Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töpselihybridit hajoaa kalliisti 150000 km:n kohdalla. Korjaamoarvio

Vierailija
29.12.2024 |

Autot ovat periaatteessa roskaa 150000 km:n kohdalla, EV Clinic lataa kyseisistä töpselihybrideistä

-Blogissa luetellaan myös muita enemmän ja vähemmän vastaavia totaalituhoja (BMW:n lisäksi), joiden korjaushinnat hipoivat pilviä: Mercedes-Benz W205, Volkswagen GTE, Porsche Panamera, Kia Optima ja Toyota Prius.-

https://www.is.fi/autot/art-2000010909812.html

Mitä mietit kun on tuo 150 000 kilometrin matka lähestymässä ja 11 000 euron korjaus sen mukana?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavia autoja ainoastaan tosi varakkaill, sekä tyhmille

Vierailija
2/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hybridit ovat. kallis virhe. Etenkin kun täyssähköjen akut kestävät erittäin hyvin oikein pidettynä. Juuri luin uutisen, missä 9 v Tesla S ja 400000 km oli akkukapasiteetti edelleen 84 %. Paljon yli kriittisen 70 prosentin rajam.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä sähköautot joskus kehittyy. Vaikea nähdä käytettyjä yli 20v vanhoja sähköautoja toiminnassa 500e myyntihinnalla.

Vierailija
4/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken autoilun hintaan vain sähkön hinnan, koska olen autisti.

Vierailija
5/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

150tkm on loppuunajettu auto! Ihme vinkumista kun auto on käyttötavaraa siinä missä sukat tai kalsarit.

Vierailija
6/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu käyttötavasta. 

On kuitenkin totta että jos töodelihybridiä lataa ihan koko ajan ja pyrkii ajamaan valtaosan ajoista sähköllä niin akusto voi vikaantua jo sadan tonninkin kohdalla. Näistä asioista ei ole kyllä. kuluttajia asianmukaisesti informoitu. Jos ajaa paljon bensalla, niin sitten ei tule niin nopeasti ongelmia.

Lataushybridien akustot kestävät tyypillisesti lataussyklejä jonkun 4000 kpl. Autoissa pitäisi olla mielestäni ihan kuljettajalle informaatio, että kuinka paljon niitä lataussyklejä on kertynyt.

Joihinkin lataushybrideihin merkkiliikkeen myymä uusi akusto on tolkuttoman kallis. Esim. joku Bmw x5 on tämmöinen. Tietysti jos akkutakuu on voimassa, niin silloin ei muuta ongelmaa kuin auton korjauksen odottaminen.

Autolla ei voi ajaa lainkaan jos akusto vikaa tuu. 

Esim. Kokkolan autohuolto kyllä korjaa näitä paljon noin puoleen hintaan merkkihuollon hinnoista ja ovat tosi hyviä tässä. Jesse Haapala siellä on Suomen huippuammattilaisia alalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä sähköautot joskus kehittyy. Vaikea nähdä käytettyjä yli 20v vanhoja sähköautoja toiminnassa 500e myyntihinnalla.

Milläs ajat 20-25 vuoden päästä, kun ei enää ole saatavilla käytettyjä polttomoottoriautoja?

Vierailija
8/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lataushybridien akustot kestävät tyypillisesti lataussyklejä jonkun 4000 kpl. Autoissa pitäisi olla mielestäni ihan kuljettajalle informaatio, että kuinka paljon niitä lataussyklejä on kertynyt."

 

Totta. Ja sen myötä miten on ladattu. Jos en väärin muista, niin pikalataukset kuluttaa akustoa enemmän kuin ns. hidas lataus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa kun vaihdan autoa paljon ennen 150tkm. 

Vierailija
10/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas köyhät on huolissaan muiden autoilusta🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo koskaan ollut noin loppuunajettua autoa 😂

M38

Vierailija
12/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150tkm on loppuunajettu auto! Ihme vinkumista kun auto on käyttötavaraa siinä missä sukat tai kalsarit.

Kalliita sukkia ja kalsareita käytät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plugin-hybridit ovat kalliita hankintahinnaltaan ja ylläpitokuluiltaan. Kun tähän lisätään päälle, ettei sähköllä ajamista pitäisi akun keston vuoksi hyödyntää maksimaalisesti, perusteet hankinnalle sulavat kuin keväinen lumihanki. Mieluummin puhdas PM tai puhdas sähkö.

Vierailija
14/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hybridit ovat. kallis virhe. Etenkin kun täyssähköjen akut kestävät erittäin hyvin oikein pidettynä. Juuri luin uutisen, missä 9 v Tesla S ja 400000 km oli akkukapasiteetti edelleen 84 %. Paljon yli kriittisen 70 prosentin rajam.

Ei sillä siltikään pääse pysähtymättä Hesasta Lappiin perälkärryn kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä sähköautot joskus kehittyy. Vaikea nähdä käytettyjä yli 20v vanhoja sähköautoja toiminnassa 500e myyntihinnalla.

Milläs ajat 20-25 vuoden päästä, kun ei enää ole saatavilla käytettyjä polttomoottoriautoja?

Alkavat myydä Afrikasta hiacet takaisin tänne suuntaan?

Vierailija
16/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lataushybridien akustot kestävät tyypillisesti lataussyklejä jonkun 4000 kpl. Autoissa pitäisi olla mielestäni ihan kuljettajalle informaatio, että kuinka paljon niitä lataussyklejä on kertynyt."

 

Totta. Ja sen myötä miten on ladattu. Jos en väärin muista, niin pikalataukset kuluttaa akustoa enemmän kuin ns. hidas lataus

Harvassa hybridissä on mitään pikalatausta. Moni ottaa vain 3.3 kWh sisäänsä. Uusimmissa malleissa alkaa olla kolmivaihetta tuettuna.

Vierailija
17/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hybridit ovat. kallis virhe. Etenkin kun täyssähköjen akut kestävät erittäin hyvin oikein pidettynä. Juuri luin uutisen, missä 9 v Tesla S ja 400000 km oli akkukapasiteetti edelleen 84 %. Paljon yli kriittisen 70 prosentin rajam.

Ei sillä siltikään pääse pysähtymättä Hesasta Lappiin perälkärryn kanssa.

Juu, se on varsinainen tragedia.

Vierailija
18/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plugin-hybridit ovat kalliita hankintahinnaltaan ja ylläpitokuluiltaan. Kun tähän lisätään päälle, ettei sähköllä ajamista pitäisi akun keston vuoksi hyödyntää maksimaalisesti, perusteet hankinnalle sulavat kuin keväinen lumihanki. Mieluummin puhdas PM tai puhdas sähkö.

Ei ole ihme että euroautonvalmistajat ovat pulassa,Toyota laatuun voit tässäkin luottaa.Hydridivalmistaja omassa luokassaan suvereeni.

Vierailija
19/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon hinta arvion on tehnyt itäeurooppalainen firma. Kun auton veisi suomessa viralliseen bemarihuoltoon, niin voi hinta olla isompi.

Vierailija
20/45 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään mun dieselistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän