Työsuhdepolkupyörän veroetu poistuu
Juuri hommattu pyörä tämän edun vuoksi. Kiitos hallitus.
Kommentit (286)
Pitäkää sitten veroalenne, jos toisesta päästä leikkaatte, prkl.
Kas kun työsuhdeauton veroetuun ei kosketa. Heillä ihan yhtäläinen kyky sitten maksaa autoilunsa.
Taitaa pyöräkauppiaita harmittaa😄
Se tais olla se etu sitten siinä. Jos veroetu poistuu niin ei tuota ole järkevää enää ottaa..
Ensin nostettiin työmatkakuluissa omavastuuta. Nyt lähtee kaavamainen työhuonevähennys ja työsuhdepyörän verovapaa etu. Mitäs sitten heikennetään tavalliselta työssäkäyvältä?
Tuo työsuhdepyöräetu on oikeasti myös kansanterveyteen vaikuttava asia, kun moni on pystynyt hankkimaan sellaisen polkupyörän, johon muuten ei olisi varaa ja täten pystyy lisäämään sitten pyöräilyään, esim pystyy pyöräilemään jatkossa työmatkansa.
Tämän esimerkin avulla on helppo huomata hallituksen veroalen todelliset vaikutukset normituloiselle. Ansiotulovero laskee pari prossaa, saat satasen enemmän vuodessa käteen.
Kiinteistövero, Ay-jäsenmaksu verolle, työsuhdepyörä kallistuu, makseisverot ja kunnan palvelujen alasajo. Otat takkiin kunnolla joka vuosi. Jäät selvästi tappiolle.
Tähän kun lisätään vielä paikallisen sopimisen edistäminen, lakko oikeuden rajoitukset ja potku lait, niin palkat ei ainakaan nouse. Mitä todennäköisemmin laskevat.
Hyvä me! Äänestäkää kaikki jatkossakin hallituspuolueita, kun olette niin älykkäitä.
Onhan se ihan reilua että ei tueta verovaroista etua jotka voin jotkut onnelliset hyvässä työpaikassa voivat saada. Tosin, myös autoetu olisi pitänyt poistaa samalla.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa pyöräkauppiaita harmittaa😄
Heitä ei kiinnostanut 3kk sitten myydä minulle pyörää, joten tilasin Saksasta. Takaisin en asiakkaaksi tule.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Aivan älytöntä tukea töissäkäyvien pyöräilyä. Pystyvät kyllä itse maksamaan pyöränsä.
Matematiikka ei taida olla vahvuuksia. Nyt kun polkupyörävähennys poistuu työmatkoista, työntekijällä kuitenkin säilyy työmatkavähennys verotuksessa eli tässä tapauksessa se on halvinta kulkuneuvoa käyttöä eli bussimaksu vähennys työntekijän verotuksessa. Eli nyt ei enään ole mitään järkeä ottaa työnantajan maksamaa tai itse ostaa kallista polkupyörää, vaan kulkea työmatkat autolla, joka kuormittaa luontoa. Se on sitä Persujen logiikaa ja ilmastopolitiikkaa.
Järjetöntä tukea palkansaajien töihinmenoa... Kilometrivähennykset esim ja joku työvuokra-asunto. Käsittämätöntä.
Ei tässä enää hevosella liikuta!
Meilläpäin juuri avattiin iso ebike-myymälä, noinkohan asiakkaita riittää edelleen. Muutenkin tuo työmatkapyöräetu tuntui vähän huijaukselta, siis kiireesti haluavat paljon asiakkaita niin kuka siinä sitten voittaa kuitenkaan... Asiakas tuskin.
Kuntien rahoituksen leikkaus pakottaa kunnat nostamaan veroprosentteja. Palkansaajan verot siis vain ja pelkästään nousevat, kiitos Orpon hallituksen.
Yhteisöveron lasku saa suurituloiset muuttamaan tulonsa osingoiksi. Näistä ei makseta kuntaveroa. Kuntaveroon siis tulossa roima korotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Aivan älytöntä tukea töissäkäyvien pyöräilyä. Pystyvät kyllä itse maksamaan pyöränsä.
Matematiikka ei taida olla vahvuuksia. Nyt kun polkupyörävähennys poistuu työmatkoista, työntekijällä kuitenkin säilyy työmatkavähennys verotuksessa eli tässä tapauksessa se on halvinta kulkuneuvoa käyttöä eli bussimaksu vähennys työntekijän verotuksessa. Eli nyt ei enään ole mitään järkeä ottaa työnantajan maksamaa tai itse ostaa kallista polkupyörää, vaan kulkea työmatkat autolla, joka kuormittaa luontoa. Se on sitä Persujen logiikaa ja ilmastopolitiikkaa.
Ei niillä työsuhdepyörillä oikein kukaan ole työmatkoja kulkenutkaan. Vapaa-ajan käyttöön niitä on hommattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Aivan älytöntä tukea töissäkäyvien pyöräilyä. Pystyvät kyllä itse maksamaan pyöränsä.
Matematiikka ei taida olla vahvuuksia. Nyt kun polkupyörävähennys poistuu työmatkoista, työntekijällä kuitenkin säilyy työmatkavähennys verotuksessa eli tässä tapauksessa se on halvinta kulkuneuvoa käyttöä eli bussimaksu vähennys työntekijän verotuksessa. Eli nyt ei enään ole mitään järkeä ottaa työnantajan maksamaa tai itse ostaa kallista polkupyörää, vaan kulkea työmatkat autolla, joka kuormittaa luontoa. Se on sitä Persujen logiikaa ja ilmastopolitiikkaa.
Mutta työmatkavähennysten omavastuu nousi jo aiemmin ja ainakaan meidän kaupungissa (Oulu) ei kukaan, vaikka kulkisi Oulunsalon perukoilta Yli-Kiiminkiin (yli 50 km) työmatkaa, saa työmatkavähennystä, ELLEI jostain syystä verottaja hyväksy oman auton käyttöä. Mä sain aiemmin (2 vyöhykkeen työmatka), mutta viime vuonna en enää omavastuun noustua. Nyt on tasataksa koko alueella ja vuoden bussiliput jää reilusti alle omavastuun.
Noiden työsuhdepyörien hinnathan nostettiin teennäisesti korkeammiksi, jolloin yritettiin pumpata maksimivoitot valtion kirstusta. Ei ihme, että homma ei nähnyt päivänvaloa.
Fatim Darra varmaan ajelee Helkaman lahjoituspyörällä edelleen maaseudulle.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun työsuhdeauton veroetuun ei kosketa. Heillä ihan yhtäläinen kyky sitten maksaa autoilunsa.
Mikäs se sellainen etu on? Olet tainnut itse keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Aivan älytöntä tukea töissäkäyvien pyöräilyä. Pystyvät kyllä itse maksamaan pyöränsä.
Matematiikka ei taida olla vahvuuksia. Nyt kun polkupyörävähennys poistuu työmatkoista, työntekijällä kuitenkin säilyy työmatkavähennys verotuksessa eli tässä tapauksessa se on halvinta kulkuneuvoa käyttöä eli bussimaksu vähennys työntekijän verotuksessa. Eli nyt ei enään ole mitään järkeä ottaa työnantajan maksamaa tai itse ostaa kallista polkupyörää, vaan kulkea työmatkat autolla, joka kuormittaa luontoa. Se on sitä Persujen logiikaa ja ilmastopolitiikkaa.
Ei niillä työsuhdepyörillä oikein kukaan ole työmatkoja kulkenutkaan. Vapaa-ajan käyttöön niitä on hommattu.
Veikkaan myös, että jos auto löytyy ja kulkee työmatkat pyörällä, niin verovähennykset merkitään autolle, jos kykenee. Ei niitä kukaan tarkista.
Tiedän, että jotkut kulkee kimppakyytejä töihin, mutta jokainen vähentää silti oman auton kulut verotuksessa.
Olen ajanut työmatkani pyörällä jo 15 vuotta. Mulla on kaksi pyörää, toinen talvipyörä ja toinen kesäpyörä. Ihan peruspyöriä ovat, mies niitä huoltaa ja korjailee. Työmatka on 13 km suuntaansa, eli 26 km päivässä. Hyvin olen pärjännyt ihan tavallisilla pyörillä.
Luin työsuhdepyörästä ja totesin, että en halua niin kallista pyörää, koska Helsingissä se todennäköisesti varastettaisiin. Mitä olen kuullut, niin aika harva työsuhdepyörän omistaja niillä pyörillä ajaa ainakaan työmatkoja. Aika vähäisessä käytössä ovat olleet, lähinnä statussymboleina. Hyvin pärjää halvemmalla pyörällä, ei työmatkoilla kuitenkaan voi posottaa hullun tavoin, pitää huomioida muutkin kevyen liikenteen väylällä liikkuvat.
Kauheasti Helsinki pyöräilystä hössöttää, mutta käytännössä työmatkat kulkee pyörällä hyvin harva. Talvella en usein näe ketään toista pyöräilijää koko matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun työsuhdeauton veroetuun ei kosketa. Heillä ihan yhtäläinen kyky sitten maksaa autoilunsa.
Ei siitä Teslaa saa alkaa verottaa!
Ihan oikein. Aivan älytöntä tukea töissäkäyvien pyöräilyä. Pystyvät kyllä itse maksamaan pyöränsä.