Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemusta linglong merkkisistä nastarenkaista?

Vierailija
24.10.2024 |

Tekeekö niillä yhtään mitään?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan Tekniikan Maailman päätoimittajalta -tiivistelmä. Linglongit käyttävät arvostelumenestystä markkinoinnissa, mutta huonontavat rengasmateriaalia ja kuluttajat saavat huonompia renkaita kuin mitä testissä on ollut. Lisäksi rengasseos huononee heillä jo vuoden aikana.

Omassa käytössä ollut Continentalia, Micheliniä, Vredesteiniä, Nokian Renkaita ja ovat pelittäneet hyvin. 

Nokia syyllistynyt samaan huijaukseen.

https://moottori.fi/uutinen/13625-2/

Vierailija
22/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan Tekniikan Maailman päätoimittajalta: 

Tämän numeron talvirengasvertailussamme on mukana kuusi nastarengasta ja 11 kitkarengasta.

Joukosta puuttuvat Kontio, Linglong ja Nankang.

Siihen on syy.

Tuotteiden valmistajat ja myyjät haluavat usein käyttää Tekniikan Maailman testituloksia markkinoinnissaan. Se sopii meille. Me myös luovutamme maksutta heidän käyttöönsä TM:n testilogon ja tähtikuvion.

Usein tuotteiden valmistustapa ja ominaisuudet muuttuvat vuosien myötä. Renkaissa kierrätyskumin osuus voi kasvaa. Kuviointi voi muuttua. Valmistava tehdas ja jopa valmistusmaa voivat vaihtua. Ja niin edelleen.

Elektroniikkatuotteissa komponentit saattavat vaihtua.

On hyvin mahdollista, että muutama vuosi testin jälkeen samalla nimellä myytävä tuote poikkeaa merkittävästi testatusta tuotteesta.

Siksi meillä on yksi ehto: testitulost

Tämä riittääkin minulle. Ostan jatkossakin ne Nokiat. Ei yllätä että kiinalainen valmistaja huijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan Tekniikan Maailman päätoimittajalta -tiivistelmä. Linglongit käyttävät arvostelumenestystä markkinoinnissa, mutta huonontavat rengasmateriaalia ja kuluttajat saavat huonompia renkaita kuin mitä testissä on ollut. Lisäksi rengasseos huononee heillä jo vuoden aikana.

Omassa käytössä ollut Continentalia, Micheliniä, Vredesteiniä, Nokian Renkaita ja ovat pelittäneet hyvin. 

Nokia syyllistynyt samaan huijaukseen.

https://moottori.fi/uutinen/13625-2/

Kyllä, MUTTA kommenttini oli herätys kaikille rengasostajille. Eräs suomalainen firma meni taannoin Kiinaan. Aluksi tuotteiden laatu oli hyvää. Jossain vaiheessa kuluttajat alkoivat valittaa tuotteiden laatuongelmista.

Kiinalaiset olivat huonontaneet tuotteiden materiaalia pikku hiljaa. En sano firman nimeä, koska tieto ei ole virallista tietoa, josta firma on vaiennut, vaikka tieto auttaisi meitä kaikkia. Mutta esim. Kalevalan Koru tuli takaisin juuri tästä syystä. On syytä olla varuillaan kiinalaisten tuotteiden kanssa.

Vierailija
24/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla renkailla pysähtyy jossain vaiheessa. Ääriolosuhteissa, jotkin saattaa olla paremmat, mutta vähän aikaa käytettynä nämäkin menettää parhaan tehonsa, eli saisit vaihtaa renkaita muutaman kuukauden välein, jos haluat maximaalisen tehon.

Itse olen ajanut, jos minkälaisilla renkailla, onhan näissä ollut eroja, mutta sopeuttamalla ajotapaansa ja ennakoimalla pärjää hyvin. Toki ääritapauksissa metrin lyhempi jarrutusmatka saattaisi pelastaa, mutta tähän mennessä sellaista tilannetta ei ole tullut. 

Vierailija
25/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linglong ja piiitkääksi menee! Keke, mitä tapahtui?

Vierailija
26/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset tekee muovirenkaita. Maalattu mustaksi.

Vierailija
27/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absoluuttista paskaa.

Jos haluaa säästää pari euroa vaarantaakseen henkensä niin on päässä vikaa.

Vierailija
28/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Absoluuttista paskaa.

Jos haluaa säästää pari euroa vaarantaakseen henkensä niin on päässä vikaa.

Säästöä se on pienikin säästö.

Vierailija
29/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautakiveen voi kaivertaa tekstin "säästi 200€ talvirenkaissa!". 

Vierailija
30/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät ihmiset pelleilkö niitten talvirenkaiden kanssa! Ei voi olla parista satasesta kiinni. Renkaat voi ostaa vaikka osamaksulla. 

Vierailija
31/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin vain oma henki minkä vaarantaa säästämällä renkaissa.

Vierailija
32/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kesä linglongit saa vaihtaa alle vuoden käytön jälkeen roskiin.

Gt radialin kitkat ainakin olleet hyviä ja halpoja. Meni monta talvea niillä.

Falkenin winterpeakit oli kanssa tm testissä kolmantena.

Halvalla ei hyvää saa, aika perussääntö. Älä osta kalleinta äläkä halvinta niin hyvä tulee.

Vierailija
33/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautakiveen voi kaivertaa tekstin "säästi 200€ talvirenkaissa!". 

Minä näin joskus tuollaisen tekstin kivessä.

Vierailija
34/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain testissä pärjäsivät ihan hyvin ns. Merkkirenkaille

Uutena kyllä, mutta miten pärjäisi toisena talvena käyttöönotosta. Pahimmassa tapauksessa laadukas kesärengas pitää paremmin kuin kiinaroska muutaman tuhannen kilometrin jälkeen.

No aja sitten kesiksillä.

Vierailija
35/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti asiansa ajaa hyvin. Mulla on ollut nastoja ja kitkoja eri merkkisiä ja olen pari talvea ajanut jopa renkailla mistä oli nastat nypitty talveksi pois ja oikein hyvin pärjäsin. En ole huomannut eroa eri merkkien välillä.

Kyllähän noilla pärjää, kunnes ei yllättäen pärjääkään. Tai no, jos ajaa 2 kertaa viikossa 5 km kauppaan ja takaisin 30 km/h, niin vakavan onnettomuuden riski on myös vähäisempi, oli sitten Linglongit, Michelinit tai Nokiat alla.

Vierailija
36/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla melko vanha auto (12 v), ja ostin renkaat parhaasta päästä, ja se näkyi myös hinnassa. Rakas äitini, joka aina puuttuu joka asiaan, vaikkei se hänelle kuulu, napisi, että eikö noin huonoon autoon riittäisi halvemmatkin. Näpäytin hänelle, että mitä huonompi auto, sitä paremmat renkaat se tarvitsee ollakseen turvallinen ajettava.

Vierailija
37/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea rengastesteistä renkaiden ominaisuuksia erilaisissa olosuhteissa ja sitten miettiä paljonko ajaa, minkälaisissa olosuhteissa ajaa, ja miten arvottaa renkaan turvallisuusteknologiana. Itse arvotan talvirenkaiden pidon märällä asfaltilla korkealle koska ajan paljon moottoriteillä jotka täällä etelässä ovat yleensä sulana mutta märkiä. Vaihdan renkaani uusiin vaikka ovatkin vielä kaukana laittomuuden rajoista koska arvotan ne yhtenä tärkeimpänä turvateknologiana. Ennakoivalla ja rauhallisella ajollakaan ei voi ennakoida sitä että hirvi loikkaa eteen tai vastaantuleva kouho tekee jotain älytöntä.

Itse en laittaisi Linglongeja autooni vaikka jotkut kiinalaiset renkaat ilmeisesti ovatkin kohtuullisen hyviä. Renkaat maksavat paljon joka tapauksessa. Jos haluaa autoilla edullisesti niin autoa hankkiessaan on hyvä tiedostaa paljonko sen renkaat maksavat ja paljonko se syö renkaita.

Vierailija
38/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla melko vanha auto (12 v), ja ostin renkaat parhaasta päästä, ja se näkyi myös hinnassa. Rakas äitini, joka aina puuttuu joka asiaan, vaikkei se hänelle kuulu, napisi, että eikö noin huonoon autoon riittäisi halvemmatkin. Näpäytin hänelle, että mitä huonompi auto, sitä paremmat renkaat se tarvitsee ollakseen turvallinen ajettava.

Samaa mieltä, renkaat on turvallisuusvaruste eikä statussymboli. Moni ajattelee että ihan sama laittaa edulliseen autoon halvat renkaat. Ei sillä vanhallakaan autolla halua luisua vastaantulevien kaistalle talvella.

Vierailija
39/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, renkaat on turvallisuusvaruste eikä statussymboli. Moni ajattelee että ihan sama laittaa edulliseen autoon halvat renkaat. Ei sillä vanhallakaan autolla halua luisua vastaantulevien kaistalle talvella.

Minä haluan jännitystä elämääni. Ostin kerran kaverilta halvalla 12 vuotta vanhat talvirenkaat, oli niissä vielä jonkin verran nastojakin jäljellä.

Ihanan liukkaat ajella.

Vierailija
40/46 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla oli sellaiset renkaat ja kuoli kolarissa. 

Kaverilla oli Mersussa uudet Nokialaiset, auto katkaisi sähköpylvään puolesta välistä poikki ja kuoli siihen paikkaan. -70 luvulla kaverilla oli Michelinit ja katkaisi 2,2 promillen humalassa sähköpylvään Volvolla ja kuskille ei tullut mitään.  Kyllä nuo Nokian renkaat on todella vaarallisia.

Kannattaisko siellä asentaa sähkökaapelit maahan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi