Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14-vuotias pyöräilijä kuoli ohitustilanteessa

Vierailija
26.07.2022 |

Pyöräilijä oli horjahtanut kohti tien keskustaa ja rekka ajoi päälle. Aluksi uutisoitiin, että on hengissä vakavilla vammoilla, mutta poika oli tänään menehtynyt. Vaikea sulattaa tätä turhaa kuolemaa. Minkä takia ei voi ohittaa pyöräilijää vaikka toiselta kaistalta tai ottaa edes hieman etäisyyttä. Jos autoja tulee vastaan niin odottaa sitä turvallista ohitushetkeä. Mutta kun ei... Pitää ajaa ihan jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden vierestä!!

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on surullinen onnettomuus. Koskettaa varsinkin siksi, kun oma poika on samanikäinen.

Vierailija
2/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan kypärää? Yleensä näissä on päävamma kuolinsyynä.

Voi toki olla että nopeusrajoitus oli autoille niin korkea (80 km/h?) ettei kypärällä olisi paljon merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

V#ttu että laittaa vihaksi. Minut on myös ohitettu maantiellä monesti kovavauhtisesti hihaa hipoen kun ei viitsitä hidastaa ja odottaa turvallisempaa hetkeä ohitukseen. Aivan turhia tämmöiset kuolemat. Syvimmät osanottoni omaisille.

Vierailija
4/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tunne tätä kyseistä paikkaa, mutta monella tiellä on niin kova liikenne että siinä pyöräilijän takana joutuisi roikkumaan kilometrikaupalla ennen kuin tulee se rekalle riittävä ohituspaikka. Tuskin kovin realistista kuvitella että satasen alueella jäätäisiin jonoon ajelemaan 20 km/h niin pitkäksi aikaa.

Vierailija
5/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan kypärää? Yleensä näissä on päävamma kuolinsyynä.

Voi toki olla että nopeusrajoitus oli autoille niin korkea (80 km/h?) ettei kypärällä olisi paljon merkitystä.

Alapeukuista päätellen tätä ei palstalla saa kysyä, koska paha autoilija on aina se ainoa syyllinen, ihan riippumatta siitä että kukaan mammoista ei todellisuudessa tiedä mitä tapahtui.

Vierailija
6/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia maanteitä on entisestään kavennettu.

Kevyellä liikenteellä ei ole enää lokoisat päivät maalla. En ihmettele tapausta, toki surellinen tragedia ja olisi saanut jäädä tapahtumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin kamala uutinen, että itken. Oma lapsi on samanikäinen enkä voi kuvitella mitä pojan perheessä käydään nyt läpi. Paljon voimia heille <3

Vierailija
8/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan kypärää? Yleensä näissä on päävamma kuolinsyynä.

Voi toki olla että nopeusrajoitus oli autoille niin korkea (80 km/h?) ettei kypärällä olisi paljon merkitystä.

Alapeukuista päätellen tätä ei palstalla saa kysyä, koska paha autoilija on aina se ainoa syyllinen, ihan riippumatta siitä että kukaan mammoista ei todellisuudessa tiedä mitä tapahtui.

En alapeukuttanut, mutta kysymys siitä, oliko rekan alle jääneellä kypärä, tuntuisi tragikoomiselta ellei kyseessä olisi niin pohjattoman surullinen tapaus. Voimia asianosaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kapeita ne pientareet Suomessa ja  vaikea tietää, mikä on ollut näkyväisyys. Mutta rekkakuskien ajotapa on nykyään välillä aika hurjaa. Nähty monta kertaa, roikkumista ihan mopoauton peräpuskurissa ihan kuin se mopoauto siitä kovempaa pääsisi, rajoitin on muka 89 km/h mutta näkyy niillä silti pääsevän lähemmäksi satasta, peräkärry heittelee...vaikea sanoa onko poika ajanut liian keskellä vai rekka liian läheltä ohi. Horjahtaminen on voinut tapahtua imussa tai rekan tuoman "puuskan" johdosta. 

Vierailija
10/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on just se mitä itse olen monesti pelännyt kun muuten ajaa ihan nätisti suoraan siinä tien reunassa niin sitten hermostuu/häslää itsensä ohittajan alle..

Ja varsinkin, kun muuten olisi tilaa hoipertaa vaikka kuinka kun tie muuten on hyvin vähäliikenteinen niin sitten sitä just väärään aikaan ns sotkeentuukin omiin jalkoihinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksei fillaroitsijat aja ns. vastaantulevan liikenteen kaistan puolella, niin näkisivät vastaantulevat autot ja voisivat itse pysähtyä ja antaa auton ohittaa turvallisesti?  Vai oliko se niin, että fillaroitsija on se teiden kuningas, joka saa tehdä ihan mitä tahansa, missä tahansa, toilata miten sattuu ja aina, ihan aina, se on autoilijan vika, vaikka pyöräilijä paahtaisi 50 km/h jostain pusikosta eteen?

Vierailija
12/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan kypärää? Yleensä näissä on päävamma kuolinsyynä.

Voi toki olla että nopeusrajoitus oli autoille niin korkea (80 km/h?) ettei kypärällä olisi paljon merkitystä.

Alapeukuista päätellen tätä ei palstalla saa kysyä, koska paha autoilija on aina se ainoa syyllinen, ihan riippumatta siitä että kukaan mammoista ei todellisuudessa tiedä mitä tapahtui.

En alapeukuttanut, mutta kysymys siitä, oliko rekan alle jääneellä kypärä, tuntuisi tragikoomiselta ellei kyseessä olisi niin pohjattoman surullinen tapaus. Voimia asianosaisille.

Tuossa vaiheessa voisi olla jopa armollisinta ettei edes ole sitä kypärää jopa mahdollisesti vaan pitkittämässä kärsimystä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksei fillaroitsijat aja ns. vastaantulevan liikenteen kaistan puolella, niin näkisivät vastaantulevat autot ja voisivat itse pysähtyä ja antaa auton ohittaa turvallisesti?  Vai oliko se niin, että fillaroitsija on se teiden kuningas, joka saa tehdä ihan mitä tahansa, missä tahansa, toilata miten sattuu ja aina, ihan aina, se on autoilijan vika, vaikka pyöräilijä paahtaisi 50 km/h jostain pusikosta eteen?

Eikös tieliikennelaki määrää pyöräilijän paikan ajoradan oikeaan reunaan?

Valitettava onnettomuus. Uusia teitä tehdessä leveämmät pientareet olisi monessa kohtaa paikallaan.

Vierailija
14/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksei fillaroitsijat aja ns. vastaantulevan liikenteen kaistan puolella, niin näkisivät vastaantulevat autot ja voisivat itse pysähtyä ja antaa auton ohittaa turvallisesti?  Vai oliko se niin, että fillaroitsija on se teiden kuningas, joka saa tehdä ihan mitä tahansa, missä tahansa, toilata miten sattuu ja aina, ihan aina, se on autoilijan vika, vaikka pyöräilijä paahtaisi 50 km/h jostain pusikosta eteen?

Laki kieltää vasemmassa laidassa ajon, koska polkupyörä on ajoneuvo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pyöräily on paikkapaikoin vaarallista kun pientareet olemattomia, tiet mutkaisia, joten ei autot voi aina ohittaa viereiselle kaistalle.

Vierailija
16/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joskus saataisi entistä enemmän väyliä liikkua muualla kuin tienposkessa. Valitettavasti tuntuu olevan monella seudulla ainoa vaihtoehto. Lapsilla kun ei ole mahdollista kulkea yksinään autolla.

Vierailija
17/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan kypärää? Yleensä näissä on päävamma kuolinsyynä.

Voi toki olla että nopeusrajoitus oli autoille niin korkea (80 km/h?) ettei kypärällä olisi paljon merkitystä.

Alapeukuista päätellen tätä ei palstalla saa kysyä, koska paha autoilija on aina se ainoa syyllinen, ihan riippumatta siitä että kukaan mammoista ei todellisuudessa tiedä mitä tapahtui.

En alapeukuttanut, mutta kysymys siitä, oliko rekan alle jääneellä kypärä, tuntuisi tragikoomiselta ellei kyseessä olisi niin pohjattoman surullinen tapaus. Voimia asianosaisille.

Ai, sinulla sitten on varmaan tarkempaa tietoa pojan saamista vammoista kun voit tietää että se ei olisi auttanut? Liikenneturvan yhdenkin tutkimuksen mukaan pyöräilykypärän käyttö laski päävammojen todennäköisyyttä 51 %, vakavien päävammojen 69 %, kasvovammojen 33 % ja kuolettavien päävammojen 65 %. Miten pystyt sanomaan että tässä tapauksessa se ei olisi voinut auttaa? 

Vierailija
18/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V#ttu että laittaa vihaksi. Minut on myös ohitettu maantiellä monesti kovavauhtisesti hihaa hipoen kun ei viitsitä hidastaa ja odottaa turvallisempaa hetkeä ohitukseen. Aivan turhia tämmöiset kuolemat. Syvimmät osanottoni omaisille.

Voi olla parempi että pysyt jatkossa kotona. Ei sun perässä aleta paria kymppiä matelemaan jatkossakaan.

Vierailija
19/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksei fillaroitsijat aja ns. vastaantulevan liikenteen kaistan puolella, niin näkisivät vastaantulevat autot ja voisivat itse pysähtyä ja antaa auton ohittaa turvallisesti?  Vai oliko se niin, että fillaroitsija on se teiden kuningas, joka saa tehdä ihan mitä tahansa, missä tahansa, toilata miten sattuu ja aina, ihan aina, se on autoilijan vika, vaikka pyöräilijä paahtaisi 50 km/h jostain pusikosta eteen?

Salliiko tieliikennelaki sen? Sakot taitais tulla ja myös autoilijoiden paheksunta.

Vierailija
20/162 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asian vierestä, mutta oikeasti te kaikki jotka fillaroitte/lenkkeilette tuollaisen isomman tien laitaa niin laittakaa päälle jotakin värikästä tai vaikka se huomioliivi.

Etenkin se perusharmaa college on ihan vihonviimeinen vaate eikä erotu edes ja etenkään päivänvalossa siitä kuivasta, vaaleaksi menneestä asfaltista kuin vasta tosi lähellä. Se väri päällä maastoutuu todella hyvin siihen maisemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi