Miksi lentkoneen päästöt ja kulutus ilmoitetaan per/penkki kun taas autossa ilmoitetaan koko auton päästöt?
Tein laskelman niin finnairin Airbus A350-900 kuluttaa kerosiinia 822 litraa sadalla kilometrillä.
Henkilöauto kuluttaa keskimäärin sen 5 litraa sadalla kilometrillä.
Lentokone siis kuluttaa 165 kertaa enemmän kuin henkilöauto. Miksi henkilöauto on se paha asia kun ihmiset ajaa sillä myös töihin?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
No aika harva lentelee Airbusilla itsekseen.
Ahaa eli henkilöauton päästöt pitää myös sitten jaa viidellä koska aika usein siinä henkilöautossa on useampi ihminen kuin yksi. Hieno että lentokoneen päästöt ja kulutus laskee kun siinä on enemmän ihmisiä kyydissä. Henkilöauto myös kuluttaa vähemmän kun siinä on matkustajia kyydissä.
A350 mahtuu n. 350 ihmistä + paljon rahtia. Laskepa siitä paljonko yhden ihmisen kuljettamiseen menee kerosiinia.
Vierailija kirjoitti:
A350 mahtuu n. 350 ihmistä + paljon rahtia. Laskepa siitä paljonko yhden ihmisen kuljettamiseen menee kerosiinia.
Henkilöautoon mahtuu 5 ihmistä + rahtia. Eli jos auton kulutus on ilmoitettu 5L/100km niin todellisuudessa se on maksimissaan 1L/100km koska siihen mahtuu 5 ihmistä ja rahtia?
No aika harva lentelee Airbusilla itsekseen.