Aiotaanko se Tapio Lehtisen vene nostaa ylös uppoamissyyn selvittämiseksi?
Vai tiedetäänkö se jo? Ei kai tuollaisen veneen pitäisi noin vain upota hetkessä.
Kommentit (28)
Hyvä kun pinnalta löytyi mies itse, takuulla ei se alus enää löydy, syvää ja aallokkoa
Mitä väliä miten botski upposi. Pääasia, että mies on turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä miten botski upposi. Pääasia, että mies on turvassa.
Sillä on väliä kun mietitään, oliko vika veneen valmistajassa ja kuka maksaa uuden veneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä miten botski upposi. Pääasia, että mies on turvassa.
Sillä on väliä kun mietitään, oliko vika veneen valmistajassa ja kuka maksaa uuden veneen.
Vakuutusyhtiöt on keksitty tätä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä miten botski upposi. Pääasia, että mies on turvassa.
Sillä on väliä kun mietitään, oliko vika veneen valmistajassa ja kuka maksaa uuden veneen.
Selvityksen kustannukset ~30 kertaa veneen kustannukset + vaatisi suurin piirtein YKn ja Shellin koordinoitua yhteistyötä.
Vai kelasit Esbovikenin paattipoikien kassasta? 🤣🤣
P.S. Harmi että upposi, hienoa ettei sattunut muuta vahinkoa kuin materiaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä miten botski upposi. Pääasia, että mies on turvassa.
Sillä on väliä kun mietitään, oliko vika veneen valmistajassa ja kuka maksaa uuden veneen.
Lehtinen oli löytänyt tuon veneen hylättynä, en usko että valmistaja voisi olla vastuussa
Asteria oli hieno vene muttei aivan uusi. Se oli jo kiertänyt pallon, kilpaa. Ja nyt mentiin taas, jälleen kilpaa. Monta sellaista myrskyä oli takanapäin joista kaikki veneet eivät selviöisi.
Voi sanoa että takuuaika on selkeästi takanapäin ja vene on ollut kunniaksi valmistajalleen. Lisäksi venettä on modattu paljon.
Siihen oli kai hiljattain asenneltu uusi peräsin, vai tuuliperäsin? Jotkut ovat veikanneet että se olisi irronnut ja raapaissut kunnon ventin lasikuituun. Toinen esitetty vaihtoehto on peräsimistä kiinnostunut valas ja kolmas kontti joita merillä on erittäin paljon. Kontti on painava, terävä, painaa enemmän kuin iso vene, 9/10 upoksissa eikä siksi näy tutkassa eikä myöskään AIS:ssa.
Pilssipumppu hajosi varmaan ja vettä tuli sisään ja siten se upposi. Ei ne sopeasti uponnut koska pääsi lautalle turvaan.
Avomerikilpailuissa joutuu väistelemään ja joskus kohtaamaan sellaisia myrskyjä joihin tavisveneellä ei ole aIaa, maailmanympärikisoissa vieläpä sellaisilla vesillä johon tavisvene ei eksy. Omalla riskillä mennään.
Ei sitä sieltä enää koskaan nosteta. Olisi liian kallista veneen arvoon nähden ja tuskin sitä löydetään niin syvältä.
Veneilijä kirjoitti:
Pilssipumppu hajosi varmaan ja vettä tuli sisään ja siten se upposi. Ei ne sopeasti uponnut koska pääsi lautalle turvaan.
Niitä pumppuja on useampi. Eikä läpiviennin pettäminen olisi mahdoton paikka. Nyt vene täyttyi viidessö minuutissa pilssipumpuista huolimatta. Isompi rakenteellinen juttu tässä on tapahtunut
Veneissä ei taida olla mustaa laatikkoa kuten lentokoneissa onnettomuuden selvittämiseksi.
Upposihan se Komulaisen sukellusvenekkin
Eikös tuolla ole monta kilometriä syvää? Mahdotonta nostaa tai ainakin liian työlästä ja kallista hyötyyn nähden.
Ja jetin vene yolo vaikka oli pieni molo
Vierailija kirjoitti:
Upposihan se Komulaisen sukellusvenekkin
No joo. Ei lienee ollut yllätys että veneen romutuskustannukset olisivat olleet enemmän kuin sen arvo, joten ihan sattumalta se upposi hinauksen aikana..
Voitais kerätä rahaa jotta James Cameron käy nostamassa veneen ja tekee elokuvan.
Vierailija kirjoitti:
Piisamit söi reiän
Veikkaan barnakkelien kostoa.
Tuolla taitaa olla niin syvää, että tuskinpa nostetaan.