Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka näitä kotiinkuljetuksia ruualle oikein tilaa ja maksaa kympin siitä?

Vierailija
29.10.2022 |

Sitä ei meidän perhe ymmärrä. Kauppias tietysti nauraa partaansa, kun voi laittaa lähellä viimeistä käyttöpäivää olevat tuotteet näihin kasseihin. Hävikin minimointi on kaupoissa tärkeää ja kotikuljetukset ovat niihin hyvä keino. Perheemme nauraa. Me haemme tuoreet tuotteet suoraan kaupasta.

Kommentit (155)

Vierailija
41/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menen bussilla niin kustantaa jotain 6 euroa, että mieluusti maksaa sen pari euroa päälle kaikesta vaivasta talvella.

Sama. Lähin ruokakauppakuljetus tulee alle 3 eurolla ja valikoima on tosi hyvä. Autottomana yksineläjänä on tosi kiva, kun saa tilattua 3 eurolla kotiin vaikka 10 litraa kivennäisvettä, säkin vessapaperia, säkin talouspaperia, 4 litraa tuoremehua ja 2 viikon ruoat siihen päälle. Aina on hyvää laatua ja ruoka tuoretta.

Vierailija
42/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ajaa kauppaan kun ne voi tilata helposti kotiin työpäivän lomassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupoissa tilausten tuotteilla on aina 5pvää vähintään käyttöikää.

Sitä mä mietin et kuka wolttaa jotain shampoopulloja sokoksesta, siis laittaa toisen hakemaan sen ja tuomaan jollain filarilla.

Vierailija
44/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen tuli tilaamani tuotteet, kaupantekijäisinä oli suklaalevy ja koiralle purutikkuja. Eikä tarvinnut jonottaa väsyneenä ruuhka-aikaan.

Vierailija
45/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tilataan noudolla, eli käytännössä sama asia, mutta mies nappaa vähän halvemmalla työmatkan yhteydessä ostokset kyytiin. Aina on päiväykset olleet pitkällä, paitsi yhden kerran oli vain parin päivän päässä, mistä kerääjä pahoitteli. Ei haitannut, tein sen ruoan ensin. Muuten on jäänyt tuote hyllyyn, jos ei korvaavaa ole, mikä on tietty ehkä vähän hankalaa, jos sitten ei onnistu se ruoka, mitä olisit ollut tekemässä ja ne loput siihen kuuluvat ainekset kuitenkin tuli. Itse olisi voinut ottaa sen kohta pilaantuvan tuotteen matkaan ja tehdä ekana.

Jos/kun miehen kanssa erotaan ja minulla ei ole autoa, tilaan kyllä kotiin kerran viikossa ja vain täydennykset käyn lähikaupasta tai työmatkalta. Ei kahden pienen lapsen kanssa yksinään vain onnistu lähteä isoille (viikon) ostoksille, eikä niitä mitenkään saa kotiinkaan ilman sitä autoa. Eikä se aina autonkaan kanssa ole kiva koko perheen kanssa ostoksille lähteä.

Vierailija
46/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän. Itse asiassa kaikki toiminut paremmin kuin hyvin. Aion käyttää myös jatkossa, koska arvostan omaa vapaa-aikaa.

Tuotteet priima laatua, pitkät päiväykset, kuljetus tuo myös kaikki painavat tuotteet suoraan kotiin.

Ei tarvi käyttää aikaa kauppaan menoon, kaupassa, kerätä tuotteita kärryyn, siirtää niitä hihnalle, takaisin kärryyn, kärrystä autoon jne...you know.

Nyt ulkoistan kaiken muille ja nostan vaan tuotteet laatkosta kaappeihin ja pakkaseen.

Ei vanhaan ole helposti paluuta...

Vierailija
47/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä käyttää ihmiset joilla on ihan sama minkälainen tomaatti omena peruna tai kivikova kuiva mandariini sieltä kaupasta tulee.

Heh. Meillä on osunut kohdalle aina ihan huippuja kerääjiä ja on ollut ihan priimaa kaikki kasvikset ja hedelmät. Eli huomaa, että katsovat tarkkaan. Esimerkiksi mieheni ei osaa kaupasta ostaa hyviä hedelmiä.

Vierailija
48/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä vuodenvaihteessa kahdeksi viikoksi ulkomaille, kaveri on kateellinen ja kiukkuinen, kun hänellä ei ole rahaa lähteä. Meillä on suunnilleen samat palkat, omistusasunnot, vastikkeetkin aikalailla samat, asunnot jo maksettu.

Kamu hokee, että miten minulla on varaa matkustaa pari kertaa vuodessa kun hän hädin tuskin saa kokoon viikon reissun rahat.

Hän tilaa ruuat kotiin parikin kertaa viikossa, samoin tilaa usein pitsaa jne. kotiinkuljetuksella, ottaa tuon tuosta, mielestäni kalliin, ota mukaan -kahvin, usein pyytää minua yhdelle töiden jälkeen, erittäin harvoin lähden, hän menee. Olen joskus todennut hänelle, että hänen viikkokulutuksensa on huomattavasti suurempi kuin minulla.

Niistä ne minun matkarahani säästyvät. Ei ole minulle ongelma käydä pari kertaa viikossa pyörällä/lenkkeilen kaupassa, pitsan teen itse tai menen pitseriaan syömään. Kahvin otan kotoa mukaan jne.

Kukin tyylillään, minulle on nautinto viettää vuodessa neljä viikkoa auringossa, pari viikkoa kerrallaan.

Vierailija
49/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan vanhalle ja sairaalle isälleni ruuat kaupasta kotiinkuljetuksella. Ikäihmisille tarkoitetun ruokapalvelun ruuat oli todella surkeita ja kalliita. Ja samalla saa tarvittavat talous-, ja hygienituotteet, enkä joudu esim. vessapaperin takia ajamaan 150km viedäkseni sen isälleni.

Vierailija
50/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi ei myöskään ole kaikille iso raha

Vierailija
51/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan. Kotiinkuljetus maksaa kympin ja voi miten helppoa kun ruuat tuodaan ovelle asti. Lisäksi meidänkin kauppias laittaa aina jotain extraa mukaan tilaukseen. Erittäin hyvä palvelu. Niin ja koskaan ei ole tullut lyhyellä päiväyksellä olevia tuotteita tai huonoja hedelmiä tms.

Vierailija
52/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähdössä vuodenvaihteessa kahdeksi viikoksi ulkomaille, kaveri on kateellinen ja kiukkuinen, kun hänellä ei ole rahaa lähteä. Meillä on suunnilleen samat palkat, omistusasunnot, vastikkeetkin aikalailla samat, asunnot jo maksettu.

Kamu hokee, että miten minulla on varaa matkustaa pari kertaa vuodessa kun hän hädin tuskin saa kokoon viikon reissun rahat.

Hän tilaa ruuat kotiin parikin kertaa viikossa, samoin tilaa usein pitsaa jne. kotiinkuljetuksella, ottaa tuon tuosta, mielestäni kalliin, ota mukaan -kahvin, usein pyytää minua yhdelle töiden jälkeen, erittäin harvoin lähden, hän menee. Olen joskus todennut hänelle, että hänen viikkokulutuksensa on huomattavasti suurempi kuin minulla.

Niistä ne minun matkarahani säästyvät. Ei ole minulle ongelma käydä pari kertaa viikossa pyörällä/lenkkeilen kaupassa, pitsan teen itse tai menen pitseriaan syömään. Kahvin otan kotoa mukaan jne.

Kukin tyylillään, minulle on nautinto viettää vuodessa neljä viikkoa auringossa, pari viikkoa kerrallaan.

Näinhän se on, minulla kaverit vinkuu samasta asiasta, rahat ei riitä. Minulla riittää. Laskimme kerran kaverin kanssa viikkomenomme, hänellä on yli 50 € isommat kuin minulla, se tekee vuodessa noin 2800 -3000 €.

Vierailija
53/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Eipä tule haksahdettua kaupassa heräteostoksiin, kun ei siellä käy. Myös aikani on arvokasta.

Vierailija
54/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin kuljetusmaksu on todella vähän. Kaupassa käyminen ei ole kenellekään ilmaista. Jos menee omalla autolla, pitää maksaa polttoaineesta, jos julkisilla, maksaa matkalippu. Kävellen ja pyörällä taas saa kuljetettua kerralla vähemmän ostoksia, jolloin pitää käydä useammin kaupassa, mistä taas seuraa rahanmenoa heräteostosten ja pienempien pakkausten vuoksi.

Lisäksi voi ajatella, että aika on rahaa. Kauppareissuun menee helposti tunti. Käytän tunnin mieluummin kuntoiluun tai vaikka kirjan lukemiseen. Ostosten kotiinkuljetuspalvelua käyttävät varmastikin siis samat ihmiset, jotka hyödyntävät esimerkiksi siivouspalveluita. Kyllähän asioita voi tehdä itsekin, mutta moni maksaa mieluummin siitä, että saa enemmän vapaa-aikaa käyttöönsä. Ostamalla palveluita myös työllistetään muita. On paljon talouksia, joiden budjetissa ei ostosten kotiinkuljetus tai kotisiivous ei näy mitenkään, joten miksipä ei mahdollisuutta hyödyntäisi. Miksi nuukailla, jos siihen ei ole tarvetta?

Vierailija
55/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisillä, jotka eivät käytä eivätkä halua käyttää ruokakauppojen keräily- ja kuljetuspalveluja, on niin valtavan voimakkaat, negatiiviset mielipiteet niistä?

Vierailija
56/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo 10 € on liian iso toimitusmaksu. Meidän nelihenkisen perheen budjetti ruokiin on 400 €/kk, eli 10 % (jopa 40 € kk!) menisi pelkkään kuljetusmaksuun .

Minusta kaupassakäynti en ole niin rasittavaa, ettenkö siellä kävisi. Toki ymmärrän vanhukset, vaivaiset, autottomat ja syrjäseudun asukit - heille tuo ehkä on käytännöllistä. Mutta tuolla 40:llä eurolla saa kyllä jo jotakin tärkeämpiä kuluja maksettua. (Rikkaat ja laiskat sitten erikseen.)

En yhtään ihmettele, että ihmiset on P.A., kun heille kertyy huomaamatta kaikenlaisia säännöllisiä piilokuluja: kuntosali, Netflix, äänikirjat, parturi, lehdet... näistä kuukausiveloituksista kertyy suuri summa.

Vierailija
57/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odalta olen viimeksi tilaillut kun sai ensimmäiset 3 kk kuljetukset ilmaiseksi ja senkin jälkeen muutaman kerran. Olin tyytyväinen kun tuotteet olivat tuoreita ja hyvänlaatuisia. Yhden kerran oli omenassa ruskea lommo, mutta maidot ja leivät sun muut tuotteet olivat tuoreita ja parasta ennen päivämäärissa oli reilusti aikaa.

Kun ei omista autoa ja jaloissa on kremppaa niin painavien kassien kantaminen ja niiden kanssa linja-autolla matkustaminen ei ole helppoa, Joskus isompien ostosten tilaaminen kotiin on helpotus ja kuljetus ei maksa paljoa enempää kuin se mitä säästän bussilippujen hinnoissa. Varsinkin talvella ja keväällä liukkaiden kelien aikaan tulee tilattua ostokset kotiin kun liikkuminen on todella hankalaa. 

Vierailija
58/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäpotilaana tilasin 4. kerrokseen ostokset sillä en jaksanut kantaa itse. Nyt meillä täällä maalla hinta on noussut 15 euroon ja enää en raski tilata.

Voisin myös kuvitella että jos olisin työelämässä niin voisin tilata ostokset kotiin, silloin jäisi työnteolle aikaa lisää 2 tuntia. Tuntipalkkani on 25-50 euroa, eli voitolle jäisin.

Vierailija
59/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasosa tuotetusta ruuasta menee roskiin. Se kolmasosa ei ole pilaantunutta.

Pilaantunutta ei ole myöskään lähellä päivämäärää olevat tuotteet, eivät yleensä edes sen ylittäneet.

Vierailija
60/155 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetaan ruoka noutopisteestä viikoksi kerrallaan. En halua käyttää arvokasta aikaani ruokakaupassa ja voin kirjata toivomukset tarkasti ylös. Valitan jos tuotteet pilaantuisivat nopeasti.

Sen sijaan naurattaa ravintolaruuan kotiintilaajat. Ei tulisi mieleenkään. Mutta jokainen tyylillään, mitä ap:n varmasti hankala hahmottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi