Miksei ole myynnissä halpaa yksinkertaista pientä sähköautoa kaupunkiin?
Kommentit (130)
Samaa ihmettelen minäkin, siis sitä, ettei niitä halpoja yksinkertaisia pikkusähköautoja myydä Suomessa. Hyvin yksinkertaisesti varustetut ja sisustetut EDULLISET pikkuautot ovat aina olleet hyvin suosittuja mm. Etelä-Euroopassa, jossa ajetaan ahtailla kaduilla lähinnä pikkumatkoja.
On selvää, ettei vain luxusautoja elämäänsä haluavat suomalaiset osta näitä autoja, mutta etelämpää EU:ta niitä on saatavilla, missä ihmiset ostavat autonsa järkevästi järjellä, eikä suomalaiseen tapaan omistamishaluisesti tunteella ja typerästi näyttääkseen naapureille heidän autoaan hienompaa kärryään.
Tässä yksi esimerkki huippunopeus 100km/h, toimintasäde 200km ja hinta 8 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen minäkin, siis sitä, ettei niitä halpoja yksinkertaisia pikkusähköautoja myydä Suomessa. Hyvin yksinkertaisesti varustetut ja sisustetut EDULLISET pikkuautot ovat aina olleet hyvin suosittuja mm. Etelä-Euroopassa, jossa ajetaan ahtailla kaduilla lähinnä pikkumatkoja.
On selvää, ettei vain luxusautoja elämäänsä haluavat suomalaiset osta näitä autoja, mutta etelämpää EU:ta niitä on saatavilla, missä ihmiset ostavat autonsa järkevästi järjellä, eikä suomalaiseen tapaan omistamishaluisesti tunteella ja typerästi näyttääkseen naapureille heidän autoaan hienompaa kärryään.
Kyllä suomessakin pikkuautot on aina olleet suosittuja ja myyntikärjessä. Luxusautot ostetaan tilastojen valossa aina käytettynä.
Onko Fiatilla joku pieni sähköauto? Halpa ja yksinkertainen ei toki ole.
Kuka tarvitsee kaupungissa omaa autoa?
Vierailija kirjoitti:
Onko Fiatilla joku pieni sähköauto? Halpa ja yksinkertainen ei toki ole.
Ei ole yhdelläkään eurooppalaisella autonvalmistajalla edullista tarjota. Jäi kehityksen jalkoihin. Sähköautoissa on puolet vähemmän osia joten puolet vähemmän rakennettavaa ja tämähän ei saksan autofirmojen hallituksissa istuville demareille käy.
Vierailija kirjoitti:
Kun niitä ei voi missään ladata.
Suomessa ei tosiaan ole sähköautoille latauspaikkoja. Tyhjiä kerrostaloja, ulkomailta haalittua työvoimareserviä ja siltarumpuja löytyy sitäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kun niitä ei voi missään ladata.
meidän parkkipaikalla niitä voi ladata ihan normaalista sähköpistokkeesta
Vierailija kirjoitti:
Kuka tarvitsee kaupungissa omaa autoa?
Aika moni etenkin kaupungeissa halutaan oma auto. Julkisissa et mitään kuskaa etkä liiku nopeasti. Kaupungin toiselle laidalle kestää julkisella 45 min ja autolla 15 min.
Riippuu mitä tarkoitat halvalla ja yksinkertaisella. Saahan Seat Mii, VW eUp, Nissan Leaf tms suht. halvalla, mutta ei niitäkään ihan muutamaan tonniin löydy.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tarvitsee kaupungissa omaa autoa?
Jostain syystä vihreiden edustajille kelpaa taksikortit vaikka helsinkissä on suomen kattavin julkinen liikenne.
Tuollaista minäkin olen etsinyt. Pystyisi suhaamaan 20km suuntaansa työmatkaa edestakaisin (ei kaupungissa, vaan kaupungin ulkopuolella).Ei olisi tarvetta pitkille matkoille, maantieajolle tai hienoille ominaisuuksille.
Meillä omakotitalossa lataus on helppoa. Meillä on jo yksi sähköauto käytössä (jolla taittuu pitkätkin matkat mukavasti).
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä tarkoitat halvalla ja yksinkertaisella. Saahan Seat Mii, VW eUp, Nissan Leaf tms suht. halvalla, mutta ei niitäkään ihan muutamaan tonniin löydy.
20t ei ole halpa. Taitaa saksalaiset autotehtaat estää halpojen sähköautojen tuonnin eurooppaan. Pyöriähän saa suhteellisen halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tarvitsee kaupungissa omaa autoa?
Jostain syystä vihreiden edustajille kelpaa taksikortit vaikka helsinkissä on suomen kattavin julkinen liikenne.
Lensi vasemmistopoliitikot yksityiskoneella egyptiin ympäristökokoukseen.
Mä ajalen Green Mobilityn yhteiskäyttöautolla?
15 centtiä per kilometri.
Päivän vuokra 25 euroa.
No se Koslahan on pieni ja halpa.
Suomessa ei ole. On niitä juuri tuollaisia kaupunkikäyttöön tarkoitettuja esim. Kiinassa myynnissä vaikka kuinka paljon. Hinnat siellä halvimmillaan alle 10000e.