Kahvinkeittimen puhdistus
Milläs sitä saikaan kahvinkeittimen puhdistettua? En siis tarkoita niitä törkyhintasia litkuja mitä juuri siihen tarkotukseen...
Kommentit (7)
Marttojen sivuilla on paljon puhdistukseen liittyviä vinkkejä.
Itse olen käyttänyt sekä etikkaa että sitruunahappoa.
Sitruunahappoa saa tosiaan apteeksita eikä ole hintava.
Marttojen sivuilla muistaakseni oli ohje siitäkin.
Joskus sai kahvipaketin kylkiäisenä pussukan ruokasoodaa keittimen puhdistukseen.
Eikös av-mammasivujen kautta kysyminen ole lähes samaa kuin martoilta kysyminen. Samoja pirttihirmuja, toisilla vain vähä vanhempi jälkikasvu kun toisella
ja sitten pari huuhtelua pelkällä vedellä.
Etikkavesi tai sitruunahappo. Sitruunahappo (ja ohjeet) löytyvät apteekkien valikoimista ja väkiviinaetikka ruokakaupan hyllystä.
Jos teillä on kova vesi niin kalkin saa pois etikalla tai sitruunahapolla.
Rasvainen lika vesisäiliöstä lähtee pois soodalla, älä sitten jatkossa kaada vettä keittimeen sillä keittimen lasikannulla vaan käytä puhdasta erillistä vesikannua.
Muutama ruokalusikallinen sh:a liotettaan puoleen litraan kylmää vettä ja annetaan valua hetken keittimessä, keitin pysäytetään puolivälissä ja annetaan liota puoli tuntia. Sitten 3 täyttä keittimellistä vettä keitetään huuhtomiseksi.