Miksi Suomessa on niin paljon ei asiakaspalveluun soveltumattomia ihmisiä töissä
En kaipaa Suomeen mitään ylipirteää jenkkikulttuuria, mutta tylyt, töykeät elämänhalunsa kadottaneet ihmiset voisivat tehdä jotain muuta työtä kuin asiakaspalvelutöitä. Se ei oikeasti ole kenenkään asiakkaan vika jos vaikka vihaat työtäsi, etkä osaa edes normaaleja käytöstapoja, kuten tervehtiminen, kiitos, ole hyvä jne.
Rupeaa jo kyllästyttämään nähdä jatkuvasti näitä ihmisiä "palvelemassa" ihmisiä, suurin osa lapsistakin käyttäytyyy paremmin kuin nuo ihmiset. Olen jo päättänyt lopettaa asioinnin monessa kaupassa johon palkataan asiakaspalveluun täysin soveltumattomia ihmisiä.
Ja kun joku yrittää kääntää tämän päälaelleen kuinka vika on asiakkaissa, niin minä kohtelen kaikkia hyvin ja olen aina asiallinen. Sensijaan minua ja muita kohdellaan kuin meitä ei edes haluta kyseiseen kauppaan asioimaan, tyly ilme, töykeä käytös ja joskus suorastaan vihamielisyys paistaa läpi.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
TYÖ = nälän sanelemia pakkoliikkeitä korvausta vastaan.
Paras ja osuvin työn määritelmä ikinä!
Luulisi nyt kauppiaan jo huomaavan, ettei ne tylyt ja tympeät tyypit tuo kassavirtaa vaan karkottavat asiakkaita. Itse kierrän kaukaa sellaiset kaupat ja ravintolat ym. jos on saanut huonoa kohtelua. Nuoremmat kassamyyjät monesti kokevat olevansa "vaan töissä täällä" olosuhteiden pakosta, ovat ylimielisellä asenteella, toiset vanhemmat asiakaspalvelijat taas niin tympiintyneitä että jopa kiukuttelevat asiakkaille. (bussikuskit ja tarjoilijat esim.) Kaikkea mahtuu sekaan heistäkin mutta olisi sentään heidänkin ajateltava työpaikkansa jatkuvuutta edes jos ei käytöstapoja ole vaan opittu.
Vierailija kirjoitti:
Olen harvemmin törmännyt huonoon asiakaspalveluun, mutta sen sijaan hirveisiin asiakkaisiin kyllä.
Jos et vielä inhoa ihmisiä, niin asiakaspalvelijana toimimisen jälkeen sitten viimeistään. Nuoret ja vanhukset ovat yleensä hyvin käyttäytyviä, mutta keski-ikäinen nainen osaa olla kamala. Onneksi olen toisissa hommissa nykyään.
Tämä. Ja raskaana olevat / vauvaäidit sama juttu. Ovat myös hormonipöllyssä kuten vaihdevuositädit. Aina saa varoa jokaista sanaa ja lausetta, koska se tulkitaan väärin ja sitten taas paikallislehden risupalsta laulaa, kun arvoisa asiakas on ottanut nokkiinsa.
Mä taannoin ryhdyin asiakaspalvelutöihin koska se kuulemma sopii naisille. No ei sovi mulle, koska olen vakava introvertti ja vieläpä kirjolla. Opiskelin aikuisena "miesten alalle" teknisiin töihin. Työ sopii mulle paljon paremmin, mutta jatkuvasti saa kuulla et parempi kun Naisena palaisin vaikka asiakaspalveluun tai johonkin hoitotyöhön kun naisilla noi taidot sopii paremmin niihin.
Monet ei ymmärrä edes perusajatusta asiakaspalvelusta, se ei ole sen hyvät käytöstavat omaavan asiakkaan vika joka käyttäytyy kohteliaasti ja kunnioittavasti, jos asiakaspalvelija on kohdannut joskus huonosti käyttäytyviä asiakkaita ja ihmisiä.
Jos et pysty edes noin yksinkertaista ajatusta ymmärtämään, et yksinkertaisesti sovellu asiakaspalvelu työhön ja käytöksesi haittaa jo kaupan myyntiä, olet haitaksi omistajille. Näiden ihmisten pitää siirtyä töihin jossa he eivät ole ihmisten kanssa tekemisissä ollenkaan ja voivat mököttää koko työpäivän mielummin yksinään.
Työskentelen asiakaspalvelussa puhelimessa. Päivittäin vähintään yksi huutaa minulle omista veloistaan.
Heistä huolimatta kohtelen muita - ja yleensä myös huutajia - ystävällisesti ja kohteliaasti.
Olisinpa kuollut syöpään.
kuinkahan aurinkoinen ja ihana ap on työssään ollut. ilmeisesti vanhoja äijiä haara liikkeellään palvellut. kovat on luulot itsestään. yli korostuneesta egosta kannattaa mennä juttelemaan psykiatrin kanssa
Vaihtaisin muihin töihin jos voisin.
Vierailija kirjoitti:
kuinkahan aurinkoinen ja ihana ap on työssään ollut. ilmeisesti vanhoja äijiä haara liikkeellään palvellut. kovat on luulot itsestään. yli korostuneesta egosta kannattaa mennä juttelemaan psykiatrin kanssa
Eli sinusta on ihan oikein, että kohdellaan asiakkaita kuin roskaa, niitäkin jotka kohtelevat sinua kohteliaasti ja hyvin. Nuo ihmiset ovat haitaksi yrityksille ja heille pitäisi antaa kenkää. Miksi kukaan kaupan omistaja palkkaisi tuollaisia ihmisiä, muut työt sopivat varmasti paremmin, yksin johonkin varastoon ilman ihmiskontakteja.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän muutamia pikkuputiikkeja, joissa "hienoja" vanhoja kalkkunoita omistajana/myyjänä ja ovat ihan hirveitä ihmisiä. Ylimielisiä, töykeitä, omahyväisiä, katkeria... Milloin voi haukkua asiakasta lihavaksi, milloin syrjitään liikuntarajoitteisia jne. Toki yrittäjä saa valita asiakkaansa, mutta...
Saitko 20 vuotta sitten trauman, kun et saanut palvelua kirpputorilla?;)
Vanha matami
"Ei asiakaspalveluun soveltumattomia" eli siis asiakaspalveluun soveltuvia.