Yle: Kaupassa työskenteleviä poikia kohdellaan huonosti
Toisaalta olen kuullut että nuoria naismaalareita, -sähkäreitä jne kohdellaan väheksyvästi. Silloinkin asialla iäkkäämmät miehet. Eikö ne tykkää että ammatit "sekoittuvat"?
Kommentit (32)
No. Vanhempana eläkeläiset ei valita. Kaikki palvelut on maksullisia kotiin ja kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla ja jos vanhus on hankala voidaan laittaa aina eri kotihoitaja käymään.
Vierailija kirjoitti:
No. Vanhempana eläkeläiset ei valita. Kaikki palvelut on maksullisia kotiin ja kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla ja jos vanhus on hankala voidaan laittaa aina eri kotihoitaja käymään.
Aamulla valitusta kuuntelee 10 minuuttia Olivia, päivällä 10 minuuttia Aada ja illalla 10 minuuttia Saaga.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No. Vanhempana eläkeläiset ei valita. Kaikki palvelut on maksullisia kotiin ja kotihoitaja käy 3 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla ja jos vanhus on hankala voidaan laittaa aina eri kotihoitaja käymään.
Aamulla valitusta kuuntelee 10 minuuttia Olivia, päivällä 10 minuuttia Aada ja illalla 10 minuuttia Saaga.
Kotihoitaja antaa lääkkeet, auttaa pukemisessa, ja vessaan ja aamupalaa. Lasku menee eläkkeen suuruuden mukaan.
Siivouksesta on turha valittaa, koska siivous ostetaan yksityiseltä siivousyritykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät yleensä valita tällaisista asioista, se on se normaali tila heille. Pojat nyt ovat loukkaantuneita kaikesta
Jutussa puhuttiin ylipäänsä nuorista kesätyöntekijöitä.
-Kauppias Sari Kujala on huomannut, että kesätyöntekijöistä poikiin suhtaudutaan kriittisemmin kuin tyttöihin.
Kaupassa työskentelevä Arttu Koskela tunnistaa ilmiön. Erityisesti vanhemmat miesasiakkaat kritisoivat poikia enemmän, hän sanoo.
- Ehkä he aliarvioivat tyttöjä ja ajattelevat, että on normaalimpaa tytöille epäonnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä aasiakkaat kokevat, että poikien kritisoiminen on turvallisempaa. Varsinkin, jos vanhemmat miesaasiakkaat ovat asialla.
Osa ihmisistä ei osaa käyttäytyä ja kokevat olevansa maailmannapa.
Tai sitten kaupassa työskentelevät tytöt eivät valita.Tytöt ovat tottuneet kritiikkiin koko ikänsä, monille pojille ihan uutta, vaikka ovat koko elämänsä perseilleet menemään.
Olin pitkään kaupan alalla ja myös perehdytin uusia myyjiä. Tytöille harvemmin tarvitsi sanoa esim. sitä, että kännykkä jätetään kaappiin työvuoron ajaksi. Pojille joutui sanomaan sen joka ikisen vuoron aikana ja silti se kännykkä oli taas kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy kerrotaan tuossa jutussa.
"...aliarvioivat tyttöjä ja ajattelevat, että on normaalimpaa tytöille epäonnistua..."
En usko tähän, vaan pikemmin miespuolisille uskalletaan olla tylympiä, koska mies.
Nimenomaan päinvastoin. Naisille kuka vaan uskaltaa jäkättää, miehille ei niinkään.
Tästä herää epäilys, että omalle sukupuolelle voidaan olla epäkohteliaampia?
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät yleensä valita tällaisista asioista, se on se normaali tila heille. Pojat nyt ovat loukkaantuneita kaikesta
Juu siksi lehdet on täynnä poikien valitusta siitä miten heitä sorretaan, eiku...
Yksikin juttu poikien/miesten kokemista asioista niin alkaa naisten uhriutuminen ja vähättely
Niitä miehiä vaivaa testosteronin väheneminen. Miesten vaihdevuodet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy kerrotaan tuossa jutussa.
"...aliarvioivat tyttöjä ja ajattelevat, että on normaalimpaa tytöille epäonnistua..."
En usko tähän, vaan pikemmin miespuolisille uskalletaan olla tylympiä, koska mies.
Juuri näin. Pyhä sukupuoli on suojeltu tässäkin.
Juuri näin, nainen nykyisin on kaiken mitta.
Minkä tahansa ikäiset miehet ovat naisvaltaisessa työpaikassa objekteja ja poikaleluja. Sama juttu melkein kuin playboyn toimitukseen menisi 18,01v nainen apulaiseksi ja kahvinkeittäjäksi mutta toisinpäin. Olen työskennellyt suurkeittiössä ja tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaana tunnistan kyllä ihmistyypinkin ja ihan kaikki aloittelijat eivät ole oikealla alalla. Valittaa en surkeimmista viitsi, sillä joku sen heistä kuitenkin tekee. Ainoa, mistä pahoitan mieleni, on jos aloittelija ei vaivaudu ottamaan kokeneimmilta kollegoiltaan selvää ja kohauttelee vain olkapäitään. Jos hänelle on annettu vastuu tehtävästä hänen pitää myös osata selvittää ja tämä on piirre, jota usein ihmettelen eikö esimies ole neuvonut kääntymään hänen puoleensa epäselvissä tilanteissa.
Kiitän kyllä aloittelijaa, jos hän edes vähän yrittää. Olen niitä, jotka myös perustelevat miksi kiitän. Me asiakkaat voimme myös tukea oppimista oikeassa hetkessä kiitoksilla ja myönteisellä palautteella.
On silti outoa, että kauppiaan pitää erikseen laputtaa miten aloittelijoita pitää kohdella.
Ts. ahdistelet jotain löytämääsi hyllyttäjää. Hänen tehtävänään saattaa olla niiden tavaroiden laittaminen hyllyyn eikä siihen välttämättä sisälly mitään muuta. Voi olla myös työuran alussa eikä ole tehnyt muuta. Hänen työtään ei silloin ole lähteä juoksentelemaan ympäri kauppaa etsimässä vastauksia asiakkaalle. Älykäs asiakas osaa kysyä neuvoa joltain muulta työntekijältä.
Nimenomaan päinvastoin. Naisille kuka vaan uskaltaa jäkättää, miehille ei niinkään.