Mikseivät kaikki autoilijat tajua, että pyöräilijä SAA todellakin ajaa suojatien yli pyörällä, jos auto tulee kolmion takaa?
Työmatkallani on kolme tällaista risteystä, joissa pyörätie on paitsi suojatien jatkeena, mutta autoilijoille on myös kolmio. Muutaman kerran viikossa tällainen kolmion takaa tuleva autoilija kuvittelee ilmeisesti "kouluttavansa" minua, joka pyrin aina noudattamaan liikennesääntöjä, ajoin sitten pyörällä tai autolla. Tulee välillä tööttiä ja välillä keskisormea. Ihan siis sen takia, että ajan pyörällä suojatien yli ja autoilijalla on kolmion takia väistämisvelvollisuus.
Aivot sulaaaaaa...
Kommentit (17)
Tottakai saa, terveydenhuolto paikkaa henkilövahingot (mikäli hoitsut suostuvat töihin) ja vakuutus maksaa korvaukset.
Pyörällä SAA AINA ajaa suojatien yli.
Joo, autoilija antaa tietä ja pysähtyy JOS pyöräilijä taluttaa pyörän suojatien yli.
Väistämisvelvollisuus on silloin, kun suojatien ylitys on erikseen merkitty pyörätien jatkeeksi (erillinen kaltainen liikennemerkki).
Kolmio velvoittaa autoilijaa väistämään ajoradalla liikkuvia muita moottorikäyttöisiä ajoneuvoja.
Sen tähden se on risteysalueeseen nähden suojatien jälkeen.
Ei ihme että teitä fillaristeja päätyy polille vähän väliä..
Poistettiinko se edellinen aloitus?
Tiedäthän ap, että kärkikolmiolla ei ole merkitystä siihen, saako suojatiellä pyöräillä vai ei. Se vain kertoo siitä, että autoilijalla on väistämisvelvollisuus. Suojatien saa aina ylittää pyöräillen, joskus saattaa vain olla väistämisvelvollinen. En jaksa nyt enää listata niitä sääntöjä tähän uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Modelle tiedoksi.
Poistitte tämän aloituksen aiheetta.
Tulen laittamaan tämän niin monta kertaa uudestaan, että Sanoma Oy lopettaa mielivaltaisen moderointinsa.
Teillä ei ole perusteita tämän keskustelun poistamiselle. Se ei riko sääntöjä.
Olkaa ammattilaisia. Yrittäkää edes.
Kukaan ei ole poistanut mitään, pelle.
Vierailija kirjoitti:
Joo, autoilija antaa tietä ja pysähtyy JOS pyöräilijä taluttaa pyörän suojatien yli.
Väistämisvelvollisuus on silloin, kun suojatien ylitys on erikseen merkitty pyörätien jatkeeksi (erillinen kaltainen liikennemerkki).Kolmio velvoittaa autoilijaa väistämään ajoradalla liikkuvia muita moottorikäyttöisiä ajoneuvoja.
Sen tähden se on risteysalueeseen nähden suojatien jälkeen.
Ei ihme että teitä fillaristeja päätyy polille vähän väliä..
Kolmio velvoittaa autolijaa väistämään muita tielläliikkujia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, autoilija antaa tietä ja pysähtyy JOS pyöräilijä taluttaa pyörän suojatien yli.
Väistämisvelvollisuus on silloin, kun suojatien ylitys on erikseen merkitty pyörätien jatkeeksi (erillinen kaltainen liikennemerkki).Kolmio velvoittaa autoilijaa väistämään ajoradalla liikkuvia muita moottorikäyttöisiä ajoneuvoja.
Sen tähden se on risteysalueeseen nähden suojatien jälkeen.
Ei ihme että teitä fillaristeja päätyy polille vähän väliä..
Hyvä trollaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Modelle tiedoksi.
Poistitte tämän aloituksen aiheetta.
Tulen laittamaan tämän niin monta kertaa uudestaan, että Sanoma Oy lopettaa mielivaltaisen moderointinsa.
Teillä ei ole perusteita tämän keskustelun poistamiselle. Se ei riko sääntöjä.
Olkaa ammattilaisia. Yrittäkää edes.
Kukaan ei ole poistanut mitään, pelle.
Poistettiin.
Med hurudan hastighet kör du över vägen? Har någon en chans att se dig förrän du är på skyddsvägen?
Hos oss är regeln sådan att alla som cyklar över en skyddsväg bör ges förtur _så länge som de gör det i promenadtakt_. Mången cyklist och framförallt sparkbreds clown ser ut att tro att 20 km/h är promenadtakt.
Folk försöker nog väja dem, för vem vill spendera tid med att ha sin bil på reparation och försöka få ut pengar för det från någon död? Med tanke på hur mången släntrar över vägen, överraskar snett bakifrån med en sparkbräda eller envisas med att cykla på körbanan i kvällsrusningen, blir det förbluffande lite offer. Bilisterna hos oss är nog väldigt duktiga.
Precis som du skriver, smälter hjärnan bakom ratten då man måste väja allehanda bussar, trafik på skenor, tung trafik som har egna regler, liksom en del fotgängare, sparkbreds fjantar och cyklister som kör med dito eget reglemente, var för sig.
Vierailija kirjoitti:
Joo, autoilija antaa tietä ja pysähtyy JOS pyöräilijä taluttaa pyörän suojatien yli.
Väistämisvelvollisuus on silloin, kun suojatien ylitys on erikseen merkitty pyörätien jatkeeksi (erillinen kaltainen liikennemerkki).Kolmio velvoittaa autoilijaa väistämään ajoradalla liikkuvia muita moottorikäyttöisiä ajoneuvoja.
Sen tähden se on risteysalueeseen nähden suojatien jälkeen.
Ei ihme että teitä fillaristeja päätyy polille vähän väliä..
Aika kylmäävä ajatus jos näillä tiedoilla varustettuja liikkuu liikenteessä...
Niin... oikeus poikeus. On vaarallista ajaa pyörällä suoraan suojatielle vaikka siihen oikeus onkin. Luotat silloin sokeasti autokuskien tarkkaavaisuuteen ja huomiokykyyn.
Opettele liikennesäännöt. Polkyörä TULEE taluttaa suojatien yli. Pyörällä ajaminen suojateillä on kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Opettele liikennesäännöt. Polkyörä TULEE taluttaa suojatien yli. Pyörällä ajaminen suojateillä on kiellettyä.
Opettele itse uusi tieliikennelaki.
Vierailija kirjoitti:
Opettele liikennesäännöt. Polkyörä TULEE taluttaa suojatien yli. Pyörällä ajaminen suojateillä on kiellettyä.
:D
Vierailija kirjoitti:
Opettele liikennesäännöt. Polkyörä TULEE taluttaa suojatien yli. Pyörällä ajaminen suojateillä on kiellettyä.
Millä logiikalla vihervasemmistohallitus olisi sorvannut lain, joka hidastaa pyöräilyä paikasta toiseen?
Modelle tiedoksi.
Poistitte tämän aloituksen aiheetta.
Tulen laittamaan tämän niin monta kertaa uudestaan, että Sanoma Oy lopettaa mielivaltaisen moderointinsa.
Teillä ei ole perusteita tämän keskustelun poistamiselle. Se ei riko sääntöjä.
Olkaa ammattilaisia. Yrittäkää edes.