Miksi apteekissa ei saa asioida enää rauhassa?
Heti kun menee sisään on joku iholla kyttäämässä ja tarjoamassa apua. Kysyn kyllä jos apua tarvin
Kommentit (36)
Ja tuohon päälle kyttääminen ostatko kaksi purkkia buranaa tai nenäsuihketta. Kauhea kuulustelu ja varoittelu
Kyllä mulle apu kelpaa. Aina kun olen ollut luikkari ostoksilla olen saanut heti neuvoa, että mistä löytyy.
m53
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle apu kelpaa. Aina kun olen ollut luikkari ostoksilla olen saanut heti neuvoa, että mistä löytyy.
m53
Tiedoksi että liukkaria saa kyllä ihan prismasta tai citymarketistakin
Ja sinulle on mahdotonta se, että sanot farmaseutille, että et tarvitse juuri nyt apua kiitos??
Saan olla melko rauhassa. Sanon että löysinkin jo mitä hain tai katson vielä tms. Mutta kivijalka on kallis, siksi verkon kautta tuntuu paremmalta tilata, jos on usea tuote. Voi olla voide, korvatulpat (usea) ellei saa muualta, rennie, allergialääke, tipat tms. Jos farmaseutti kysyy, niin sitten jos on kysyttävää niin kysyn siinä kohdassa.
Apteekki ei ole tavallinen valintamyymälä ja farmasistin tulee lääkkeissä pyrkiä varmistamaan tarkoituksenmukaisuus. Esim. ibuprofeeni on vuosittain syynä satoihin lääkärikäynteihin ja vakaviin haittoihin. Luulisi sinunkin ap olevan kiitollinen, että Suomessa vielä jossain saa asioida _ilmaiseksi_ yliopistokoulutuksen käyneen terveydenhuollon ammattilaisen kanssa.
Itse pyörin apteekin ympäri pari kertaa ja sitten vasta uskallan kysyä missä haluamani tuote sijaitsee. Olisi mukavaa jos heti kysyttäisiin mitä etsin niin säästyisi aikaa
Tilaan mielummin verkkoapteekista, kun täällä ei apteekit myy ilman kauheita selvityksiä, että mitä varten ja mihin vaivaa.
Itse olen ollut ihan tyytyväinen palveluun apteekissa. Eipähän tarvitse itse lukea miljoonan paketin tietoja ja vertailla ja ihmetellä mitä eroa niillä on (muuta kun hinta). Tai harhailla ympäriinsä etsimässä tuotetta joka onkin jossain takahuoneessa jääkaapissa. Missään muussa kaupassa en sitten niinkään arvosta yli-innokkaita myyjiä jotka tyrkyttävät apua.
Joo ei kysytä kerran, vaan useasti kun kävelet siellä ja tiedät mitä olet hakemassa ja mistä. Se on vähän kuin feissaria väistelis.
Pidän siitä että tarjotaan apua niin apteekissa kuin alkossakin. Jos en tarvitse , osaan ilmaista asian.
Paikallisen apteekin henkilökunta tuntee ja tietää että olen töissä sote-alalla ja löydän itsekin etsimäni. Jos tarvitsen jotain mikä ei ole suoraan hyllystä otettavissa, kysäisemällä tulevat antamaan.
Enää? Eikö tämä käytäntö ole ollut jo vuosikymmeniä.
Toisaalta loogista. Harva kai käy apteekissa vilkuilemassa tarjontaa/heräteostoksilla, vaan on etsimässä jotain spesifiä.
Vierailija kirjoitti:
Apteekki ei ole tavallinen valintamyymälä ja farmasistin tulee lääkkeissä pyrkiä varmistamaan tarkoituksenmukaisuus. Esim. ibuprofeeni on vuosittain syynä satoihin lääkärikäynteihin ja vakaviin haittoihin. Luulisi sinunkin ap olevan kiitollinen, että Suomessa vielä jossain saa asioida _ilmaiseksi_ yliopistokoulutuksen käyneen terveydenhuollon ammattilaisen kanssa.
Ilmaiseksi. Tirsk.
Ai? No itse kyllä käytän apua hyväkseni ja pyydän myyjää hakemaan tuotetta tai kertomaan mitä valinnanvaraa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisen apteekin henkilökunta tuntee ja tietää että olen töissä sote-alalla ja löydän itsekin etsimäni. Jos tarvitsen jotain mikä ei ole suoraan hyllystä otettavissa, kysäisemällä tulevat antamaan.
Minäkin olen ollut sotehommissa 20 vuotta, mutta en silti tiedä ulkoa missä mikin tavara apteekissa on. Ei kuulu työnkuvaani.
Vierailija kirjoitti:
Paikallisen apteekin henkilökunta tuntee ja tietää että olen töissä sote-alalla ja löydän itsekin etsimäni. Jos tarvitsen jotain mikä ei ole suoraan hyllystä otettavissa, kysäisemällä tulevat antamaan.
Good for you! Paikallinen apteekki tietää että olen näkövammainen ja tarvitse apua kun käyn siellä. Kas näin, fiksuja ammattilaisia ne siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Apteekki ei ole tavallinen valintamyymälä ja farmasistin tulee lääkkeissä pyrkiä varmistamaan tarkoituksenmukaisuus. Esim. ibuprofeeni on vuosittain syynä satoihin lääkärikäynteihin ja vakaviin haittoihin. Luulisi sinunkin ap olevan kiitollinen, että Suomessa vielä jossain saa asioida _ilmaiseksi_ yliopistokoulutuksen käyneen terveydenhuollon ammattilaisen kanssa.
Jokainen fiksu ihminen ymmärtää ibuprofeiinin käytön, ei tarvitse holhota koko ajan. Jos ei ymmärrä niin omahan on ongelma
Varmaan on ohjeistettu noin toimimaan. Omalla kohdallani ovat kyllä poistuneet, jos olen todennut, että en tarvitse apua, kiitos vaan.