Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin koulutukset

Vierailija
20.11.2024 |

Onko kellään kokemuksia työkkärin järjestämistä koulutuksista? Itse olen tällä hetkellä tämmösessä ja opiskeluja 1,5kk takana, nyt olisi 3kk työharjoittelu edessä. Koulutuksessa piti valita 2 yksilöllistä aihetta, joita itseopiskeluna suorittaa. Itse _päivässä_ kävin tämän toisen aiheen läpi ja nyt pitäisi tältä pohjalta lähteä harjoitteluun ja en tiedä, kun alkeellisimmat asiat. Hävettää edes hakea mitään harjoittelupaikkaa, kun ei ole edes valmiuksia suoriutua, ellen sitten saat tehdä kaikista kivointa ja helpointa asiaa ja jättää ammattilaisen tekemään loput. :) Olin ihan innoissani tästä ensin, mutta nyt mennyt motivaatio ihan täysin, kun tässä ei edes kunnolla opetella käymään kokonaisuutta läpi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Harjoittelu tai oikeammin ilmainen työssäoppimispaikka oli todella vaikea löytää, käytännössä mahdoton tehtävä. Käymältäni kurssilta loppujen lopuksi kaksi sai työssäoppimispaikan. Kouluttava taho tietenkin toivoi useamman löytävän paikan ja jopa työllistyvän suoraan mutta yksikään ei töitä koulutuksen avulla löytänyt. Suurin osa on edelleen työttömänä. En kerro alaa tässä mutta sanotaan että ikäsyrjintä on tunnettu fakta alalla.

Vierailija
2/14 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut. Harjoittelu tai oikeammin ilmainen työssäoppimispaikka oli todella vaikea löytää, käytännössä mahdoton tehtävä. Käymältäni kurssilta loppujen lopuksi kaksi sai työssäoppimispaikan. Kouluttava taho tietenkin toivoi useamman löytävän paikan ja jopa työllistyvän suoraan mutta yksikään ei töitä koulutuksen avulla löytänyt. Suurin osa on edelleen työttömänä. En kerro alaa tässä mutta sanotaan että ikäsyrjintä on tunnettu fakta alalla.

It-ala?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Kaikki toimi kaikin puolin ja sain jo töitä koulutuksen aikana joten suoritin opinnot loppuun oppisopimuksella.

Vierailija
4/14 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työvoimakoulutuksessa ja työllistyin sen aikana. 

Vierailija
5/14 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työvoimakoulutuksessa ja työllistyin sen aikana. 

 

Mikä ala ja koulutuksen kesto?

Vierailija
6/14 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasivat kemistit biotalouteen fec, hain, eivät koskaan vastanneet. Monet koulutukset ovat jo alalla olleille ammattilaisille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun katsoo noita te-koulutuksia, koulutukset on tarkoitettu jo valmiiksi korkeakoulutetuille työttömille. Kysyin te-virkailijalta, että missäs on koulutukset meille, joilla ei ole minkäänlaista tutkintoa, mutta kuitenkin työuraa vuosia takana. Hänen ehdotus oli, että voisin hakea "amikseen", jonka jälkeen te-virkailija katsoo/päättää voisinko olla oikeutettu omaehtoiseen opiskeluun työttömyystuella, jos saisin paikan. Ja yleensä vastaukseksi tulee kielteinen, koska kunnilta on jo työttömien tukemiseen tarkoitetut rahat loppu. 

Vierailija
8/14 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut. Harjoittelu tai oikeammin ilmainen työssäoppimispaikka oli todella vaikea löytää, käytännössä mahdoton tehtävä. Käymältäni kurssilta loppujen lopuksi kaksi sai työssäoppimispaikan. Kouluttava taho tietenkin toivoi useamman löytävän paikan ja jopa työllistyvän suoraan mutta yksikään ei töitä koulutuksen avulla löytänyt. Suurin osa on edelleen työttömänä. En kerro alaa tässä mutta sanotaan että ikäsyrjintä on tunnettu fakta alalla.

It-ala?

BINGO!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

FEC koulutukset on kunnon kusetusta. Eihän koulutukseen edes pääse jollei onnistu hankkimaan itselleen työpaikkaa ennen koulutuksen alkua. Miten se onnistuu jos tarkoitus on oppia uutta ja työllistyä uudelle alalle? Jos joku työpaikan saa ilman lisäkoulutusta niin silloin ei ole mitään tarvetta kouluttaa. Paukut pitäs laittaa niihin joiden työllistyminen on vaikeaa.

Vierailija
10/14 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin työvoimakoulutuksessa ja työllistyin sen aikana. 

 

Mikä ala ja koulutuksen kesto?

Tämän haluaisin minäkin kuulla. Veikkaan että lähäri tms.

Meistä ei vaan kaikista voi lähäriä kouluttaa eikä kaikkien oma terveydentila kestä alalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetusta ovat olleet omalla kohdalla monet.

En ole näiden koulusten jälkeen saanut koskaan vakivirkaa.

Työharjoitteluun kelpaat ilmaisena orjana.

Viimeisimmästä koulutuksesta valmistuin työttömäksi.

Ilmanen työvoima taas kelpasi mutta en töihin.

Vierailija
12/14 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poisti työvoimakoulutuksista 9 euron kulukorvauksen ja korotetun päivärahan. Joudut siis maksamaan työharjoittelustasi,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä hommaa. Lyhyt ja yhdentekevä "koulutus" ja sitten kuukausia ilmaiseksi töissä. 

Yleensä se työ ei ole sitä, mitä koulutuksessa opittiin. 

Olen työtön RI ja hakenut 5 kertaa. Onneksi en päässyt. Tajusin myöhemmin, että aikamoista huijausta. 

Pitäisi olla vähintään siten, että se koulutusfirma hommaa ne harjoittelupaikat. 

Vierailija
14/14 |
11.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osassa koulutuksissa itse pitää etsiä ja osassa koulu auttaa.

Ainakin paskan puhumisen taidon koulutuksen opettajat osaavat.

Väittävät että kaikki  työkkärin kurssilta työllistyvät ja saavat töitä.

Ilmaisen harjoittelun jälkeen.

Mutta yllätys kun koulutus loppuu työttömyys jatkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme