Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Posti vie paketin automaattiin vaikka lähettäjä on valinnut noutopisteen

Vierailija
28.05.2022 |

Oletteko huomanneet? Näin on käynyt nyt kolmen paketin kanssa. Onko Postin strategia hankkiutua vähitellen eroon asiamiesposteista?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valitsemasi automaatti on täynnä, niin miksei sitä pakettia jätetä sitten seuraavaan erään kun on tilaa?

Autottomalle voi olla erittäin vaikea lähteä hakeen pakettia toiselta puolen kylää tosiaan.

Jos pitää taksilla lähtiä hakeen, niin sama raha olisi menny kotiinkuljetukseen.

Automaatio on perseestä.

Vierailija
22/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos posti vie eri paikkaan kun on tilattu, niin olkaa tiukkoina ja vaatikaa siirtämään paketti oikeaan paikaan maksutta. Itse olen siirrättänyt lukuisia paketteja maksutta, kun olen ollut tarpeeksi tiukka. Oppiipahan posti olemaan.

Sama kokemus. Posti on kyllä kiltisti siirtänyt pakettini vaatimaani (alkuperäistä tilausta vastaavaan) paikkaan, kun olen soittanut palvelunumeroon ja vaatinut sitä. Minulle on sinänsä sama, tuleeko paketti palvelupisteeseen vai automaattiin, kunhan se tulee kilometrin päässä olevaan lähikauppaan eikä 15 kilometrin päässä olevalle R-kioskille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos posti vie eri paikkaan kun on tilattu, niin olkaa tiukkoina ja vaatikaa siirtämään paketti oikeaan paikaan maksutta. Itse olen siirrättänyt lukuisia paketteja maksutta, kun olen ollut tarpeeksi tiukka. Oppiipahan posti olemaan.

Maksutta miinus Postin maksulliselle linjalle jonotus

Vierailija
24/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllähän se soittaminen Postin palvelunumeroon maksaa, siksi välttelen sitä viimeiseen asti ja hoidan asiat mieluummin asiakaspalveluchatin kanssa.

Vierailija
25/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset eivät hae paketteja, on suositut pisteet täynnä. Siksi suunnitelma b.

Ihmiset eivät hae pakettejaan, koska Posti vie ne hevonkuuseen eikä sinne minne ne on tilattu.

Vierailija
26/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytin ehkä vääriä termejä aloituksessani, mutta tarkoitin siis sitä että lähettäjä on valinnut että paketti toimitetaan tiskiltä noudettavaksi mutta Posti viekin sen automaattiin. Tiedän monia ihmisiä jotka eivät halua syystä tai toisesta käyttää automaattia. Se voi olla hankalassa paikassa, paketti voidaan laittaa lokeroon joka on liian korkealla, automaatin näyttö voi olla jollekin hankala käyttää. Minusta on väärin Postilta laittaa paketti automaattiin jos sitä ei ole erikseen pyydetty.

Ap

Aika harvassa alkaa olla ne yhteisnäytölliset ns. vanhanmalliset smartpostit. Suurimmassa osassa alkaa olla luukkukohtaiset näppäimistöt, ei tarvitse kuin naputella saamansa koodin. Siihen kykenee vanhuskin vaikkapa suurennuslasin avulla. Jos paketti sattuu olemaan ylimmällä rivistöllä niin voi pyytää apua pitkältä ohikulkijalta. 

Ja jos siellä alhaalla niin voi pyytää apua lyhyeltä tai lyhytkasvuiselta ettei tarvii kumartua.

Voi jestas miten helppoa on saada kaltaisesi pölvästit tarttumaan täkyyn... 

Vierailija
27/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset eivät hae paketteja, on suositut pisteet täynnä. Siksi suunnitelma b.

Ihmiset eivät hae pakettejaan, koska Posti vie ne hevonkuuseen eikä sinne minne ne on tilattu.

Tämä! Lähikaupassamme on sekä automaatti että noutopiste. Ja posti vie paketit paikkaan, jonne on täysin mahdotonta päästä julkisilla. Matkan varrella olisi useampi automaatti ja jopa yksi noutopiste, mutta ei käy postille.

Sitten ihmetellään kun en hae pakettiani heti. Tuonne hevonkuuseen menemiseen pitää sopia kyyti jonkun autollisen kanssa eikä se ole ihan yksinkertaista kun pitää sovittaa monen ihmisen menemisiä yhteen. Lähikaupaltamme hakisin paketin samana päivänä.

Vierailija
28/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin postille extraa siitä, että saan maksaa tori.fi:stä ostamani tuotteen noudettaessa postin palvelutiskiltä, jotta voisin nähdä, että paketti vastaa painoltaan ja kooltaan tuotetta jonka olen ostanut ennen kuin maksan lähetyksen. Mitä tekikään posti. Vei paketin pakettiautomaattiin ja lähetti minulle tilinumeron johon lähetys pitää maksaa jonka maksamalla saisin koodin jolla lokero aukeaa.  Kyse siis maksullisesta postiennakkopalvelusta. 

Vierailija
29/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ärsyttävämpää on se, että valitset ja maksat toimittajaksi muun kuin Postin, mutta lähettäjä päättää silti toimittaa Postin kautta.

Näin toimii Kärkkäinen.

Onko näin käynyt useasti? Ihmettelen, sillä minulle Kärkkäinen on aina toimittanut Matkahuollon kautta. (Matkahuolto tulee lähikaupalle kun taas posti ei tuo lähikaupalle vaan ihan toiselle puolelle kaupunkia.)

Vierailija
30/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näissä keskusteluissa ei ole ikinä ketään, joka näitä paketteja toimittaa? Jostain ne paketit keksivät itsestään mennä hevonkuuseen?

Vierailija
31/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pitää kohta tehä ite. Varmaan paistopisteellekkii pitää mennä kohta paistamaan.

Ja kömpiä itse arkkuun, kun se on hihnalla kulkemassa kohti krematorion uunia. Kuolinsiivous on tietysti pitänyt muistaa tehdä sitä ennen, ettei kenellekään vain koituisi mitään ylimääräistä vaivaa.

Vierailija
32/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä ärsyttävämpää on se, että valitset ja maksat toimittajaksi muun kuin Postin, mutta lähettäjä päättää silti toimittaa Postin kautta.

Näin toimii Kärkkäinen.

Onko näin käynyt useasti? Ihmettelen, sillä minulle Kärkkäinen on aina toimittanut Matkahuollon kautta. (Matkahuolto tulee lähikaupalle kun taas posti ei tuo lähikaupalle vaan ihan toiselle puolelle kaupunkia.)

Tässä kaupungissa jos tilaat esim. Kotiinkuljetusen Matkahuollon kautta niin sen kuljetuksen hoitaa ovelle Posti.

Vierailija
33/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketin voi jättää hakematta jos se on jätetty liian pitkälle omasta kodista

Vierailija
34/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina mene edes samalle paikkakunnalle. Kerran olin hakemassa pakettia tiskiltä niin edellä olevan oli ohjattu Tuusulasta Riihimäelle, tuumasi etä onneksi oli muutakin asiaa.

Vierailija
35/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ollut aina kivempi ja parempi hakea nimenomaan se postipaketti automaatista, kuin asiamiespostista. 

Kukin tykkää asioida omalla tavallaan. 

Viimeksi postini siirrettiin asiamiespostiin, mistä en itse pitänyt. Introvertti kun olen.

Vierailija
36/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taitaa posti tehdä aina päinvastoin. Haluaisin tuohon lähiautomaattiin paketit, mutta 1/10 on siellä ja vievät sitten aina K-kaupan noutopisteeseen. Ja ei tietenkään siihen lähimmän k-kaupan noutopisteeseen vaan kauempana ja huonompien yhteyksien päässä olevaan.

Olisin itse tullut kertomaan saman suhdeluvun 1/10. Lähin automaatti on itsellä 100m päässä, seuraava 150m ja puolen kilometrin sisällä on vielä useampi. Mutta ei, viedään väkisin kolmen kilsan päähän marketille.

Vierailija
37/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en tahdo saada paketteja millään valittuun automaattiin vaan ne menee melkein 100% tapauksista postiin noudettavaksi. Ei siinä muuta ongelmaa ole mutta kun noita pakettiautomaatteja täydennetään täällä yleensä illalla ja kun täydentäjä toteaa että automaatti on täynnä eikä mahdu niin menee ylimääräinen päivä ennen kuin paketti on noudettavissa postista.

Tai kuten kerran kävi eli paketin piti tulla kiirastorstaina mutta tuli vaan viesti että ohjataan toiseen pisteeseen ja se olikin sitten koko pääsiäisen makaamassa jossain postin varastoissa. Tässä tapauksessa kyseessä oli vieläpä tilattu nettimodeemi joten sitten oltiin pääsiäinen ilman nettiä kun vanha oli rikki.

Vierailija
38/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ihmettelen postin toimintaa. Tilasin maton, kotiinkuljetuksella tietysti koska julkisella liikenteellä vaikea mitään painavaa mattoa kuljettaa. No, tuli viesti että matto noutopisteessä. Järkyttävän kiireinen viikko edessä minuuttiaikatauluineen ja nyt pitäisi tätä säätää. Ja maton tilasin yli kuukausi sitten, että ihan ei ollut suunniteltua.

Vierailija
39/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää se, että jos valitset Postin kotiinkuljetuksen, niin tulee vain ilmoitus mihin automaattiin paketti on toimitettu.

Ja jos valitset jonkin pakettiautomaatin toimituspaikaksi, tulee ilmoitus mihin Postin konttoriin se on toimitettu.

Kymmeniä tilauksia, ja oiskohan niistä 2 mennyt kuten sovittu. Posti haluaa pitää asiakkaat jännityksessä.

Vierailija
40/44 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllähän se soittaminen Postin palvelunumeroon maksaa, siksi välttelen sitä viimeiseen asti ja hoidan asiat mieluummin asiakaspalveluchatin kanssa.

Maksaa normaalin matkapuhelinmaksun eli yleensä muutaman sentin minuutilta, jos ei ole liittymäpakettia, jossa puhelut sisältyvät kuukausimaksuun.