Kuka näitä kotiinkuljetuksia ruualle oikein tilaa ja maksaa kympin siitä?
Sitä ei meidän perhe ymmärrä. Kauppias tietysti nauraa partaansa, kun voi laittaa lähellä viimeistä käyttöpäivää olevat tuotteet näihin kasseihin. Hävikin minimointi on kaupoissa tärkeää ja kotikuljetukset ovat niihin hyvä keino. Perheemme nauraa. Me haemme tuoreet tuotteet suoraan kaupasta.
Kommentit (155)
Jos menen bussilla niin kustantaa jotain 6 euroa, että mieluusti maksaa sen pari euroa päälle kaikesta vaivasta talvella.
Et siis ole koskaan käyttänyt kotiinkuljetusta?
Heillä on ns yleinen ohjenuora tuotteiden päivämäärien suhteen ja se on se, että mahd tuoreita pakataan asiakkaalle.
Lisäksi tilauskohdassa on lisätietoja-kohta mihin voi asiakkaana vielä napauttaa toiveita, kuten "pvämäärä mahdollisimman pitkälle, kiitos".
Vaikkapa kotonaan asuvat vanhukset. Ihan siksi ettei hoitajat seiso kaupan kassajonoissa vaan voivat tehdä sitä työtä johon heidät on koulutettu. Kai se jollekin on huvittava asia.
Mä maksan mielelläni siitä että joku toinen kantaa. Olisipa palvelu keksitty aiemmin.
Me tilaamme ja maksamme kuljetuksesta. Emme ole miettineet ihan niin pientä summaa kuin kuljetusmaksua, vaan kiva kun ei tarvitse rämpiä kaupassa. Emme myöskään ole joutuneet huomauttamaan tuotteista. Päinvastoin mukana on aina jokin pieni lahja/tuotenäyte sekä käsin kirjoitettu tervehdys. JOskus on terkut meidän kissoille ja namipalapussi niille. En tiedä annetaanko tuollaisia kaupan kassoilla joka kerta?
Kuule, yllättävän moni tilaa. Ja niissä tilatuissa tuotteissa on päivämäärärajat. Jos päiviä ei ole tarpeeksi jäljellä, jää tuote hyllyyn ja asiakkaalle etsitään korvaava tuote. Tiedän koska teen tätä työkseni.
Itse tilasin, kun olin pitkällä sairaslomalla. Hyvin toimi ja tuotteilla oli hyvät päiväykset.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, yllättävän moni tilaa. Ja niissä tilatuissa tuotteissa on päivämäärärajat. Jos päiviä ei ole tarpeeksi jäljellä, jää tuote hyllyyn ja asiakkaalle etsitään korvaava tuote. Tiedän koska teen tätä työkseni.
Pidätkö työstäsi? Kysyn siksi, koska voisin kuvitella itse pitäväni. Palkka ei taida päätä huimata? Entä tunnit?
Mä oon ainakin 1 kerran tilannut ruokaa pari laatikkoa kotiin.
Plussat:
Ruokaa tuli kerralla enempi kotiin, ei tarvinnut kuljettaa itse autottomana.
Miinukset:
Olen hitaampi klikkaamaan ja valikoimaan tuotteita netissä.
Tuli turhaa pahviroskaa laatikoista.
Luultavasti voisin tilata uudestaan jos olen esim. kipeänä. Mutta yleensä on kiva itse käydä kaupassa ja valikoida tuotteita.
Mä tilaan kaupasta ruokien kotiinkuljetuksen toisessa kaupungissa asuvalle äidilleni, jonka liikkuminen on hankalaa. Kuljetusmaksu on aika pieni verrattuna siihen, että ajaisin itse 100 km päähän tekemään ostokset puhumattakaan aikataulullisista asioosta.
Kätevää, näppärää ja helppoa. Ei valittamista.
Esimerkiksi minä: en ole pariin vuoteen pystynyt käymään itse kaupassa, koska kävelen huonosti enkä pysty kantamaan mitään. Työmarkkinatuella elävälle kymppi on tosi iso raha, mutta se on pakko maksaa, jos haluaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä maksan mielelläni siitä että joku toinen kantaa. Olisipa palvelu keksitty aiemmin.
Palvelu oli jo 60-luvulla ja se ei silloin maksanut mitään.
Mieheni oli kesätöissä K-kaupassa kuskaamasa tilattuja ruokia. Ei siis ole mikäännuusi juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin 1 kerran tilannut ruokaa pari laatikkoa kotiin.
Plussat:
Ruokaa tuli kerralla enempi kotiin, ei tarvinnut kuljettaa itse autottomana.
Miinukset:
Olen hitaampi klikkaamaan ja valikoimaan tuotteita netissä.
Tuli turhaa pahviroskaa laatikoista.
Luultavasti voisin tilata uudestaan jos olen esim. kipeänä. Mutta yleensä on kiva itse käydä kaupassa ja valikoida tuotteita.
Tyhjät pahvilaatikot voi antaa kuljettajalle seuraavalla kerralla. Menevät kierrätykseen.
Ihan huippua kiireisen arjen keskellä, kun ei ehdi kauppaan. Tässä parisen vuoden aikana on myös ollut jos jonkinlaista flunssaa ja koronaa perheessä, joten silloinkin on käytetty. Aina on tullut tuoreita ja ihan viimeisen päälle kaikki tuotteet ja kymppi sinne tänne ei aiheuta meidän taloudessa konkurssia. Että teidän perhe saa sitten ihan rauhassa naureskella, minä naureskelen sitä, kun selkä vääränä kannat kasseja kotiin..
Me tilataan kerran viikossa. Laatu on perusprismaa, ei valittamista. Tosin välillä puuttuu jotain, mutta puuttuisi se silloinkin jos siellä kaupassa kävisi itse. Nettiostoissa nykyisin arvostaa sitäkin, että koko ajan näkee ostosten yhteissumman. Meidän viikkobudjetti ostoksille on 200 €, sisältää tuon kuljetuksen. Jos kaupassa alkaisi laskea ylittyykö 200 € ja viedäänkö jotain pois olisi paljon hankalampaa.
Kaupassa käynti kotona:
Klikkaa edellinen ostoslista, muokkaa tarvittavia mukaan ja poista turhia. Aikaa meni noin 15min, kun välillä kävi penkomassa kaappeja,että oliko sitä leivinpaperia vai ei. Hintaa 8.90-13.90e
Kaupassa käynti
10min autoilua
30min pyörimistä kaupassa ja soittelelua lapsille että mikä sen leivinpaperin tilanne oli.
10min jonotusta
10min autoilua kotiin.
Hinta monella kympillä heräteostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on ns yleinen ohjenuora tuotteiden päivämäärien suhteen ja se on se, että mahd tuoreita pakataan asiakkaalle.
Lisäksi tilauskohdassa on lisätietoja-kohta mihin voi asiakkaana vielä napauttaa toiveita, kuten "pvämäärä mahdollisimman pitkälle, kiitos".🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣
T. Kauppias
Ohjenuorasta tiedä,mutta aina on tullut kaupasta hyviä tuotteita ja pitkällä päiväyksellä.
Ei valittamista.
Miksi kauppias laittaisi tilaukseen kohta pilalle meneviä tuotteita? Luuletko, että sama asiakas tilaisi häneltä toisen kerran?