Onko kokemusta linglong merkkisistä nastarenkaista?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Jossain testissä pärjäsivät ihan hyvin ns. Merkkirenkaille
Uutena kyllä, mutta miten pärjäisi toisena talvena käyttöönotosta. Pahimmassa tapauksessa laadukas kesärengas pitää paremmin kuin kiinaroska muutaman tuhannen kilometrin jälkeen.
Ei kannata olla DingDong ja ostaa talveksi alle Linglong..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain testissä pärjäsivät ihan hyvin ns. Merkkirenkaille
Uutena kyllä, mutta miten pärjäisi toisena talvena käyttöönotosta. Pahimmassa tapauksessa laadukas kesärengas pitää paremmin kuin kiinaroska muutaman tuhannen kilometrin jälkeen.
Muistaakseni oli myös kestotestikin
Varmasti asiansa ajaa hyvin. Mulla on ollut nastoja ja kitkoja eri merkkisiä ja olen pari talvea ajanut jopa renkailla mistä oli nastat nypitty talveksi pois ja oikein hyvin pärjäsin. En ole huomannut eroa eri merkkien välillä.
Ne on parhaita renkaita ihan testienkin mukaan.
kolme vuotta ajelin ja kovassa ja haastavassa käytössä oli, kilometrejä tuli tuhansia ja tuhansia. kelillä kuin kelillä hyvin toimi.
Vakavasti puhuen ei kannata ostaa niitä kalleimpia talvirenkaita eikä halvimpia.
Osta keskihintaisia, mitä näitä nyt on: Hankook, Kumho, Vredestein...
Paremmat mitä vanhat kesärenkaat, osta jos budjettia ei muuhun riitä. Toki ei kannata kovinkaan agressiivista ajotapaa noilla liukkailla pitää.
Kaverilla oli sellaiset renkaat ja kuoli kolarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti puhuen ei kannata ostaa niitä kalleimpia talvirenkaita eikä halvimpia.
Osta keskihintaisia, mitä näitä nyt on: Hankook, Kumho, Vredestein...
Omaa kokemusta Hankook kitkarenkaista paketti autossa. Ei pitänyt kesällä eikä talvella muuten kun kuivalla tiellä, muuten olen kitkoihin tyytyväinen.
Nyt on rengas jossa runsaasti eri teknologioita mainostavia hienolta kuulostavia sanoja:
Slippery Slope Ice Grip One Season Rubber(-ish) Almost Round Cracking Leaky Air Tech Tyres.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli sellaiset renkaat ja kuoli kolarissa.
Fysiikan lait koskee myös kalleimpia rengasmerkkejä, vaikka rengasjobbari saattaa muuta väittääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti puhuen ei kannata ostaa niitä kalleimpia talvirenkaita eikä halvimpia.
Osta keskihintaisia, mitä näitä nyt on: Hankook, Kumho, Vredestein...
Omaa kokemusta Hankook kitkarenkaista paketti autossa. Ei pitänyt kesällä eikä talvella muuten kun kuivalla tiellä, muuten olen kitkoihin tyytyväinen.
Kitkoja ei käytännössä osaa tehdä muut kuin Continental. Kesärenkaat ja nastat onnistuu korealaisiltakin.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli sellaiset renkaat ja kuoli kolarissa.
Kaverilla oli Mersussa uudet Nokialaiset, auto katkaisi sähköpylvään puolesta välistä poikki ja kuoli siihen paikkaan. -70 luvulla kaverilla oli Michelinit ja katkaisi 2,2 promillen humalassa sähköpylvään Volvolla ja kuskille ei tullut mitään. Kyllä nuo Nokian renkaat on todella vaarallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti puhuen ei kannata ostaa niitä kalleimpia talvirenkaita eikä halvimpia.
Osta keskihintaisia, mitä näitä nyt on: Hankook, Kumho, Vredestein...
Omaa kokemusta Hankook kitkarenkaista paketti autossa. Ei pitänyt kesällä eikä talvella muuten kun kuivalla tiellä, muuten olen kitkoihin tyytyväinen.
Niin no kitkat, mutta Hankookin nastarenkaat on olleet testeissä ihan kohtuullisen menestyneitä. Eivät parhaita, mutta eivät ihan huonoimmasta päästäkään...
Suoraan Tekniikan Maailman päätoimittajalta:
Tämän numeron talvirengasvertailussamme on mukana kuusi nastarengasta ja 11 kitkarengasta.
Joukosta puuttuvat Kontio, Linglong ja Nankang.
Siihen on syy.
Tuotteiden valmistajat ja myyjät haluavat usein käyttää Tekniikan Maailman testituloksia markkinoinnissaan. Se sopii meille. Me myös luovutamme maksutta heidän käyttöönsä TM:n testilogon ja tähtikuvion.
Usein tuotteiden valmistustapa ja ominaisuudet muuttuvat vuosien myötä. Renkaissa kierrätyskumin osuus voi kasvaa. Kuviointi voi muuttua. Valmistava tehdas ja jopa valmistusmaa voivat vaihtua. Ja niin edelleen.
Elektroniikkatuotteissa komponentit saattavat vaihtua.
On hyvin mahdollista, että muutama vuosi testin jälkeen samalla nimellä myytävä tuote poikkeaa merkittävästi testatusta tuotteesta.
Siksi meillä on yksi ehto: testitulostamme saa käyttää markkinoinnissa korkeintaan vuoden ajan testin jälkeen.
Yleensä ehtomme ei ole ongelma valmistajille ja myyjille, mutta Kontion, Linglongin ja Nankangin edustaja on sitä toistuvasti rikkonut.
Me voimme estää logomme ja tähtikuvion käytön, mutta meillä ei ole keinoa estää testituloksen sanallista siteeraamista, vaikka tulos olisi ikivanhakin.
Pitkään harkittuamme päätimme jättää Kontion, Linglongin ja Nankangin vertailusta pois. Me emme halua, että yleisölle markkinoidaan tuotetta vanhoilla testituloksilla, jotka eivät ehkä enää vastaa myytävän tuotteen ominaisuuksia.
Suoraan Tekniikan Maailman päätoimittajalta -tiivistelmä. Linglongit käyttävät arvostelumenestystä markkinoinnissa, mutta huonontavat rengasmateriaalia ja kuluttajat saavat huonompia renkaita kuin mitä testissä on ollut. Lisäksi rengasseos huononee heillä jo vuoden aikana.
Omassa käytössä ollut Continentalia, Micheliniä, Vredesteiniä, Nokian Renkaita ja ovat pelittäneet hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ne on parhaita renkaita ihan testienkin mukaan.
on on.mitä halvempi ja kiinasta ni hiton hyviä.
Ihan ok veneen ja laiturin välissä 👍
Jossain testissä pärjäsivät ihan hyvin ns. Merkkirenkaille