Polttoaineen hinta nousemassa 23-50 sentillä ensi vuoden alusta
Vuosi sitten rajusti nousseiden fossiilisten polttoaineiden hintapaineen helpottamiseksi nykyinen hallitus laski tilapäisesti jakeluvelvoitetta 13 prosenttiin. Tällä olikin jonkinnäköinen vaikutus, mutta kun liikenteen päästötavoite on karkaamassa liian hitaan sähköistymisen myötä koko ajan kauemmas, se tarkoittaa että jakeluvelvoitetta pitää kiristää.
Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että vuoden 2024 alusta tuo jakeluvelvoite kohoaa 28 prosenttiin, mikä eri laskelmien mukaan tarkoittaisi bensiinin ja dieselin hinnalle rajua nousua.
Suomen 15 vuotta muuta Eurooppaa edellä oleva ilmastolahkoilu ei todellakaan ole ilmaista.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a6a34dc8-dcc5-4c84-8b49-667fb6ad…
Kommentit (52)
Tarvitseehan Pûtte rahoitusta sodalleen.
Vielä voit vaikuttaa asiaan äänestämällä oikein eduskuntavaaleissa. Tietyt puolueet haluavat että polttoaineiden hinnat nousevat vielä tuotakin enemmän, kun taas joku soisi hintojen laskevan.
Hyvä, saan ajella hybridilläni keskustassa yhtä vähenevässä liikennemäärässä.
Hieno juttu, ei ole vielä näemmä tarpeeksi kallista
Mahtava uutinen ja toivottavasti nousee viimeistään kesäksi. Ärsyttää saastuttavat veneilijät, mopoilijat ja motoristit jotka kesällä yökaudet huudattaa niitä meluavia laitteitaan.
Ammattiliikennöitsijöille voisi olla edullisempaa polttoaineitta ja muille todella roima korotus kiitos.
No onhan tuossa vielä varaa nostella. Sitten kun (sekä sähkö- että bensa-) autot vähenee puoleen, aletaan olla riskirajoilla jo sen hinnan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseehan Pûtte rahoitusta sodalleen.
Kyllä tässä näkyy WEF ja EU köyhdyttämisen agenda... ei siinä ole Putinilla mitään tekemistä... ja Suomen hallinto kantaa kaikki rahamme Ukrainaan ja eri EU maille kun samaan aikaan suomalaiset köyhtyvät valtavaa vauhtia... on kyllä käsittämättömän lahjottu hallinto meilläkin...
No, sitten viimeistään hankin taas viisumin.
Mielipuolten näpertelyä. Suomi on idioottien maa. Tuosta jakeluvelvoitteesta pitää luopua kokonaan.
Höh, tuohan koskee vain niitä jotka syystä tai toisesta ovat valinneet bensiiniä tai dieseliä käyttävän polttomoottoriauton...
Vierailija kirjoitti:
Mahtava uutinen ja toivottavasti nousee viimeistään kesäksi. Ärsyttää saastuttavat veneilijät, mopoilijat ja motoristit jotka kesällä yökaudet huudattaa niitä meluavia laitteitaan.
Ammattiliikennöitsijöille voisi olla edullisempaa polttoaineitta ja muille todella roima korotus kiitos.
Minun Harrikka kuluttaa 4-5 litraa satasella joten ei kiinnosta paljonko bensa maksaa. Laitan suorat putket ensi kesäksi ihan v-tuilun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Höh, tuohan koskee vain niitä jotka syystä tai toisesta ovat valinneet bensiiniä tai dieseliä käyttävän polttomoottoriauton...
Vähän kun nyt yrität jättää sitä typerää provoilua ja mietit niin ymmärrät miksi tuo tulee koskemaan kaikkia.
Taasko persujen piilomainontaa...
Hesalaiset eivät tajua, että heidät ELÄTETÄÄN Helsinkiin ja elääjinä on autoilevat duunarit. ABB Pitäjänmäki on ainoa merkittävä netto-arvoa tuotava yritys Hesassa. MERKITTÄVÄÄ nettoarvoa. Hammaslääkärilafka ja venäläisten korjaustelakka on pikku kioskeja.
Helsinki Palvelujen työpaikkojen osuus, <strong>90%</strong>
Helsinki Jalostuksen työpaikkojen osuus, 9,9%
Helsinki alkutuotannon työpaikkojen osuus 0.1 %:a
Korkea-asteen tutkinto 39,5%:a
ILOMANTSI!
Jalostuksen työpaikkojen osuus, 16,9%
Alkutuotannon työpaikkojen osuus, 14,7 %
Korkea-asteen tutkinto 14,3%:a
Sodankylä
Jalostuksen työpaikkojen osuus, 20,0%
Alkutuotannon työpaikkojen osuus, 10,0%
Korkea-asteen tutkinto 21,6% (Sodankylässä on yksi observatorio eli se nostaa tätä lukua, Sodankylän geofysiikan observatorio)
Neanderthalensis kirjoitti:
Helsinki Palvelujen työpaikkojen osuus, <strong>90%</strong>
Helsinki Jalostuksen työpaikkojen osuus, 9,9%
Helsinki alkutuotannon työpaikkojen osuus 0.1 %:a
Korkea-asteen tutkinto 39,5%:aILOMANTSI!
Jalostuksen työpaikkojen osuus, 16,9%
Alkutuotannon työpaikkojen osuus, 14,7 %
Korkea-asteen tutkinto 14,3%:aSodankylä
Jalostuksen työpaikkojen osuus, 20,0%
Alkutuotannon työpaikkojen osuus, 10,0%
Korkea-asteen tutkinto 21,6% (Sodankylässä on yksi observatorio eli se nostaa tätä lukua, Sodankylän geofysiikan observatorio)
Jos muu ei auta olen valmis tuhoamaan ylemmän keskiluokan. Siihen ei tarvita muuta kuin erottaa nämä työpaikoiltaan, takavarikoida kaikki varallisuus vähintään kahdelta sukupolvelta. Kun virat, työpaikat ja omaisuus on viety ei tämä nykyinen eliitti ole enää yhtään mitään. Tulevan Suomen hallinossa ei nykyisellä keskiluokalla tule olemaan mitään osuutta.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto.
Kongossa orjatyöllä kaivetaan koboltia - kannatatko ORJUUTTA? Tavalinen auto ei tarvitse koboltia, kun akkua ei ajeta viikotain tyhjäksi. Tavisakku ei kestä edes kymentä kertaa tyhjäksiajoa ilman akun vakavaa vaurioitumista. Ymmärtäkää tollot, että akku on MEKAANISESTI TOIMIVA laite, Tilavuus muuttuu kun aine muutuu toiseksi eli ionivaihdos,
Sähköauto on onneksi hankittu ajoissa. Ei paljon bensalenkkareiden ulina nappaa.