Varokaa klarnaa.
Pienellä painetussa lukee että kauppias ei enää vastaakaan mistään vaan vastapuolesi on ulkomainen rahastaja. MikäänSuomen laki eikä kuluttajasuoja ei koske klarnaa.
Kantapään kautta vuoden taistelu ja voitto Ruotsin kuluttajaviranomaisen tuella.
Kommentit (144)
Mulla ei ole koskaan ollut klarnan kanssa ongelmia ja olen käyttänyt sitä jo vuosikausia.
Klarnalle eniten Ruotsissa riitajuttuja
Kerro tarkemmin mitä klarna on tehnyt. Minulla on aina ollut kaikki hyvin kyseisen firman kanssa, mutta kiinnostaa jos kaikilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun pitäisi tapella jonkun firman kanssa?
Kun kauppa epäonnistuu, kauppias myöntää ja neuvoo pyytämään rahat takaisin ja klarna ei maksa.
Kuka on Klarna? Miksi ostatte häneltä, jos on yleisesti huonossa maineessa?
Sopimuspaperit kannattaa lukea tarkkaan ENNEN niiden hyväksymistä. Myös ne monisivuiset "pienellä präntätyt" ehdot. Allekirjoituksellasi (olipa se kynällä tai digitaalisesti tehty) hyväksyit sopimuksen ehdot.
Huonoa sopimusta ei kannata allekirjoittaa, vaan mieluummin olla vaikka kokonaan ilman luotolla ostettavaa tavaraa (tai palvelua)!
Varmaan 10 vuotta olen silloin tällöin käyttänyt ja kaikki mennyt hyvin. Muutkin firmat voisivat ottaa käyttöön toiminnon, jolla ilmoitetaan, että lasku on maksettu.
Laskuttaa aina etuajassa, vaikka pitäisi olla 14 päivää maksuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sopimuspaperit kannattaa lukea tarkkaan ENNEN niiden hyväksymistä. Myös ne monisivuiset "pienellä präntätyt" ehdot. Allekirjoituksellasi (olipa se kynällä tai digitaalisesti tehty) hyväksyit sopimuksen ehdot.
Huonoa sopimusta ei kannata allekirjoittaa, vaan mieluummin olla vaikka kokonaan ilman luotolla ostettavaa tavaraa (tai palvelua)!
En osta mitään "klarna luotolla". Monesta kaupasta ei vaan pysty ostamaan ilman klarnaa vaikka maksaa luottokortilla tai suoraan pankkitililtään.
Ei mullakaan ole ollut mitään ongelmia, mitä nyt viivästyskuluja tullut kun en ole muistanut maksaa ajoissa.
Avaisitko hieman tätä tarinaasi?
Klarna on ollu ihan hyvä,, ja hyvä toi ku nyt on 30 päivää maksuaikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopimuspaperit kannattaa lukea tarkkaan ENNEN niiden hyväksymistä. Myös ne monisivuiset "pienellä präntätyt" ehdot. Allekirjoituksellasi (olipa se kynällä tai digitaalisesti tehty) hyväksyit sopimuksen ehdot.
Huonoa sopimusta ei kannata allekirjoittaa, vaan mieluummin olla vaikka kokonaan ilman luotolla ostettavaa tavaraa (tai palvelua)!
En osta mitään "klarna luotolla". Monesta kaupasta ei vaan pysty ostamaan ilman klarnaa vaikka maksaa luottokortilla tai suoraan pankkitililtään.
Mitä ihmettä sä selität?
Eipä oo mullakaan ollut ikinä mitään ongelmia Klarnan kanssa. Vuosikausia olen sitä käyttänyt ja välillä palauttanut tuotteita ja aina on asiat sujuneet niinkuin pitääkin.
Tilasin verkkokaupasta tavaraa ja maksoin tilausvaiheessa klarnan kautta. Rahat meni, tavarat ei tulleet. Verkkokauppa ei ottanut kantaa, vaan ohjasivat olemaan yhteydessä klarnaan. Olihan pitkä prosessi saada rahat takaisin. Ihan jo semmonen homma, ettei klarnan asiakaspalveluun löytynyt mistään numeroa. Ei ollut hyvä kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin verkkokaupasta tavaraa ja maksoin tilausvaiheessa klarnan kautta. Rahat meni, tavarat ei tulleet. Verkkokauppa ei ottanut kantaa, vaan ohjasivat olemaan yhteydessä klarnaan. Olihan pitkä prosessi saada rahat takaisin. Ihan jo semmonen homma, ettei klarnan asiakaspalveluun löytynyt mistään numeroa. Ei ollut hyvä kokemus.
No nyt kyllä huijaat. Jopa mun lähes 70-v äiti löysi numeron ja osasi soittaa Klarnaan muutama viikko sitten.
Pienellä painetussa siis lukee että luotettava kauppias siirtää koko kaupan ulkomaalaiselle rahastajalle eikä vastaa enää mistään mahdollisista ongelmista vaan olet liikesuhteessa vain ulkomaalisen klarnan kanssa.
Miksi mun pitäisi tapella jonkun firman kanssa?