Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiselle olet antanut muroja välipalalla?

Vierailija
19.05.2010 |

Meillä 1v8kk on alkanut syödä tavallisia rice crispiesejä, mutta sokerihuurrettuja en ajatellut vielä antaa vähään aikaan.

Onko olemassa mitään luomu - tms. muroja?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 4 veenä taisivat joskus niitä syödä, mutta ei mitenkään päivittäin.



Jos löytyy riittävän suolattomia, rasvattomia tms niin voinet ihan hyvin niitä syöttää.

Vierailija
2/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt 1,5 -vuotias syö joskus muroja, jotka olen sekoittanut jugurttiin. Tykkää kyllä kovasti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut tarvetta syöttää kenellekään meidän perheestä muroja, en lapsille enkä aikuisille.

Vierailija
4/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalla muroja syöty 2-vuotiaasta.

Vierailija
5/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheeriosin tyyppiset raksut olisi minusta mukavaa sormiruokaa ja hauskaa ajanvietettä meidän 1.5-vuotiaalle, mutta onko muroissa joku terveellinen vaihtoehto olemassa? Havre En pelkää että pari lusikallista muroja silloin tällöin hänen elämäänsä pilaisi, mutta mikä olisi paras murolaatu välipalaruoaksi lapselle? Mitään superkuituisia allbran-tikkuja hän ei varmaankaan pysty syömään, cheerios-renkaat olisi kivoja mutta kai niissä on sokeria aika paljon? Entä ne Rice krispiesit tai Corn Flakesit?

Vierailija
6/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1v8kk on alkanut syödä tavallisia rice crispiesejä, mutta sokerihuurrettuja en ajatellut vielä antaa vähään aikaan.

Onko olemassa mitään luomu - tms. muroja?

Miksi niitä muroja päitäisi syödä? En ymmärrä...

Eihän se lapsi nyt itse niitä ole hokannut. Kyllä sinä olet niitä alkanut syöttää hänelle.

Sori, mutta murot ovat turhake. Rasvaa ja suolaa - kalliissa paketissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

choco-weetabixejä. Ja ne on olleet enemmänkin nimenomaan herkkupaloja. Suolaa tais olla paljon vähemmän kuin muroissa yleensä.



Ei oo kyllä muuten muroja syöty, katsotaan sitten jos osaa pyytää myöhemmin itse.



Vierailija
8/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotias syö joskus iltapalaksi muroja. Meillä pitää "alle" laittaa vähäsokerisia muroja, esim. Weetabix tai Corn Flakeseja ja siihen päälle saa vähän sokerisia. Eihän ne terveellisiä ole mutta onko sitten kaikki muukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kukaan ei ikipäivänä syöttäis moista moskaa lapsilleen...



Joo, meillä muroja ovat syöneet ehkä jostain reilu 2-vuotiaasta. Nuorimmaiselle en ole tarjoillut. Ikää 1v. Silti ipanat joskus HALUAVAT aamupalaksi esim. tavallista kaurapuuroa!



Mä tykkään itekin syödä joskus muroja. Miksi lapset ei saisi? Pitäskö selittää, että ne on semmonen aikuisten juttu? Niitä "terveellisiä" muroja tyyliin Talk-murut sun muut kammotukset, meillä ei syö kuin korkeintaan koira. Mä vedän mieluummin vaikka puurohiutaleita kuivilteen kun semmosia superkuituraksuja...

Vierailija
10/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä MUROISSA nyt niin vaarallistakaan on?



Mä en oikeasti tajua teitä. Ettekö te tajua, miten sitä voi välillä ajatella muutenkin porkkana- ja parsa- aivojensa takaa, että MUROT EI TAKUULLA KOHTUULLISESTI SYÖTYNÄ ole mikään vaaratekijä, ei syöpää aiheuttava juttu - vaan kertakaikkiaan yksi aamu-, ilta- tai välipalavaihtoehto siinä kuin joku jugurttikin. Paitsi että ettehän te jugurttiakaan lapsillenne tietty anna.



Tulisin hulluksi, jos mulla olisi elämä ja lasten ruokkiminen noin hankalaa.



On naurettavaa haukkua muroja jos kuitenkin syötää lapsilleen jotain eineksiä tai puolivalmisteita. Tai kaupan laivonnaisia (näitäkään ei murottomien lasten äidit tietenkään ikinä tarjoa).



Terveellinen ruokavalio on ilo ja vapaus syödä kohtuudella kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään taaperoiden lautasille.



Kouluikäiselle vähän jo toinen juttu.



EN todellakaan ole mikään terveysintoilija, mutta pidän lapseni suolasta ja lisäaineista erossa ekat kolme vuotta. Ei siis karkkia, muroja, makeita jukurtteja jne.

Vierailija
12/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin se piilosuola. En anna suolaa alle 3-vuotiaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näki mainoksen telkkarissa ja alkoi hokea että cheerioksia. Ei ostettu mutta miehen sisko oli sitten niitä ostanut kun kävivät kaupassa muksun ollessa hoidossa hänellä. Enää ei suostu syömään mitään muutakaan aamulla, enkä nyt ole niin vaarallisena sitä pitänyt.

Meillä 1v8kk on alkanut syödä tavallisia rice crispiesejä, mutta sokerihuurrettuja en ajatellut vielä antaa vähään aikaan.

Onko olemassa mitään luomu - tms. muroja?

Miksi niitä muroja päitäisi syödä? En ymmärrä...

Eihän se lapsi nyt itse niitä ole hokannut. Kyllä sinä olet niitä alkanut syöttää hänelle.

Sori, mutta murot ovat turhake. Rasvaa ja suolaa - kalliissa paketissa.

Ja pakko kysyä sinulta että käytätkö gefilus tuotteita tai syötkö vitamiinejä tai muita ravintolisiä. Ne ovat myös turhakkeita kun jos on ruokavalio kunnossa, saa kaiken tarvittavan, eikä niistä lisistä tarvitse maksaa ylihintaa. ;)

Vierailija
14/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hauskan raksuvia ja vähäsuolaisempia - niissä oli itse asiassa vähemmän suolaa kuin jossakin sydänmerkin saaneessa lastenmuroissa. Mä annan lapselle myös joskus välipalana noita vehnärengasmuroja, joissa kyllä on sokeria aika hurjana.Niitä ei lapsella kuitenkaan mene kuin max. viitisen kappaletta, mutta tykkää mutustella niitä vielä vähän pöpperöisenä päikkärien jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annoin silloin, kun rupesin leipääkin antamaan.