Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raastava suhde ja ero, vaikka molemmat rakastaa - miten tästä pääsee yli

Vierailija
26.08.2023 |

Tutustuin erääseen mieheen ja asiat loksahti nopeasti paikalleen ja tuli ensimmäistä kertaa elämässä tunne, että tässä se on, ihminen jota rakastan. En ollut koskaan ennen tiennyt edes, että tuollainen tunne voi olla totta, kuullut toki aiheesta joskus vuosien varrella.

Kompastuskiviltä ei tietenkään vältytty ja sellaiseksi on muodostunut luultavasti ADHD:n kytkyssä oleva satunnainen kilarointi, jonka yhteydessä mies on käyttänyt erokorttia ja muutaman päivän päästä katunut asiaa yli kaiken. Kertaluontoisesti tämmöisen kai kestäisi, mutta nyt tätä on tapahtunut useamman kerran ja lopputulos on se, että en kestä tuota asiaa katsella eli ero on tullut.

Harmittaa aivan helkatisti, koska molemmat on kokeneet jotakin sellaista, mitä ei ikinä ennen ja ollaan kuitenkin jo aikuisia, keski-ikäisiä ihmisiä. Miten tästä pääsee yli ja saa unohdettua, ilman tuota piirrettä olisin halunnut elää hänen kanssaan loppuikäni yhdessä.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kannattanu olla mukavampi.

Vierailija
2/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuon asian saa korjattua niin ettei erota tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan täyspäinen jaksakaan katsella mitään säännöllistä kilarointia. Mikä ne kilarit aiheutti?

Vierailija
4/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromisseja tuo vaatisi . Mies ei olisi koko ajan ovenraossa vaan lupaisi sitoutua ja sinä kiivasmielinen opettele rajoittamaan kilareita lähtemällä vaikka lenkille ennen kuin räjähdät, tai ainakin nielemällä pahimmat sammakot .

Vierailija
5/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista kilatointia se adhd sitten aiheuttaa?

Itsekin jouduin lähtemään, kun miehen kanssa ei vaan voi olla, vaikka välillä menee hyvin, niin kohta taas loukkaa jo pahasti.

Mies väittää rakastavansa, mutta minun on vähän vaikea sitä uskoa kun välillä on niin ilkeä.

Jotkut asiat menivät tosiaan niin hyvin yhteen, etten uskonut sellaista näkeväni koskaan.

Sitten ne huonot päivät...

Harmittaa ihan hemmetisti että tän täytyy mennä näin.

Vierailija
6/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että mies oli käyttänyt eskorttia ja ihmettelin niin kovin ymmärtäväisiä vastauksia.

Vierailija
7/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi teistä kilaroi?

Vierailija
8/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nuo kilaroinnit ei ole mistään kovin kummoisesta tulleet, mihin ainakaan olisin tottunut. Lienee tuo ADHD olevan kytkyssä asiaan, koska esimerkiksi kerran kilarit tuli siitä, että joutui päivän aikana pariin otteeseen odottamaan minua puolisen tuntia kertaansa, koska en ymmärtänyt, että hän olisi ollut ns. hopussa. Vakavuusaste siis on tätä luokkaa, mistä se laaki on voinut tulla ja siihen päälle kun läväytetään erokortti, tietenkin vastapuolikin eli itse alkaa olla jo hiilenä.

Ja joo, kuulostaa varmasti omituiselta tuo ylläoleva asia, mutta tuo on se suhteen ongelma. Muilta osin on kyllä kutakuinkin sitä mitä olen aina halunnut - on kultainen luonne väliaikoina ja paljon sellaista, mistä tykkään ja arvostan.

Vierailija
9/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ole mikään adhd-oire, tyypillinen epävakaa on. Juokse

Vierailija
10/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, miehellä on ADHD ja hän on se, joka saa näitä kilareita. Olen huomattavasti tasaisempi luonne ja yrittänyt malttaa mieleni ja etten lähde showiin mukaan, mutta muutaman kerran pää ei ole sitä huutoa ja syyttämistä kestänyt ja olen lähtenyt niiltä sijoiltani kotiin. Kilaroinnin yhteydessä mies voi olla ilkeä ja sanoa rumasti. 

Vierailija
11/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että nimenomaan tuo ADHD tekee sitä rauhattomuutta ja ajaa noihin satunnaisesti noihin ns. päättömiin tilanteisiin, missä ole järjen häivää näin tavallisen pulliaisen silmin katsottuna.

Vierailija
12/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan täyspäinen jaksakaan katsella mitään säännöllistä kilarointia. Mikä ne kilarit aiheutti?

Jos noita kilareita tulee jo alkuhuumassa päivittäin, niin kuinka usein niitä mahtaa tulla arjen koittaessa.

Miehen itsesuojeluvaisto näyttäisi toimivan. Aika lapanen jos ei toimi sen mukaisesti.

Mutta saattaa se olla niinkin, että oikeasti se suuri ennen kokematon rakkaus onkin vain yksisuuntaista.

Vierailija
13/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noita kilareita tulee jo alkuhuumassa päivittäin, niin kuinka usein niitä mahtaa tulla arjen koittaessa.

Miehen itsesuojeluvaisto näyttäisi toimivan. Aika lapanen jos ei toimi sen mukaisesti.

Mutta saattaa se olla niinkin, että oikeasti se suuri ennen kokematon rakkaus onkin vain yksisuuntaista.

Korjaan lisätietoja annettuasi (eli kilaroija onkin mies), että oikean päätöksen teit vaikka koskeekin. Et sinä häntä arjessa kestäisi.

Vierailija
14/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole päivittäin sentään tullut, mutta sanotaanko kerran kuukaudessa. Itselleni kuitenkin erokortin esiin ottaminen on aina sitä myös tarkoittanut enkä ole tuollaisia asioita ikinä suhteissani viljellyt, jos ero ei oikeasti ole ollut vahvasti mielessä ja oikeissa aikeissa.

Vierailija
15/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa, melkoinen red flag koko äijä. Miksi edes ajattelet että haluaisit hänen kanssaan jotain pysyvämpää? Lähde nyt kun vielä voit, tuosta se tilanne ja "kilarointi" ei ainakaan parempaan suuntaan muutu.

Vierailija
16/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan olette olleet yhdessä?

Vierailija
17/51 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen vuotta ja neljä tuollaista riitaa mahtuu joukkoon. Muuten ei olla oikeastaan edes kinasteltu.

Vierailija
18/51 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nuo kilaroinnit ei ole mistään kovin kummoisesta tulleet, mihin ainakaan olisin tottunut. Lienee tuo ADHD olevan kytkyssä asiaan, koska esimerkiksi kerran kilarit tuli siitä, että joutui päivän aikana pariin otteeseen odottamaan minua puolisen tuntia kertaansa, koska en ymmärtänyt, että hän olisi ollut ns. hopussa. Vakavuusaste siis on tätä luokkaa, mistä se laaki on voinut tulla ja siihen päälle kun läväytetään erokortti, tietenkin vastapuolikin eli itse alkaa olla jo hiilenä.

Ja joo, kuulostaa varmasti omituiselta tuo ylläoleva asia, mutta tuo on se suhteen ongelma. Muilta osin on kyllä kutakuinkin sitä mitä olen aina halunnut - on kultainen luonne väliaikoina ja paljon sellaista, mistä tykkään ja arvostan.

Millaista se kilarointi on ? Huutaa, haukkuu, loukkaa, nimittelee, heittelee tavaroita? Kuinka usein?

Pystyykö hänen kanssaa puhumaan kunnolla asioista? Näistä vaikeistakin?

Vierailija
19/51 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tasainen ja rauhallinen introvertti. Riitoja ei meillä ole montaa kertaa vuodessa, mutta silti olen suutuspäissäni jonkun kerran huutanut, että erotaan sitten. En ole asiasta mitenkään ylpeä, mutta onneksi miehelleni on anteeksipyyntö ja selitys kelvannut. Yhteisiä vuosia on takana lähes 40.

Vierailija
20/51 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean päätöksen teit, kun erosit. Tuollainen kilarointi ei ole millään tasoa normaalia. Eikä se yleensä lopu, vaan pahenee vain. Ero tuntuu pahalta nyt, mutta helpottaa ajan myötä. Rakastuessa ihminen on kuin huumeissa, ja tulee riippuvaiseksi rakkautensa kohteesta. Ja siksi se ero tuntuu niin pahalta. Sitä kärsii tavallaan hirveistä vieroitusoireista. Mutta kyllä se ohi menee. Väistit luodin, ole ylpeä siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme