Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siinä mitään ongelmaa, jos syö paljon sosekeittoja yli 60-vuotiaana?

Vierailija
06.10.2026 |

Helposti sulavaa ja nopeaa ruokaa. Tietenkin siinä mukana raejuusto ja tummat ruisleipät kinkkuineen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään ongelmaa ole, jokainen saa syödä mitä haluaa. Keitot alkoi kiinnostamaan, voisitkos suositella jotain sosekeittoja?

Vierailija
2/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinia voi tulla aivan liian vähän, jos noita syö kovin usein. Iän myötä proteiinintarve per painokilo kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa valmiita soseita, sit se on nopeaa. Ei ole nopeaa jos itse tekee.

Vierailija
4/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko siinä mitään ongelmaa, jos lähes 70-vuotiaana syö pääasiassa lihapiirakoita, nakkeja, jäätelöä, konvehteja ja kahvileipiä?

Vierailija
5/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään joka viikko 2-4 päivänä lounaaksi. Ihanan makuisia, variaatioita on paljon. Meille maistuu mm maissikeitto, myskikurpitsakeitto, kukkakaalikeitto, vichyssoise, tomaattikeitto, gaspacho, maa-artisokkakeitto, sekaversio (porkkanaa yms mitä löytyy), Creme Ninon jne.

Syötiin jo ennen kuin täytimme 60v

Vierailija
6/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä proteiinin määrää kannattaa vähän tutkailla. Saako lihaa mm. Ettei ole aina pelkkä sosekeitto. Leipä on kuitua.

Vierailija
7/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lisäaine pas kaa pitäs ostaa. Et osaa tehdä kattilallista sosekeittoa ja lämmittää mikrossa ? Idiot.

Vierailija
8/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä proteiinin määrää kannattaa vähän tutkailla. Saako lihaa mm. Ettei ole aina pelkkä sosekeitto. Leipä on kuitua.

Kananmuna on myös erittäin hyvä sekä juusto.

Vierailija
9/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa valmiita soseita, sit se on nopeaa. Ei ole nopeaa jos itse tekee

Miten tuon nyt ottaa - kuorimiseen menee muutama minuutti. Hella hoitaa keittämisen, soseuttaminen taas pari minuuttia. Aktiivinen työaika max 10 min. 

Usein myös paahdan kasvikset uunissa mutta sekään ei lisää minun työtäni. Juuri myskikurpitsa, sipulit ja valkosipulit uunissa ja minä sohvalla. Sitten kieheuta. lienessä, maustan ja soseutan. 10 min.

Vierailija
10/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna-purjo sosekeitto on taivaallista. 

Vierailija
11/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lisäaine pas kaa pitäs ostaa. Et osaa tehdä kattilallista sosekeittoa ja lämmittää mikrossa ? Idiot.

Ööö? Siis mainitsin aplle, että sosekeittojen itse tekeminen ei ole nopeaa. Kuorit,pilkot,keität,soseutat,maustat. AP mainitsi että niiden tekeminen on nopeaa ja olen eri mieltä. Itse olet idiot.

Vierailija
12/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proteiinia voi tulla aivan liian vähän, jos noita syö kovin usein. Iän myötä proteiinintarve per painokilo kasvaa.

Kyllä sinne sosekeittoon voi laittaa proteiinipitoista aineksiakin. 

Vierailija
13/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja mainitsi kinkun ja raejuuston. Kyllä sinne sosekeittoon voi laittaa proteiinipitoista aineksiakin. 

Vierailija
14/14 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssit, pavut, raejuusto, tuorejuusto osaksi sosekeittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi