Miksi Suomessa on niin paljon ei asiakaspalveluun soveltumattomia ihmisiä töissä
En kaipaa Suomeen mitään ylipirteää jenkkikulttuuria, mutta tylyt, töykeät elämänhalunsa kadottaneet ihmiset voisivat tehdä jotain muuta työtä kuin asiakaspalvelutöitä. Se ei oikeasti ole kenenkään asiakkaan vika jos vaikka vihaat työtäsi, etkä osaa edes normaaleja käytöstapoja, kuten tervehtiminen, kiitos, ole hyvä jne.
Rupeaa jo kyllästyttämään nähdä jatkuvasti näitä ihmisiä "palvelemassa" ihmisiä, suurin osa lapsistakin käyttäytyyy paremmin kuin nuo ihmiset. Olen jo päättänyt lopettaa asioinnin monessa kaupassa johon palkataan asiakaspalveluun täysin soveltumattomia ihmisiä.
Ja kun joku yrittää kääntää tämän päälaelleen kuinka vika on asiakkaissa, niin minä kohtelen kaikkia hyvin ja olen aina asiallinen. Sensijaan minua ja muita kohdellaan kuin meitä ei edes haluta kyseiseen kauppaan asioimaan, tyly ilme, töykeä käytös ja joskus suorastaan vihamielisyys paistaa läpi.
Kommentit (51)
9 euron päiväpalkalla ei laatua saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei ole asiakaspalveluun soveltumaton niin hänhän on silloin ihan oikeassa paikassa.
Minusta juuri tälläisia ihmisiä Suomessa on kassoilla ja muualla aspana!
En siksi ymmärrä yhtään Ap:n aloitetta, sillä MISSÄ MUUALLA tervehditään ihmisiä usein sen hymyn kera ja toivotetaan kiitoksen kera vielä mukavaa päivän jatkoakin!!!😊👍
Olet oikeassa, kassatytöt ja pojat on yleensä hyvinkin kohteliaita. Ja Suomessa tohon prosessiin ei onneksi liity turhia löpinöitä. En jaksaisi sellaista ollenkaan.
Niin ja eläkeläiskassat ne vasta ihan säteilevät iloa ja juttelevat niitä näitä - saavat kivaa vaihtelua eläkepäiviinsä ja vähän ropojakin eläkkeensä päälle.
Jos saat aina huonoa palvelua, olisiko syytä vilkaista peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Näitä löytyy myös paljon bussikuskeissa.En jaksa perustella, he jotka käyttävät tietävät.
Jos tällä meinataan jotain muuta kansalaisuutta, niin kyllä täällä meilläpäin nämä sitruunan nielleet törkyturvat on nimeltään Matti ja Mika.
Täällä vaikuttaa olevan yleistä, että monilla aikuisilla on huonot sosiaaliset taidot. Sen vuoksi ihmisiin suhtautuminen on lähtökohtaisesti vihamielistä. Kun ihmisten kanssa ei osata olla eikä toimia, se näkyy tympeytenä, puolustuskannalla olemisena ja kylmyytenä. Toisia ihmisiä pidetään jos ei nyt vihollisina niin ärsyttävinä maanvaivoina, joiden tarkoitus on hankaloittaa omaa elämää. Toisaalta osa asiakkaistakin käyttäytyy niin moukkamaisesti ja törkeästi, että jotkut tylysti käyttäytyvät asiakaspalvelijat ovat saattaneet ottaa töykeän roolin välttyäkseen pahimmilta häiriköiltä. Heitäkin ikävä kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Näitä löytyy myös paljon bussikuskeissa.En jaksa perustella, he jotka käyttävät tietävät.
Okei, en käytä bussia, niin en tiedä.
Muistan kyllä lapsuusajoilta yhden hassun kuskin, kun sille näytti kuukauskorttia niin ei se edes katsonut niitä. Sen sijaan räyhäsi jostain mitättömyyksistä. Mutta siitäkin on vuosikymmeniä aikaa.
Olen harvemmin törmännyt huonoon asiakaspalveluun, mutta sen sijaan hirveisiin asiakkaisiin kyllä.
Jos et vielä inhoa ihmisiä, niin asiakaspalvelijana toimimisen jälkeen sitten viimeistään. Nuoret ja vanhukset ovat yleensä hyvin käyttäytyviä, mutta keski-ikäinen nainen osaa olla kamala. Onneksi olen toisissa hommissa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tällä meinataan jotain muuta kansalaisuutta, niin kyllä täällä meilläpäin nämä sitruunan nielleet törkyturvat on nimeltään Matti ja Mika.
Mitäs pahaa tämän nimiset ihmiset on sulle tehneet?🤪
Aikoinaan Suomeen muuttaneet tulivat tänne siksi että täällä sai olla rauhassa,ei niinkään sosiaalisuuden vuoksi.Tuhansia vuosia anti-sosiaalisia pariutumisia ja lapsia myöhemmin vielä porukka ihmettelee miksi Suomessa niin paljon töykeitä ihmisiä?Ei ihmisten laatu muutu paljon muutamassa tuhannessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä vaikuttaa olevan yleistä, että monilla aikuisilla on huonot sosiaaliset taidot. Sen vuoksi ihmisiin suhtautuminen on lähtökohtaisesti vihamielistä. Kun ihmisten kanssa ei osata olla eikä toimia, se näkyy tympeytenä, puolustuskannalla olemisena ja kylmyytenä. Toisia ihmisiä pidetään jos ei nyt vihollisina niin ärsyttävinä maanvaivoina, joiden tarkoitus on hankaloittaa omaa elämää. Toisaalta osa asiakkaistakin käyttäytyy niin moukkamaisesti ja törkeästi, että jotkut tylysti käyttäytyvät asiakaspalvelijat ovat saattaneet ottaa töykeän roolin välttyäkseen pahimmilta häiriköiltä. Heitäkin ikävä kyllä riittää.
Tämä. Olin nuorempana vähän aikaa ulkomailla baari/ravintolassa vähän aikaa tarjoilijana ja kaikista vaikeimmat asiakkaat olivat suomalaisia. Etenkin suomalaiset eläkeläiset. Se määrää napsuttelua mitä heidän suustaan tuli huhhuh. Sitten oli näitä 40v timppoja jotka kävivät kännissä väkivaltaiseksi jopa henkilökuntaa kohtaan. Yleensä jos suomalaisia asiakkaita oli paljon niin paikalliset poistuivat baarista ja heitä ei sitten tullut illan aikana sisään ollenkaan. Kävivät ovella katsomassa ja kääntymässä.
Ehkä he eivät halua olla kassalla mutta työkkäri pakottaa.
Harvat ihmiset sopivat asiakaspalveluun ja vielä harvemmat tahtovat niihin. Itse olen ollut noin 15 vuotta asiakaspalvelutehtävissä, enkä todellakaan halunnut niihin. Osasin silti käyttäytyä paremmin kuin useimmat asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei ole asiakaspalveluun soveltumaton niin hänhän on silloin ihan oikeassa paikassa.
En siksi ymmärrä yhtään Ap:n aloitetta, sillä MISSÄ MUUALLA tervehditään ihmisiä usein sen hymyn kera ja toivotetaan kiitoksen kera vielä mukavaa päivän jatkoakin!!!😊👍
Mulle ei oman kylän marketissa toivoteta mukavaa tai hyvää päivänjatkoa, mutta kylläkin "heippa" hymyn kera. Yleensä muille toivottavat hyvää jatkoa.
Siksipä minä toivotan asiakkaana ja ilostutan omaa päivääni. Sieltä saattaa kuulua takaisin toivotus tai jotain epämääristä mutinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, turistipaikoissa ulkomailla kassat juttelee keskenään, eivätkä he edes tervehdi ketään, muista kohteliaisuuksista puhumattakaan.
Jenkeissä vähän eri juttu tietysti.
Tämä! Eipä ole kauaakaan, kun Kroatiassa eräässä vaateliikkeessä sain päälleni sellaisen halveksuvan hissikatseen :) ja olen kyllä ihan kaunis nainen ja käyttä
Hyi Kroatia! Ilkeämpiä räyhääjiä EI ole missään muualla! Kammottavin, rumin ja kallein maa!
No tämä oli ainoa työpaikka jonka sain. Ja työvoimatoimisto vielä painosti, kun olin ollut kauan työtön. En ole ihmisläheinen tai osaa jutella ihmisten kanssa, mutta olen ollut aina ystävällinen. Mutta aina kiusallinen tilanne, kun joku asiakas odottaa että esittelisin jotain tuotteita. Yritä siinä sitten ujona jotain mumista kun en tykkää olla esillä. Kai osa asiakkaista on sen varmaan huomannutkin. Muuten olen kyllä tykännyt, mutta kyllä tämä vie kaikki energiat minusta kun en ole luonnostaan sosiaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa on Suomessa sellainen oikea asiakaspalvelu edes missään hotelleissa vaikka maksat.
20v olin damissa ihan nulikkana ja ostin viikoksi huoneen 4 tähden hotellista. Siellä butleri kutsui aina minua sanalla ''sir''. Loungeen kun meni istumaan aamulla ja ottamaan aamu heinekenin nostamalla sormen pystyyn sanomalla ''one heineken please'' niin kuului butlerin suusta ''one heineken coming right away sir''.
Niin sen pitääkin mennä jos on maksava asiakas.
No tuo oli jo helmiä sioille osastoa - ihan räikeästi. Tai saattaisko olla, että vi tt ui livat sinulle? :)
Vastahan täällä sanottiin että töihin pitää mennä oli sitten mikä hyvänsä työ. Nytkö se ei olekaan niin. Ei kaikki ole luonnostaan sosiaalisia ja puheliaita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa on Suomessa sellainen oikea asiakaspalvelu edes missään hotelleissa vaikka maksat.
20v olin damissa ihan nulikkana ja ostin viikoksi huoneen 4 tähden hotellista. Siellä butleri kutsui aina minua sanalla ''sir''. Loungeen kun meni istumaan aamulla ja ottamaan aamu heinekenin nostamalla sormen pystyyn sanomalla ''one heineken please'' niin kuului butlerin suusta ''one heineken coming right away sir''.
Niin sen pitääkin mennä jos on maksava asiakas.
No tuo oli jo helmiä sioille osastoa - ihan räikeästi. Tai saattaisko olla, että vi tt ui livat sinulle? :)
Tuskimpa. Ei oltu Suomessa silloin. ;)