ei ole sinua kieltänyt aloitusta tekemästä. On vain kerrottu, mitä mieltä tuosta sinun ulinastasi ollaan. Sekin on katsos ihan sallittua täällä keskustelupalstalla.
Muotoillaanpa asia vaikka näin: Niin kauan kuin hymyilystä ja asiakkaan mielitelystä ei makseta erillistä korvausta, minä en sellaista harrasta. Hoidan kassan niin kuin kuuluu, mutta mitään extraa minulta ei saa niin kauan kuin palkkaa maksetaan vain kassanhoitamisesta.
Minusta on mukavaa kun nuoret naiset tervehtivät kivasti mennen tullen, varsinkin kun edellä asioineelle ritvalle kerrottiin vain hinta
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
No katsos. Homospämmääjäkin herännyt copypastaamaan tuota randomketjuihin. Myönnän, että tällä kertaa nauratti, kun ei ole vähän aikaan tuota rimpsua tullut vastaan.
Näin hoikkana, kauniina, nuorena naisena ne on aina +50 tätejä jotka ei mua tervehdi vaikka jutteli edellisen asiakkaan kanssa. Jotkut on jopa jatkanu edellisen asiakkaan kanssa juttelua samalla kun palvelee mua eikä edes vilkaise.
Ei voi muuta sanoa kuin että on se kateus aika rumaa
Vierailija kirjoitti:
Näin hoikkana, kauniina, nuorena naisena ne on aina +50 tätejä jotka ei mua tervehdi vaikka jutteli edellisen asiakkaan kanssa. Jotkut on jopa jatkanu edellisen asiakkaan kanssa juttelua samalla kun palvelee mua eikä edes vilkaise.
Sellainen voimaantumisfantasia sieltä sitten. Aika heikosti menee, kun itsetuntoa pitää pönkittää tuollaisilla kuvitelmilla .D
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuta sanoi kuin, että harhaista on juttelusi. Jos kassantädillä on joku tuttava siinä vaihtamassa kuulumisia, sinun ulkonäkösi ja painosi ei kyllä mitenkään liity hänen tervehtimättömyyteensä. Valoja päälle, lapsikulta!
Mielensäpahoittaja löytää aina jonkun syyn.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi menin pikaruokapaikkaan ja tervehdin nuorta naista kassalla "Hei!". Nainen vain tuijotti suoraan tyhjyyteen ilman elettäkään. Jäin siihen sitten myös hiljaa seisomaan ja odottamaan jotain reaktiota. Nainen kysyi pienen hetken jälkeen, että "Mitäs teille?"
Meinasin jo lähteä pois, mutta koska otti tilauksen vastaan jäin sitten, mutta kertakaikkisen outo kokemus. Jotkut eivät vain ole luotuja asiakaspalvelutehtäviin. Jatkossa asioinkin sitten toisaalla.
No tässähän se tuli se todennäköisin selitys: kaikista ei ole asiakaspalvelutehtäviin. Lisäksi kun palkkakin on pieni, se tuskin motivoi yrittämäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on itse mies ja menee kassalle ja jos siinä on nainen työntekijänä niin minkäänlaista tervehdystä ei saa. Pelkkää mulkoilua ja huonoa käytöstä
Valitettavasti tuon ovat saaneet aikaan miesasiakkaat, jotka kuvittelevat, että kassatyttö on siinä heidän limaisia iskuyrityksiään varten ja jos se hymyilee, se on automaattisesti kiinnostunut. Helpompi olla myrtsi kaikille miehille kuin olla jatkuvasti limaisten vihjailujen kohteena.
Onpas paksua ja harhaista olettamaa miesten ajattelusta ja toiminnasta - ei vain tuossa kommentissa, vaan joissain muissakin. En ole koskaan kassajonossa nähnyt kenenkään miesasiakkaan flirttailevan kassahenkilön kanssa.
Hienoa, että täällä on niin paljon täydellisiä työntekijöitä, jotka jaksavat joka sekunti olla skarppeja, iloisia, hymyileviä ja täydellisen kohteliaita. Jännä, ettei todellisessa elämässä koskaan näe näitä täydellisiä asiakaspalvelun mallioppilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas paksua ja harhaista olettamaa miesten ajattelusta ja toiminnasta - ei vain tuossa kommentissa, vaan joissain muissakin. En ole koskaan kassajonossa nähnyt kenenkään miesasiakkaan flirttailevan kassahenkilön kanssa.
Ei tuo ole mitään olettamaa, vaan ihan käytännön kokemukseen perustuvaa tietoa. Se, ettet sinä ole jotain nähnyt, ei tarkoita, ettei sitä tapahdu. Sinä olet siinä kassalla vain minuutin-pari, kassatyöntekijä on siinä 8 tuntia. Siinä ajassa ehtii tapahtua yhtä ja toista, mitä sinä et näe.