Miksi valtion työpaikat ovat niin haluttuja?
Useimmiten vaaditaan käytännössä amk-tutkinto. Lähtöpalkat esimerkiksi Kelalla ja Verolla n. 2200-2300. Tulospaine, määräaikaisia työsuhteita. Silti hakijoita jopa tuhansia?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ja leveä leipä kiinnostaa monia. Paremmat ehdot kuin yksityisellä puolella ihan heittämällä. Miksi sellaiset työpaikat eivät kiinnostaisi?
Jos olet vakinaisessa työsuhteessa, töitä ei ole pakko tehdä. Riittää kun olet tekevinäsi. Hyvätt työehdot, mahtavat työpaikkalounaat, smartumit, pitkät lomat, henkilöstöpäivät monta kertaa vuodessa. Kelpaa kelle tahansa
Höpö höpö. Pelkkää mutua lähes koko ketju. Mulla on paljon sukulaisia ja tuttuja ollut aina valtion virkamiehinä. Kasarilla tahti oli leppoisaa kyllä, mutta ysärin lamassa alkoi tehostus ja nyt yksi virkamies tekee usean entisrn virkamiehen työt. Ei ole enää leppoisaa ollut vuosikymmeniin. Palkatonta ylityötä tekee monet, että saa työtehtävät suoritettua.
Oma kokemus eräästä valtion virastosta on sellainen, että täysin nollat taulussa tapahtuva sluibailu on mahdollista, jos työntekijä vaan itse on riittävän röyhkeä, että kehtaa heittää täysin läskiksi ja saikuttaa ilman syytä. Toisaalta myös tosi kovia ammattilaisia ja tekeviä ihmisiä löytyy. Suurin osa työntekijöistä on jotain tuosta patalaiskan rottailijan ja särmän piinkovan ammattilaisen väliltä.
Paljon se riippuu tietysti myös siitä, että mikä henkilön tehtävä on. Joissain tehtävissä se työn pakoilu ei ole samalla tavalla mahdollista, kun taas toisissa se onnistuu naurettavan helposti. Oma kokemus on lähinnä täältä suorittavan portaan puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella työt ovat lunkeja, edut hyvät ja palkka useimmiten parempi kuin yksityisellä. Paljon suojatyöpaikkoja.
Kerro nyt jokin esimerkki.
En kirjoittanut yllä olevaa mutta tulee mieleen poliisin hommat jota televisiossa esitetään. Autolla ajellaan ja välillä on joku tehtävä mihin mennään juttelemaan mukavia savolaiseen lupsakkaan tapaan. Joskus on sitten vaativampi tehtävä että pitää pysäyttää kaahaaja tai joku liikkuu aseen kanssa. Mukavaa työtä hyvällä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella työt ovat lunkeja, edut hyvät ja palkka useimmiten parempi kuin yksityisellä. Paljon suojatyöpaikkoja.
Kerro nyt jokin esimerkki.
En kirjoittanut yllä olevaa mutta tulee mieleen poliisin hommat jota televisiossa esitetään. Autolla ajellaan ja välillä on joku tehtävä mihin mennään juttelemaan mukavia savolaiseen lupsakkaan tapaan. Joskus on sitten vaativampi tehtävä että pitää pysäyttää kaahaaja tai joku liikkuu aseen kanssa. Mukavaa työtä hyvällä palkalla.
Unohtui vielä että poliisi jättää tutkimatta 90 prosenttia rikosilmoituksista eli aika laiskaa touhua on. Mikä siinä on että virkamies voi hoitaa työnsä niin paskasti. Kytätään ylinopeutta ajavia mutta omaisuusrikoksia eivät paskalakit tutki ollenkaan.
Höpö höpö. Pelkkää mutua lähes koko ketju. Mulla on paljon sukulaisia ja tuttuja ollut aina valtion virkamiehinä. Kasarilla tahti oli leppoisaa kyllä, mutta ysärin lamassa alkoi tehostus ja nyt yksi virkamies tekee usean entisrn virkamiehen työt. Ei ole enää leppoisaa ollut vuosikymmeniin. Palkatonta ylityötä tekee monet, että saa työtehtävät suoritettua.