Finnair siirsi chatpalvelunsa Bulgariaan: tekoäly kääntää viestit
Asiakaspalvelu | Finnair siirsi suomenkielisen chat-palvelunsa Bulgariaan ihmisille, jotka eivät puhu sanaakaan suomea: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009514675.html?share=6c2f3f63be65ff22…
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Yle kampanjoi taannoin ihmiset opettamaan ilmaiseksi käännösohjelmia.
Kiitos ulkoistamisen avustamisesta.
Persu puhuu taas paskaa.
Katoavaa kansanperinnettä kun A.I. alkaa täydellä teholla pyörimään:
kääntäjät, toimittajat, graafiset suunnittelijat, web-designerit, call service -työntekijät, kaupan kassat...
Jenkeissä jo yksi lehti korvasi koko toimittajakunnan tekoälyllä.
Toiki tarvitaan kourallinen ihmisiä valvomaan sitä tekoälyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yle kampanjoi taannoin ihmiset opettamaan ilmaiseksi käännösohjelmia.
Kiitos ulkoistamisen avustamisesta.Persu puhuu taas paskaa.
En ole persu. Ettekö muista YLE.ssä ollutta kampanjaa jossa kehotettiin ihmisiä antamaan puhenäytteitä käännösohjelmien opettamista varten. Sokea Reettakin näkee, että pian kun haluat puhua suomenkielisen asiakaspalvelun kanssa, sinun juttukumppanisi on tekoäly. Uutistenlukija voi olla tekoäly. Mikä tahansa puhetyöläinen on pian tekoäly.
Finnair pitää pakottaa muuttamaan nimensä. Ei se ole enää mikään FINNair.
Mikä chat palvelu? Automaattiviestejä ilman tietoakaan älystä.
Kaksi häviävää ammattikuntaa: kielenkääntäminen ihmisvoimin sekä aspat tälläisissä paikoissa