Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien pitäisi pukeutua juhlavasti lapsen kevät-ym juhliin

Vierailija
16.05.2010 |

Toinen on harjoitellut ohjelmaa ja muutenkin odottanut juhlaa. Pukeutumisellaan vanhemmat osoittavat lapselle arvostavansa tämän juhlaa. Juhlapukeutuminen tuo lapselle myös juhlatunnelmaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin huomaavat, onko aikuisilla parempaa päällä vai ei.

Vierailija
2/13 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan 6.luokkalaisten eli päättävien luokkien vanhemmat pääsevät.

Tuntuu vähän hölmöltä tälläytyä pelkästään siihen noin puoli tuntia kestävään todistusten jakoon luokassa, mutta kyllä silti yleensä vähän parempaa pistän päälle. Niin, ja se suvivirsikin olisi kyllä ihana kuulla:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koululla lisäksi kevätjuhlat pe klo 10 ja lähden juhlista suoraan töihin.

Vierailija
4/13 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se nyt kuitenkaan edes tarkoita,että pukeutua "hääjula"-tyyliin.

VAAN juhlavammin edes kuin arkena.



KAI sinulla on esim siistit mustat housut/tummat housut/kiva hame ja vaikka joku julavampi toppi tai pusero,lisänä vaikka reilummin koruja,juhlameikit ja hiukset laitettuna?



Meillä on eskarilaisten kevätjuhla klo 18 ja laitan kesäisen topin ja mustat suorat housut,koruja ja meikit ja hiukset :)

Vierailija
5/13 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään iltapukuja tms vaan juhlavampaa vaatetusta kuin tavallisesti. Ei siis t-paitaa ja farkkuja tms vaan jotain hiukan siistimpää. Sellaista kai jokaisella on. Ja juurikin vähän vaikka koruja ja nätti kampaus ym.



ap

Vierailija
6/13 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin nyt siirryn hameeseen (kukikas). Käytössä myös toinen hame (musta, jossa jotain kuviointia). Molempia käytän töissä. T-paitoja löytyy, käytän arkena. Yleensä en meikkaa ja koruista käytän vain korvakoruja (muita ei olekaan paitsi jotkut pitkät helmet).



Ei ole siis mitään juhlavampaa. Sitä paitsi koulun kevätjuhla pidetään 600 hengen auditoriossa, joten en usko, että sieltä perältä näkyy mitä on kelläkin päällä, etenkin kun esityksen aikana katsomo on pimeänä.



Eikä esiintyjilläkään ole juhlavaatteet vaan roolivaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään iltapukuja tms vaan juhlavampaa vaatetusta kuin tavallisesti. Ei siis t-paitaa ja farkkuja tms vaan jotain hiukan siistimpää. Sellaista kai jokaisella on. Ja juurikin vähän vaikka koruja ja nätti kampaus ym.

ap

Itse olen ollut ihan siisteissä housuissa ja puserossa, töistä jos tulen suoraan niin lisään muutaman asusteen ja laitan hiukset. On kurjan näköistä kun osa vanhemmista tulee nappiverkkareissa ja likaisissa t- paidoissa...

Vierailija
8/13 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten selviät noin vähillä vaatteilla. Mitä laitat, jos tulee kutsu synttäreille, häihin tms?

Juhlasalissa ei näy, mitä kenelläkin on päällä, mutta kyllähän lapsi näkee ne vaatteet kotoa lähtiessä ja ennen juhlaa muutenkin. Kun vanhemmat ovat virittäytyneet juhlatunnelmaan ulkoasullaankin HÄNEN juhliaan varten, kohottaa se lapsen juhlatunnelmaa, oli hänellä sitten juhlavaatteet tai roolivaatteet. Itse olen sitä mieltä, että lapsen juhlatunnelman kohottamiseksi on kiva pukea juhlavaatteet hänellekin edes matkoiksi, oli sitten roolivaatteet tai ei.

ap

Tosin nyt siirryn hameeseen (kukikas). Käytössä myös toinen hame (musta, jossa jotain kuviointia). Molempia käytän töissä. T-paitoja löytyy, käytän arkena. Yleensä en meikkaa ja koruista käytän vain korvakoruja (muita ei olekaan paitsi jotkut pitkät helmet).

Ei ole siis mitään juhlavampaa. Sitä paitsi koulun kevätjuhla pidetään 600 hengen auditoriossa, joten en usko, että sieltä perältä näkyy mitä on kelläkin päällä, etenkin kun esityksen aikana katsomo on pimeänä.

Eikä esiintyjilläkään ole juhlavaatteet vaan roolivaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin nyt siirryn hameeseen (kukikas). Käytössä myös toinen hame (musta, jossa jotain kuviointia). Molempia käytän töissä. T-paitoja löytyy, käytän arkena. Yleensä en meikkaa ja koruista käytän vain korvakoruja (muita ei olekaan paitsi jotkut pitkät helmet).

Ei ole siis mitään juhlavampaa. Sitä paitsi koulun kevätjuhla pidetään 600 hengen auditoriossa, joten en usko, että sieltä perältä näkyy mitä on kelläkin päällä, etenkin kun esityksen aikana katsomo on pimeänä.

Eikä esiintyjilläkään ole juhlavaatteet vaan roolivaatteet.

että jollain on noin vähän vaatteita! Kerrohan, miten näin on päässyt käymään?

Vierailija
10/13 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä tärkeintä on minusta kuitenkin se osallistuminen, että vanhempi edes on siellä katsomossa.



Joukosta löytyy meitä kiireisiäkin, joille ylipäänsä paikalle saapuminen voi tarkoittaa todella massiivisia työjärjestelyjä ja aikatauluongelmia. Aina ei paikalle pääse kuitenkaan, kun on neljä lasta ja kaikilla voi olla juhlat samaan aikaan eri paikoissa.



Pukeudun siis nätisti jos on aikaa. Jos ehdin paikalle nippa nappa ylinopeutta ajaen päivän aikana likaantuneissa työvaatteissa tai sitten en ollenkaan, niin taatusti valitsen ensimmäisen, ajattelivat muut vanhemmat mitä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten selviät noin vähillä vaatteilla. Mitä laitat, jos tulee kutsu synttäreille, häihin tms?

Niin ei ole tarvinnut hankkia juhlavaatteita. Muutenkin vaatteet ovat mulle välttämätön paha, tosiaan on vain yhdet housut, 2 hametta, shortsit, 3 t-paitaa ja 3 pitkähihaista - kaikkia käytän töissä ja kotona.

Ja lapset alkavat olla jo sen ikäisiä, ettei heitä niin vain pueta vaan pukevat itse, eikä välttämättä juhlavaatteita (jos tietävät, ettei kaveritkaan pue).

Vierailija
12/13 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jollain on noin vähän vaatteita! Kerrohan, miten näin on päässyt käymään?

Ostan uusia vaatteita vasta sitten kun entiset ovat totaalisen puhkikuluneita. Esim. housut saatan paikata moneen kertaan ennen kuin ostan uudet. Eli kun ostan, ostan todella tarpeeseen.

Juhlavaatteita ei ole, koska ei ole ollut juhlia. Ja kyllä harmittittaisi ostaakin juhlavaatteita, joille on vain vähän käyttöä.

Okei: jos Tarja kutsuu Linnaan, hankin kyllä juhlakoltun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on pääasiassa aikuisten keskinäinen juttu tuo pukeutumisen vertailu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan