Polttoaineen hinta nousemassa 23-50 sentillä ensi vuoden alusta
Vuosi sitten rajusti nousseiden fossiilisten polttoaineiden hintapaineen helpottamiseksi nykyinen hallitus laski tilapäisesti jakeluvelvoitetta 13 prosenttiin. Tällä olikin jonkinnäköinen vaikutus, mutta kun liikenteen päästötavoite on karkaamassa liian hitaan sähköistymisen myötä koko ajan kauemmas, se tarkoittaa että jakeluvelvoitetta pitää kiristää.
Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että vuoden 2024 alusta tuo jakeluvelvoite kohoaa 28 prosenttiin, mikä eri laskelmien mukaan tarkoittaisi bensiinin ja dieselin hinnalle rajua nousua.
Suomen 15 vuotta muuta Eurooppaa edellä oleva ilmastolahkoilu ei todellakaan ole ilmaista.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a6a34dc8-dcc5-4c84-8b49-667fb6ad…
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan bensa putosi jotain 70 senttiä litralta, että onhan tuossa varaa nostella, eikä muuten luopunut työstä tai autosta kukaan tuolloinkaan, pelkkää tyhjää puhetta - pelkkää tyhjää puhetta!
Luopui monikin. Tuskinpa tunnet kaikkia ihmisiä.
Olen asunut samalla asuinalueella yli 20 - vuotta. Viimeisen vuoden aikana on autot vähentyneet. Muistan, kuinka meillä ei ollut aluksi omaa parkkipaikkaa. Oli tosi hankalaa löytää vapaa paikka. Nyt tienreunat ovat aina tyhjinä. Lisää paikkoja ei ole tehty.
Se on sun kokemus, muilla toisenlaisia.
Neanderthalensis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto.
Kongossa orjatyöllä kaivetaan koboltia - kannatatko ORJUUTTA? Tavalinen auto ei tarvitse koboltia, kun akkua ei ajeta viikotain tyhjäksi. Tavisakku ei kestä edes kymentä kertaa tyhjäksiajoa ilman akun vakavaa vaurioitumista. Ymmärtäkää tollot, että akku on MEKAANISESTI TOIMIVA laite, Tilavuus muuttuu kun aine muutuu toiseksi eli ionivaihdos,
0rpovalta ajaa myös orjuutta. Suomalaiset vähenevät, niin ei ehditä toteuttaa.
Riistokapitalistista kommunismia koko touhu.
Vierailija kirjoitti:
Riistokapitalistista kommunismia koko touhu.
Riistokommunismia
Hesalaiset eivät tajua, että heidät ELÄTETÄÄN Helsinkiin ja elääjinä on autoilevat duunarit. ABB Pitäjänmäki on ainoa merkittävä netto-arvoa tuotava yritys Hesassa. MERKITTÄVÄÄ nettoarvoa. Hammaslääkärilafka ja venäläisten korjaustelakka on pikku kioskeja.
Maksan tuloistani 38% veroja, kerrotko miten minut elätetään kun en saa mitään tukiakaan?
Vierailija kirjoitti:
Hesalaiset eivät tajua, että heidät ELÄTETÄÄN Helsinkiin ja elääjinä on autoilevat duunarit. ABB Pitäjänmäki on ainoa merkittävä netto-arvoa tuotava yritys Hesassa. MERKITTÄVÄÄ nettoarvoa. Hammaslääkärilafka ja venäläisten korjaustelakka on pikku kioskeja.
Maksan tuloistani 38% veroja, kerrotko miten minut elätetään kun en saa mitään tukiakaan?
Se on se 62% jota et maksa.
Vierailija kirjoitti:
Ajan melko vähän täällä Helsingissä ja käyn usein tankkaamassa Tallinnassa joten ei tunnu juuri missään. Toista se on köyhille maalaisille joilla on paljon kuluttavat autot ja pitkät etäisyydet sivistyksen pariin.
Ei uskoisi, että vielä tänä päivänä on ihmisiä, jotka ajattelevat näin yksisilmäisesti; minä minä minä. Kun minä saan halpaa polttoainetta, ei tunnu missään. Voi sinua raukkaa, kun se polttoaineen hinta lisätään kaikkiin tuotteisiin. Nekin maksavat polttoaineen hinnan noususta, jotka eivät ole ikinä omistaneet autoa. Ymmärrätkö?
Jos sinun mielestäsi polttoaineen hintaa ja energian hintaa pitäisi laskea, niin silloin äänestät perussuomalaisia.
He ovat selkeästi sanoneet että hintoja pitää laskea ja mainitsevat toimia siihen.
Muilta tulee enemmän tai vähemmän epämääräisiä puheit asiaan tai vastustusta ja esim. kokoomus on tässä asiassa täysin samaan mieltä vihervasemmistön kanssa. Kokoomus ja vihervasemmisto on tiukasti sitoutuneet suomen liian kunnianhimoiseen ilmastopolitiikkaa .
Joten mikäli haluat että näiden peeushyödykkeiden hinta pysyy järkevällä tasolla tulevaisuudessa, niin puolueesi on PS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan melko vähän täällä Helsingissä ja käyn usein tankkaamassa Tallinnassa joten ei tunnu juuri missään. Toista se on köyhille maalaisille joilla on paljon kuluttavat autot ja pitkät etäisyydet sivistyksen pariin.
Ei uskoisi, että vielä tänä päivänä on ihmisiä, jotka ajattelevat näin yksisilmäisesti; minä minä minä. Kun minä saan halpaa polttoainetta, ei tunnu missään. Voi sinua raukkaa, kun se polttoaineen hinta lisätään kaikkiin tuotteisiin. Nekin maksavat polttoaineen hinnan noususta, jotka eivät ole ikinä omistaneet autoa. Ymmärrätkö?
On se niin, että monet ei tajua mitään näistä yhteyksistä. Esim. on saatu lukea tältäkin palstalta, miten "sähkön hinnan nousu ei vaikuta mitään, kun mulla sähkö sisältyy vuokraan" tai "mulla on halpa sähkösopimus, ei tunnu missään". Nää toopet ei tajua, että on muutakin kuin se suora vaikutus lompsaan. Jospa se sähkön hinta vaikuttaisi vaikkapa ruuan tuotantoon jne.
Sama polttoaineiden kanssa. Toopet kertoo, ettei se tunnu missään. Ilmeisesti he eivät sitten ikinä osta mitään, kun ruokaan, lääkkeisiin, vaatteisiin ja muihin tuotteisiin ei tule kuljetuskustannuksiakaan.
No jos haluaa ajaa Suomen konkurssiin niin mikäs siinä. Kohta ei ole kannattavaa käydä töissä ja maaseutu haluaa autioksi. Suomessa matkustelu loppuu.
^Pitää muistaa, että suomalaisista vain pieni osa osaa enää lukea ja kirjoittaakin. Ei ihme, jos ei ymmärretä.
Olen asunut samalla asuinalueella yli 20 - vuotta. Viimeisen vuoden aikana on autot vähentyneet. Muistan, kuinka meillä ei ollut aluksi omaa parkkipaikkaa. Oli tosi hankalaa löytää vapaa paikka. Nyt tienreunat ovat aina tyhjinä. Lisää paikkoja ei ole tehty.