Posti vie paketin automaattiin vaikka lähettäjä on valinnut noutopisteen
Oletteko huomanneet? Näin on käynyt nyt kolmen paketin kanssa. Onko Postin strategia hankkiutua vähitellen eroon asiamiesposteista?
Kommentit (44)
Yksinkertainen syy lähin noutopiste täynnä. Itse inhoan noutopisteitä ja mielelläni haen paketit postipalvelu pisteet kauppojen.
Jos valittu noutopiste on pienessä K-marketissa tmv. niin paketit ohjautuvat useasti automaattiin. Pikkumyymälöillä ei ole järin paljon säilytystilaa pakettivuorelle.
Kaikki pitää kohta tehä ite. Varmaan paistopisteellekkii pitää mennä kohta paistamaan.
Useammin käy kyllä niin että automaattiin tilattu paketti viedään noutopisteeseen.
Minulle käy usein päinvastoin. Tilaan noutupisteeseen, jotta saan paketin lähes milloin vain. Posti siirtää paketin postiin joka on pidemmällä ja jonne pitää ehtiä aukiolon puitteissa. Automaatista saisin paketin silloin kun itselle parhaiten sopii.
Koska ihmiset eivät hae paketteja, on suositut pisteet täynnä. Siksi suunnitelma b.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen syy lähin noutopiste täynnä. Itse inhoan noutopisteitä ja mielelläni haen paketit postipalvelu pisteet kauppojen.
Vähän sekava viesti mutta taisit ymmärtää väärin.
Vielä ärsyttävämpää on se, että valitset ja maksat toimittajaksi muun kuin Postin, mutta lähettäjä päättää silti toimittaa Postin kautta.
Näin toimii Kärkkäinen.
Meillä on taloyhtiössä oma noutopiste, mutta aina paketit menivät pitkälle postin pisteeseen. Joten lakkasin tilaamasta yhtään mitään.
Käytin ehkä vääriä termejä aloituksessani, mutta tarkoitin siis sitä että lähettäjä on valinnut että paketti toimitetaan tiskiltä noudettavaksi mutta Posti viekin sen automaattiin. Tiedän monia ihmisiä jotka eivät halua syystä tai toisesta käyttää automaattia. Se voi olla hankalassa paikassa, paketti voidaan laittaa lokeroon joka on liian korkealla, automaatin näyttö voi olla jollekin hankala käyttää. Minusta on väärin Postilta laittaa paketti automaattiin jos sitä ei ole erikseen pyydetty.
Ap
taitaa posti tehdä aina päinvastoin. Haluaisin tuohon lähiautomaattiin paketit, mutta 1/10 on siellä ja vievät sitten aina K-kaupan noutopisteeseen. Ja ei tietenkään siihen lähimmän k-kaupan noutopisteeseen vaan kauempana ja huonompien yhteyksien päässä olevaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset eivät hae paketteja, on suositut pisteet täynnä. Siksi suunnitelma b.
Koita nyt erottaa mitä aloituksessa tarkoitetaan noutopisteellä ja automaatilla.
En tiedä miten muualla mut täällä menee aivan päinvastoin. Tilaan automaattiin että ei tarvitse jonottaa ja näytellä henkkareita yms ja aina paketti menee noutopisteeseen.
Syy on selkeästi se että automaatti on täynnä ja paketit ohjautuu siksi noutopisteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pitää kohta tehä ite. Varmaan paistopisteellekkii pitää mennä kohta paistamaan.
:D Ja hinta tuplaantuu, koska pitää tietenkin maksaa palvelumaksua siitä että voi palvella itse itsensä paistopisteellä.
Vierailija kirjoitti:
Käytin ehkä vääriä termejä aloituksessani, mutta tarkoitin siis sitä että lähettäjä on valinnut että paketti toimitetaan tiskiltä noudettavaksi mutta Posti viekin sen automaattiin. Tiedän monia ihmisiä jotka eivät halua syystä tai toisesta käyttää automaattia. Se voi olla hankalassa paikassa, paketti voidaan laittaa lokeroon joka on liian korkealla, automaatin näyttö voi olla jollekin hankala käyttää. Minusta on väärin Postilta laittaa paketti automaattiin jos sitä ei ole erikseen pyydetty.
Ap
Aika harvassa alkaa olla ne yhteisnäytölliset ns. vanhanmalliset smartpostit. Suurimmassa osassa alkaa olla luukkukohtaiset näppäimistöt, ei tarvitse kuin naputella saamansa koodin. Siihen kykenee vanhuskin vaikkapa suurennuslasin avulla. Jos paketti sattuu olemaan ylimmällä rivistöllä niin voi pyytää apua pitkältä ohikulkijalta.
Posti vie paketit täsmälleen mihin sattuu. Saa olla kiitollinen, jos edes samalle paikkakunnalle. Jos olet valinnut vastaanottopaikaksi automaatin A, se voidaan aivan hyvin viedä automaattiin Ö toiselle puolelle kaupunkia.
Vaikea kuvitella, mikä tähän on syynä, mutta ehkä joku paketteja jakava voi kertoa meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytin ehkä vääriä termejä aloituksessani, mutta tarkoitin siis sitä että lähettäjä on valinnut että paketti toimitetaan tiskiltä noudettavaksi mutta Posti viekin sen automaattiin. Tiedän monia ihmisiä jotka eivät halua syystä tai toisesta käyttää automaattia. Se voi olla hankalassa paikassa, paketti voidaan laittaa lokeroon joka on liian korkealla, automaatin näyttö voi olla jollekin hankala käyttää. Minusta on väärin Postilta laittaa paketti automaattiin jos sitä ei ole erikseen pyydetty.
Ap
Aika harvassa alkaa olla ne yhteisnäytölliset ns. vanhanmalliset smartpostit. Suurimmassa osassa alkaa olla luukkukohtaiset näppäimistöt, ei tarvitse kuin naputella saamansa koodin. Siihen kykenee vanhuskin vaikkapa suurennuslasin avulla. Jos paketti sattuu olemaan ylimmällä rivistöllä niin voi pyytää apua pitkältä ohikulkijalta.
Ja jos siellä alhaalla niin voi pyytää apua lyhyeltä tai lyhytkasvuiselta ettei tarvii kumartua.
Vierailija kirjoitti:
taitaa posti tehdä aina päinvastoin. Haluaisin tuohon lähiautomaattiin paketit, mutta 1/10 on siellä ja vievät sitten aina K-kaupan noutopisteeseen. Ja ei tietenkään siihen lähimmän k-kaupan noutopisteeseen vaan kauempana ja huonompien yhteyksien päässä olevaan.
Eihän kukaan valitse noutopaikaksi jotain kaukana ja huonojen yhteyksien päässä olevaa noutopistettä. Siksi siellä on aina tilaa, ja siksi paketit viedään sinne. Ennen noutopisteessä oli iso varasto, johon olisi mahtunut rekkakuorma paketteja, mutta nykyisessä paikassa on hyvin pieni tila. Pakko ne on sitten kylvää automaatteihin pitkin kylää.
Jos posti vie eri paikkaan kun on tilattu, niin olkaa tiukkoina ja vaatikaa siirtämään paketti oikeaan paikaan maksutta. Itse olen siirrättänyt lukuisia paketteja maksutta, kun olen ollut tarpeeksi tiukka. Oppiipahan posti olemaan.
Tottakai on. Postille se on halvempaa että asiakas itse hoitaa asioinnin.