Miksi Suomessa on niin paljon ei asiakaspalveluun soveltumattomia ihmisiä töissä
En kaipaa Suomeen mitään ylipirteää jenkkikulttuuria, mutta tylyt, töykeät elämänhalunsa kadottaneet ihmiset voisivat tehdä jotain muuta työtä kuin asiakaspalvelutöitä. Se ei oikeasti ole kenenkään asiakkaan vika jos vaikka vihaat työtäsi, etkä osaa edes normaaleja käytöstapoja, kuten tervehtiminen, kiitos, ole hyvä jne.
Rupeaa jo kyllästyttämään nähdä jatkuvasti näitä ihmisiä "palvelemassa" ihmisiä, suurin osa lapsistakin käyttäytyyy paremmin kuin nuo ihmiset. Olen jo päättänyt lopettaa asioinnin monessa kaupassa johon palkataan asiakaspalveluun täysin soveltumattomia ihmisiä.
Ja kun joku yrittää kääntää tämän päälaelleen kuinka vika on asiakkaissa, niin minä kohtelen kaikkia hyvin ja olen aina asiallinen. Sensijaan minua ja muita kohdellaan kuin meitä ei edes haluta kyseiseen kauppaan asioimaan, tyly ilme, töykeä käytös ja joskus suorastaan vihamielisyys paistaa läpi.
Kommentit (51)
Suomalaiset jöröt ei noin yleisesti ottaen ole hyviä asiakaspalvelussa tai ihmiskontakteissa, että se on vähän tällanen rakenteellinen probleemi.
Aika paljon negatiivisuutta ehtivät jakaa ympärilleen jo yhden päivän aikana. Älkää tehkö työtä josta ette pidä!!! Se näkyy ja haittaa muitakin ihmisiä.
Ei asiakaspalveluun soveltumattomia?
Jos ihminen ei ole asiakaspalveluun soveltumaton niin hänhän on silloin ihan oikeassa paikassa.
Aika harvassa on Suomessa sellainen oikea asiakaspalvelu edes missään hotelleissa vaikka maksat.
20v olin damissa ihan nulikkana ja ostin viikoksi huoneen 4 tähden hotellista. Siellä butleri kutsui aina minua sanalla ''sir''. Loungeen kun meni istumaan aamulla ja ottamaan aamu heinekenin nostamalla sormen pystyyn sanomalla ''one heineken please'' niin kuului butlerin suusta ''one heineken coming right away sir''.
Niin sen pitääkin mennä jos on maksava asiakas.
Äänestä jaloillasi. Niin ne muutkin tekee jos tulee vain paha mieli asioidessa sellaisissa putiikeissa. Moni asiakaspalvelija vaan valitettavasti on niin nuijia tapauksia ettei tajua edes senkään vertaa että asiakas maksaa sen palkan, ei tule rahaa putiikkiin jos ei ole tarpeeksi asiakkaita.
Varmaankin ovat saaneet ei asiakkailta tarpeeksi paskaa niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei ole asiakaspalveluun soveltumaton niin hänhän on silloin ihan oikeassa paikassa.
Minusta juuri tälläisia ihmisiä Suomessa on kassoilla ja muualla aspana!
En siksi ymmärrä yhtään Ap:n aloitetta, sillä MISSÄ MUUALLA tervehditään ihmisiä usein sen hymyn kera ja toivotetaan kiitoksen kera vielä mukavaa päivän jatkoakin!!!😊👍
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa on Suomessa sellainen oikea asiakaspalvelu edes missään hotelleissa vaikka maksat.
20v olin damissa ihan nulikkana ja ostin viikoksi huoneen 4 tähden hotellista. Siellä butleri kutsui aina minua sanalla ''sir''. Loungeen kun meni istumaan aamulla ja ottamaan aamu heinekenin nostamalla sormen pystyyn sanomalla ''one heineken please'' niin kuului butlerin suusta ''one heineken coming right away sir''.
Niin sen pitääkin mennä jos on maksava asiakas.
Kyllä Suomessakin on monessa paikassa pöytiintarjoilu. Se toimii jopa ilman sormen nostamista.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa on Suomessa sellainen oikea asiakaspalvelu edes missään hotelleissa vaikka maksat.
20v olin damissa ihan nulikkana ja ostin viikoksi huoneen 4 tähden hotellista. Siellä butleri kutsui aina minua sanalla ''sir''. Loungeen kun meni istumaan aamulla ja ottamaan aamu heinekenin nostamalla sormen pystyyn sanomalla ''one heineken please'' niin kuului butlerin suusta ''one heineken coming right away sir''.
Niin sen pitääkin mennä jos on maksava asiakas.
Ja mitä tuo Butleri sai palkkaa? Verrattuna perus asiakaspalvelijaan? Minäkin voisin mennä butleriksi hienostohotelliin. Tehtävänä tarkistaa, että samppanjspullot ovat suorassa rivissä asiakkaan sviitissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei ole asiakaspalveluun soveltumaton niin hänhän on silloin ihan oikeassa paikassa.
Minusta juuri tälläisia ihmisiä Suomessa on kassoilla ja muualla aspana!
En siksi ymmärrä yhtään Ap:n aloitetta, sillä MISSÄ MUUALLA tervehditään ihmisiä usein sen hymyn kera ja toivotetaan kiitoksen kera vielä mukavaa päivän jatkoakin!!!😊👍
Niin, turistipaikoissa ulkomailla kassat juttelee keskenään, eivätkä he edes tervehdi ketään, muista kohteliaisuuksista puhumattakaan.
Jenkeissä vähän eri juttu tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei ole asiakaspalveluun soveltumaton niin hänhän on silloin ihan oikeassa paikassa.
Minusta juuri tälläisia ihmisiä Suomessa on kassoilla ja muualla aspana!
En siksi ymmärrä yhtään Ap:n aloitetta, sillä MISSÄ MUUALLA tervehditään ihmisiä usein sen hymyn kera ja toivotetaan kiitoksen kera vielä mukavaa päivän jatkoakin!!!😊👍
Olet oikeassa, kassatytöt ja pojat on yleensä hyvinkin kohteliaita. Ja Suomessa tohon prosessiin ei onneksi liity turhia löpinöitä. En jaksaisi sellaista ollenkaan.
Tiedän muutamia pikkuputiikkeja, joissa "hienoja" vanhoja kalkkunoita omistajana/myyjänä ja ovat ihan hirveitä ihmisiä. Ylimielisiä, töykeitä, omahyväisiä, katkeria... Milloin voi haukkua asiakasta lihavaksi, milloin syrjitään liikuntarajoitteisia jne. Toki yrittäjä saa valita asiakkaansa, mutta...
TYÖ = nälän sanelemia pakkoliikkeitä korvausta vastaan.
Yksi tällainen asiakaspalveluun soveltumaton saatiin onneksi toisiin töihin, kun työnantajalle tuli aika montakin palautetta useamman kuukauden ajalta. Ihan silkkaa v*ttuilua asiakkaille, tuhahtelua ja nyrpeää naamaa. Ei ollut kaupalla varaa pitää niin surkeaa asiakaspalvelijaa, joka oli aina naama norsun v*tulla ja onneksi kauppias reagoi palautteisiin. Vaikka itsellä olisi ollut miten hyvä päivä, meni se pilalle jo sen naaman näkiessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei ole asiakaspalveluun soveltumaton niin hänhän on silloin ihan oikeassa paikassa.
Minusta juuri tälläisia ihmisiä Suomessa on kassoilla ja muualla aspana!
En siksi ymmärrä yhtään Ap:n aloitetta, sillä MISSÄ MUUALLA tervehditään ihmisiä usein sen hymyn kera ja toivotetaan kiitoksen kera vielä mukavaa päivän jatkoakin!!!😊👍
Niin, turistipaikoissa ulkomailla kassat juttelee keskenään, eivätkä he edes tervehdi ketään, muista kohteliaisuuksista puhumattakaan.
Jenkeissä vähän eri juttu tietysti.
Tämä! Eipä ole kauaakaan, kun Kroatiassa eräässä vaateliikkeessä sain päälleni sellaisen halveksuvan hissikatseen :) ja olen kyllä ihan kaunis nainen ja käyttäydyn asiallisesti. Joku väittää aina kuinka Suomessa sitä ja tätä ja muualla paremmin - kannattaa käydä välillä jossain muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa on Suomessa sellainen oikea asiakaspalvelu edes missään hotelleissa vaikka maksat.
20v olin damissa ihan nulikkana ja ostin viikoksi huoneen 4 tähden hotellista. Siellä butleri kutsui aina minua sanalla ''sir''. Loungeen kun meni istumaan aamulla ja ottamaan aamu heinekenin nostamalla sormen pystyyn sanomalla ''one heineken please'' niin kuului butlerin suusta ''one heineken coming right away sir''.
Niin sen pitääkin mennä jos on maksava asiakas.
Kyllä Suomessakin on monessa paikassa pöytiintarjoilu. Se toimii jopa ilman sormen nostamista.
Miksi se sormi pitää ylipäätään nostaa?😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei ole asiakaspalveluun soveltumaton niin hänhän on silloin ihan oikeassa paikassa.
Minusta juuri tälläisia ihmisiä Suomessa on kassoilla ja muualla aspana!
En siksi ymmärrä yhtään Ap:n aloitetta, sillä MISSÄ MUUALLA tervehditään ihmisiä usein sen hymyn kera ja toivotetaan kiitoksen kera vielä mukavaa päivän jatkoakin!!!😊👍
Mulle ei oman kylän marketissa toivoteta mukavaa tai hyvää päivänjatkoa, mutta kylläkin "heippa" hymyn kera. Yleensä muille toivottavat hyvää jatkoa.
Koska harvalla on oikeasti vara valita työpaikkansa kiinnostuksensa ja persoonansa mukaan. Rahaa tarttee kaikki ja työpaikoista on kuitenkin pulaa. Työpaikan vaihto on riski ja alanvaihto tehdään koko ajan vaikeammaksi.