IL: Korjaamoyrittäjä hämmästyi: Sähköauton renkaat sileänä jo 20 000 kilometrin jälkeen
Korjaamoyrittäjä hämmästyi: Sähköauton renkaat sileänä jo 20 000 kilometrin jälkeen
Sähköautojen perinteisiä polttomoottoriautoja suurempi paino ja teho aiheuttavat myös nopeampaa renkaiden kulumista. Nyrkkisääntönä sitä ei voi kuitenkaan pitää.
Kommentit (71)
LInkki: Korjaamoyrittäjä hämmästyi: Sähköauton renkaat sileänä jo 20 000 kilometrin jälkeen
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e44c3e79-7575-4c41-906b-3e6e7e9d…
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne renkaat sitten sähköautoon maksavat?
Ehköhän ne nyt maksa saman verran kuin polttomoottorin renkaat.
Toisin sanoen, äärimmäisen pitkälle viedyt muoviseokset leviävät sähköautojen kautta ennätysnopeasti luontoon ja eläinten sekä kasvien "elimistöön" mikro- ja nanomuoveina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne renkaat sitten sähköautoon maksavat?
Ehköhän ne nyt maksa saman verran kuin polttomoottorin renkaat.
Enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne renkaat sitten sähköautoon maksavat?
1000€ sarja. Jotain surkeampia renkaita saa hieman halvemmallakin, mutta paremmista saa maksaa jopa 2000€ sarja, esim. Michelinit Teslaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne renkaat sitten sähköautoon maksavat?
Ehköhän ne nyt maksa saman verran kuin polttomoottorin renkaat.
Riippuu sähköautosta. Voi olla, että pitää olla c-rengas kuten pakettiautoon painon takia. Yleensä uusissa autoissa yleensä on jo renkas 18-20" ja leveät kumit niin se on tonnin kierros.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne renkaat sitten sähköautoon maksavat?
1000€ sarja. Jotain surkeampia renkaita saa hieman halvemmallakin, mutta paremmista saa maksaa jopa 2000€ sarja, esim. Michelinit Teslaan.
Toisinsanoen rengaskulut sähköautossa luokkaa 100-200€/kk ?????
Sähköautojen tehoja pitäisi rajoittaa. Ei ole mitään järkeä että perheautoissakin on monia satoja hevosvoimia tehoa. Kyllähän tottumattomat sudittelee nuo kumit paskaksi.
Eikö tuo kilometrimäärä oo ihan normi kesärenkaille? 3-4 kesää tavalliselle ihmiselle joka ajaisi 10tkm vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen tehoja pitäisi rajoittaa. Ei ole mitään järkeä että perheautoissakin on monia satoja hevosvoimia tehoa. Kyllähän tottumattomat sudittelee nuo kumit paskaksi.
Minusta pitäisi kieltää 500-600 kiloisten myrkkyakkujen kuljetus autoissa. Akkuauto maanteillä on niin järjetön "fossiilivapaa" evoluutio ei voi lkuin ihmetellä miten sellaista ainoaksi ratkaisuksi pakotetaan.
Siinä päätyi nopeasti renkaat mikromuoviksi ja vesistöön.
Ilmoitettu asiattomaksi. Sähköautojen pieninkin kritisointi on maanpetokseen verrattavissa oleva ajatusrikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne renkaat sitten sähköautoon maksavat?
1000€ sarja. Jotain surkeampia renkaita saa hieman halvemmallakin, mutta paremmista saa maksaa jopa 2000€ sarja, esim. Michelinit Teslaan.
Toisinsanoen rengaskulut sähköautossa luokkaa 100-200€/kk ?????
Ei ole enää halpaa kun vielä olet ostanut teslan "pakollisine" varusteineen 60 000€ + kalliit vakuutukset ja huollot 2000€...5000€/v .
Ja lataat talvella pörssisähköllä a'40c / Kwh.
Raskas kaasujalka ja runsaasti moottoritehoa. Kyllä sillä yhdistelmällä sutaisee renkaat kuin renkaat sileäksi tosi nopeasti. Koskee muuten bensa-autoja myös.
Vierailija kirjoitti:
Siinä päätyi nopeasti renkaat mikromuoviksi ja vesistöön.
Kumirenkaat mikromuoviksi?
Sähköautoissa on ihan hirmuisesti tehoja. Etenkin liikkeellelähdössä kun moottorit vetää heti alusta asti täydellä voimalla. Toisin kuin polttomoottori jonka tehoalue on vasta korkeilla kierroksilla.
Vierailija kirjoitti:
Siinä päätyi nopeasti renkaat mikromuoviksi ja vesistöön.
Tosiaan, on hyvä muistuttaa että rengaspöly on huomattavasti vaarallisempaa kuin hiilidioksiidipäästöt.
Renkaat ovat nykyään muovia ja moniyhdisteitä, eivät juurikaan kumia.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen tehoja pitäisi rajoittaa. Ei ole mitään järkeä että perheautoissakin on monia satoja hevosvoimia tehoa. Kyllähän tottumattomat sudittelee nuo kumit paskaksi.
Mitkä ihmeen sadat hevosvoimat. Takapotku ID.4ssa on hädintuskin 200 heppaa. Tuossa taitaa olla takapään rengaskulmat päin prinkkalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä päätyi nopeasti renkaat mikromuoviksi ja vesistöön.
Kumirenkaat mikromuoviksi?
Yksi suurimmista päästölähteistä ellei suurin.
Mitä ne renkaat sitten sähköautoon maksavat?