Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaisiko, jos elämäsi loppuisi?

Vierailija
26.07.2022 |

Itsestäni on alkanut tuntua, että kuoleminen ei haittaisi yhtään.

Elämässä suurin osa ajasta menee muiden toivoiden täyttämiseen. Itselle kivoja asioita on vain ehkä 5% elämästä. En tiedä onko se millään tapaa vaivan arvoista.

Tuntuu, että olen vain resurssi työnantajalle, perheelleni ja sukulaisille.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei ole haitannut vuosiin.

Vierailija
2/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa vaan lopettelee sitä tietoisesti parhaillaan. Olen laittanut lähes kaikki ihmiset elämässäni vaihtoon perhettä myöten, alkanut syödä erilaista ruokaa, kuluttamaan erilaista viihdettä, muuttanut kotini ja vaatekaappini näyttämään aivan eriltä, teen erilaisia asioita mitä ennen tein, kuuntelen erilaista musiikkia yms yms

Toinen vaihtoehto olisi ollut kuolla, mutta tämä on hauskempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Moni jopa toivoo ja odottaa sitä. Ihan kuten itsekin. Olen kuulemma turha ja niin se varmaan onkin.

Vierailija
4/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisi koska olen aika tyytyväinen elämääni.

Vierailija
5/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämältä ei ole oikein mitään positiivista enää odotettavissa, joten näen kuoleman vain helpotuksena.

Vierailija
6/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avis on onnellinen eikä rahahuoliakaan  ole jos kohta ei äveriäisyyttäkään.   Pahat päättäjät houkuttelevat itsariin.  Melko pieni sakki on pilannut maamme.

Vierailija
7/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni taitaa ajatella nykyään niin.

Varmasti ensi talvena vielä useampi, kun elämä kalllistuu hyperinflaatiossa, eikä palkalla edes elä kunnolla.

Vierailija
8/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut täysin onnellinen sekä elämäntyöni on toteuttamatta. Niitä kohti mennään. Jos voisi oikeasti nauttia elämästä vielä? kohta tulee 42 vuotta täyteen. Olisi jo aika olla onnellinen. Jos olisin elänyt onnellisen elämän ja elämäntyö tehty, niin sit vois olla eri juttu. Aika rankkaa ollut. Eli haittaisi jos pian kuukahtaisin.

9/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, millä tavalla se tapahtuu. En erityisesti välitä kivusta ja kärsimyksestä, joten jos elämän päättymiseen liittyy noita, niin haittaa. Jos taas henki erkaantuu ruumiistani siististi ja huomaamatta vaikka nukkuessa, niin eihän sitä edes huomaa. Luultavasti. Näin kerran unta, että "viikatemies" ei ollut mikään kasvoton kaapuhemmo, vaan komea ja fiksusti käyttäytyvä nuori mies, joka lupasi pitää seuraa vastaisuudessakin.  Sen tyypin mukaan lähteminen ei tuntunut yhtään huonolta ajatukselta.

Vierailija
10/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajaa se haittaisi suuresti, mutta en usko että muita erityisemmin.

Vierailija
11/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sama vaikka kuolisin tähän paikkaan.

Oikeasti toivonkin tätä!

Vierailija
12/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on Jumalan antama lahja. "Kunnioita isääsi ja äitiäsi että saisit elää kauan" on lupaus.

Toivon eläväni pitkän elämän.

Vierailija
13/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta on kiva, etten ole yksin tällaisen ajatuksen kanssa.

Vierailija
14/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on Jumalan antama lahja. "Kunnioita isääsi ja äitiäsi että saisit elää kauan" on lupaus.

Toivon eläväni pitkän elämän.

Pidettäisiinkö tämä ketju vapaana mielikuvitusjutuista.

Parhain terveisin:AP

Vierailija
15/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainekaan jälkikäteen.

Vierailija
16/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisi. Mun lapset on niin ihania, että haluaisin nähdä heidän kasvavan aikuisiksi. Muista asioista ei mitään väliä.

Vierailija
17/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se minua haittaisi, olenhan kuollut. Aika montaa muuta kyllä.

Vierailija
18/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain puolisoani haittaisi, jos äkkiä heittäisin henkeni. Itse en pidä itselläni lainkaan  väliä, koska tajuan, ettei minulla oikeasti ole mitään merkitystä.

Katsokaa vaikka Carl Saganin Pale Blue Dot, niin tajuatte, ettei koko ihmiskunnalla ole mitään merkitystä, saati jollain yksilöllä.

Vierailija
19/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain puolisoani haittaisi, jos äkkiä heittäisin henkeni. Itse en pidä itselläni lainkaan  väliä, koska tajuan, ettei minulla oikeasti ole mitään merkitystä.

Katsokaa vaikka Carl Saganin Pale Blue Dot, niin tajuatte, ettei koko ihmiskunnalla ole mitään merkitystä, saati jollain yksilöllä.

Miksi ihmiset odottavat merkitystä elämälleen jostain itsensä ulkopuolelta (uskonto, filosofia, biologia jne) kun sen merkityksen voit päättää ja luoda itse. Se on aivan yhtä validi, kuin joku kuviteltu kosmoksen antama tarkoitus.

Vierailija
20/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä haittaisi, mutta haluaisin toisaalta olla tukena läheisilleni niin kauan kuin tarvitaan.

Yksinäinen vanhuus terveysongelmien kanssa ei ole houkutteleva ajatus. Näitä yli 90-vuotiaita on muutamia lähellä, enkä haluaisi sellaista elämää lääkkeiden ja rollaattorin varassa, kun ikätovereita ei ole enää jakamassa muistoja.

Moni puhuu paljon siitä, että joutaisi jo pois. Kysymys ei ole itsesäälistä tai itsensä vähättelystä vaan kokemuksesta, että elämäntyö on jo tehty, eikä tulevaisuuden suunnittelu enää nappaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme