Olen huomannut, että kaupoissa, joissa käy vähemmän nuoria ja enimmäkseen keski-ikäisiä ja vanhuksia, vanhemmat naiskassat ovat
Jotenkin aina töykeitä, kun menen heidän kassalleen. Olen siis itse nuori nainen. Sen sijaan kaikissa sellaisissa kaupoissa joissa asiakaskunta koostuu joko nuorisosta tai kaikenikäisistä, niin saan kyllä yleensä hyvää palvelua.
Olen aina ystävällinen, moikkaan ja kiitän asioinnin aikana.
Onkohan tuolle ilmiölle jokin perustelu?
Kommentit (46)
En ole huomannut mitään eroja kassojen toiminnassa. Tervehdivät, piippaavat tuotteet, rahastavat ja ehkä toivottavat päivänjatkoja. Sama kuvio niin K-kaupoissa, S-kaupoissa kuin Lidleissä.
Meen yleensä itsepalvelukassalle, jotta ei tarvitsisi asioida ihmiskassan kanssa
En tiedä onko nimenomaan kauppakohtaista, mutta oman pienen lähikauppani vanhemmat naiskassat ovat kyllä lähes yksinomaan töykeitä. Jopa eräs, joka aikaisemmin puheli niitä näitä ostoksia pakatessani, on yhtäkkiä lakannut jopa tervehtimästä. Nuoret naiskassat puolestaan ovat aina hyvin kohteliaita, mieskassat peruskohteliaita.
Itsekin tervehdin ja kiitän aina. Eli ei hajuakaan mistä johtuu. Enkä edes ole mikään teini, vaan 28v.
No nyt on kyllä sellainen kognitiivinen vinouma, että en tiedä itkeäkö vai nauraako.
Pitää olla todella itsekeskeinen, jos luulee työntekijöiden käytöksen/mielialan olevan itsestä riippuvainen. Eiköhän tähän vaikuta enemmän esimerkiksi työolosuhteet ynnä muut kuin juuri sinä ja muut kaltaisesi. Ihan yhtä törkeitä ne on kuule meille muillekin ja sitten taas ystävälliset asiakaspalvelijat ystävällisiä.
Huhhuh tätä nykyajan joidenkin nuorten naisten logiikkaa ja jatkuvaa uhriutumista, mikä perustuu enimmäkseen omiin narsistisiin kuvitelmiin, väärintulkintoihin ja ties vaikka projisointiin. Kaikessa ei ole aina kyse sinusta/teistä.
Itsekin olen vielä nuorehko eikä tulisi mieleenikään, että jonkun asiakaspalvelijan asenne johtuisi MINUSTA. Mutta en olekaan itsekeskeinen enkä muiden huomion ja hyväksynnän perässä.
Enpä ole huomannut samaa. En tosin oletakaan että myyjien pitäisi hymyillä 24/7 ja toivotella hyviä päiviä tms.
N25
Oletko ihan varma että kassat ovat törkeitä juuri sinulle/nuorille naisille vai vaan ihan kaikille asiakkaille?
Menetkö paikalle ilman maskia, hänen työpaikalleen? Hänellä saattaa olla syöpähoidoissa oleva lapsi tai puoliso kotonaan ja sinä asetat hänet omalla työpaikallaan tilanteeseen, josta saattaa suerata lapsen tai puolison vakava sairasttaminen, jopa kuolema.
Vierailija kirjoitti:
— Pitää olla todella itsekeskeinen, jos luulee työntekijöiden käytöksen/mielialan olevan itsestä riippuvainen. Eiköhän tähän vaikuta enemmän esimerkiksi työolosuhteet ynnä muut kuin juuri sinä ja muut kaltaisesi. Ihan yhtä törkeitä ne on kuule meille muillekin ja sitten taas ystävälliset asiakaspalvelijat ystävällisiä. —
No itse olen kylläkin ollut tilanteessa, jossa kassa heläyttää heit sekä minua ennen olleelle että minun jälkeeni tulleelle, muttei minulle. Ja kun hetken odotettuani olen itse tervehtinyt ensin, olen saanut vastaukseksi jonkun ”hmhei”. Joskus eivät meinaa edes hintaa saada sanotuksi.
Ja itse olen ruma vaikka nuori olenkin, eli ei ole mitään ”nuorten naisten logiikkaa ja narsismia”.
/4
Ujopissa kirjoitti:
Meen yleensä itsepalvelukassalle, jotta ei tarvitsisi asioida ihmiskassan kanssa
Ja minä teen juuri päinvastoin. - Haluan mahdollisuuksien mukaan aina valita kassan, jossa on joku luonnoliinen henkilö "palvelemassa" minua. En sinänsä kaipaa palvelua mutta Suomi on muutenkin paljossa itsepalvelumaa, enkä haluaisi elää tulevaisuudessa sellaista elämää, jossa kaikki mahdollinen ja miltei mahdoton on auomatisoitu ja robottien toteuttamaa.
Olen omassa lähikaupassani huomannu, että osalle asiakkaita myyjä / kaupanhenkilökunta ovat niitä harvoja, joille osa ihmisistä (asiakkaista) voi viikon aikana "avautua" koska muita läheisiä ihmiskontakteja ei heillä juurikaan ole.- Ei ilm. ainakaan sellaisia, joita he saattaisiva live:na nähdä ja viettää heidän kanssaan aikaa. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Ujopissa kirjoitti:
Meen yleensä itsepalvelukassalle, jotta ei tarvitsisi asioida ihmiskassan kanssa
Ja minä teen juuri päinvastoin. - Haluan mahdollisuuksien mukaan aina valita kassan, jossa on joku luonnoliinen henkilö "palvelemassa" minua. En sinänsä kaipaa palvelua mutta Suomi on muutenkin paljossa itsepalvelumaa, enkä haluaisi elää tulevaisuudessa sellaista elämää, jossa kaikki mahdollinen ja miltei mahdoton on auomatisoitu ja robottien toteuttamaa.
Olen omassa lähikaupassani huomannu, että osalle asiakkaita myyjä / kaupanhenkilökunta ovat niitä harvoja, joille osa ihmisistä (asiakkaista) voi viikon aikana "avautua" koska muita läheisiä ihmiskontakteja ei heillä juurikaan ole.- Ei ilm. ainakaan sellaisia, joita he saattaisiva live:na nähdä ja viettää heidän kanssaan aikaa. Surullista.
Voi jeesus kristus mitä porukka ilmeisesti olettaa kuuluvan myyjien työnkuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
— Pitää olla todella itsekeskeinen, jos luulee työntekijöiden käytöksen/mielialan olevan itsestä riippuvainen. Eiköhän tähän vaikuta enemmän esimerkiksi työolosuhteet ynnä muut kuin juuri sinä ja muut kaltaisesi. Ihan yhtä törkeitä ne on kuule meille muillekin ja sitten taas ystävälliset asiakaspalvelijat ystävällisiä. —
No itse olen kylläkin ollut tilanteessa, jossa kassa heläyttää heit sekä minua ennen olleelle että minun jälkeeni tulleelle, muttei minulle. Ja kun hetken odotettuani olen itse tervehtinyt ensin, olen saanut vastaukseksi jonkun ”hmhei”. Joskus eivät meinaa edes hintaa saada sanotuksi.
Ja itse olen ruma vaikka nuori olenkin, eli ei ole mitään ”nuorten naisten logiikkaa ja narsismia”.
/4
Voi kuule, kyllä rumillakin voi olla voimakkaat narsistiset piirteet. Ei ole mikään kauniiden juttu pelkästään.
Missä nykyään on vanhempia naiskassoja?
Vaikka tämähän on taas näitä "vanhat-naiset-vihaa-nuoria-naisia"-provoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujopissa kirjoitti:
Meen yleensä itsepalvelukassalle, jotta ei tarvitsisi asioida ihmiskassan kanssa
Ja minä teen juuri päinvastoin. - Haluan mahdollisuuksien mukaan aina valita kassan, jossa on joku luonnoliinen henkilö "palvelemassa" minua. En sinänsä kaipaa palvelua mutta Suomi on muutenkin paljossa itsepalvelumaa, enkä haluaisi elää tulevaisuudessa sellaista elämää, jossa kaikki mahdollinen ja miltei mahdoton on auomatisoitu ja robottien toteuttamaa.
Olen omassa lähikaupassani huomannu, että osalle asiakkaita myyjä / kaupanhenkilökunta ovat niitä harvoja, joille osa ihmisistä (asiakkaista) voi viikon aikana "avautua" koska muita läheisiä ihmiskontakteja ei heillä juurikaan ole.- Ei ilm. ainakaan sellaisia, joita he saattaisiva live:na nähdä ja viettää heidän kanssaan aikaa. Surullista.
Voi jeesus kristus mitä porukka ilmeisesti olettaa kuuluvan myyjien työnkuvaan.
Se on surullista mutta totta. - Asun ja elän "mummokaupungin osassa" jossa siis on myös tuo kauppani. Alueella asuu ja elää paljon yksinäisiä vanhuksia (lähinnä iäkkäitä naisia "mummoja"), eivätkä he luultavasti edes itse tiedosta tekevänsä mitään väärää kun näin "avautuvat" kaupan henkilökunnalle. - Tai luultavasti lähes kenelle tahansa, joka osuu kohdalle, niin että ennättävät avata suunsa... Siis myös meille 50+ vuotta nuoremmille.
Jos nuorena menee kauppaan missä myydään esimerkiksi merkkivaatteita niin katsotaan nenänvarttaan pitkin, ei auteta ja piikitellään. No, minä vein rahani muualle, kun ei kelvannut.
Mulle ollaan oltu aina ystävällisiä, silloinkin kun olin nuori. En muista oikein mitään ikävää tilannetta kaupoista myyjien osalta. Mutta siis mulle riittää moi, kiitos , heippa . Ei tarvi muuta. En oikeastaan pistä edes merkille hymyileekö aspa. Aamulla kävin kaupassa, enkä edes muista oliko mies vai nainen kassalla. En mieti tuollaisia.
Kaupassa käyminen on näköjään joillekin tosi iso juttu.
Mene ap vaan niihin nuorten kauppoihin mut sori vaan vanha kiukkupussi se sinustakin tulee, vai meinaatko säilyä ikinuorena.
Vierailija kirjoitti:
Missä nykyään on vanhempia naiskassoja?
Vaikka tämähän on taas näitä "vanhat-naiset-vihaa-nuoria-naisia"-provoja.
Joo, jonka on hikikomerossaan tahmeilla käsillä naputellut mies joka vihaa kaikkia naisia, nuoria vain pikkusen vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Missä nykyään on vanhempia naiskassoja?
Vaikka tämähän on taas näitä "vanhat-naiset-vihaa-nuoria-naisia"-provoja.
Varmaan jokaisessa kaupassa jossa käyn on myös vanhempia naiskassoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ollaan oltu aina ystävällisiä, silloinkin kun olin nuori. En muista oikein mitään ikävää tilannetta kaupoista myyjien osalta. Mutta siis mulle riittää moi, kiitos , heippa . Ei tarvi muuta. En oikeastaan pistä edes merkille hymyileekö aspa. Aamulla kävin kaupassa, enkä edes muista oliko mies vai nainen kassalla. En mieti tuollaisia.
Kaupassa käyminen on näköjään joillekin tosi iso juttu.
Ohis. Kun palvelu on tarpeeksi hyvää, niin siihen ei juuri kiiniä huomiota. Sen sijaan siihen, etä se on huonoa kiinnittää paljon helpommin huomiota. - Toki joskus se on erinomaisen hyvää, niin se saattaa jäädä mieleen mutta tällöinkin voi jäädä mieleen enempi vaivautunut olo kuin hyvin kiitollinen ja tyytyväinen olo, että sainpas tällä kertaa erinomaista palvelua...
Väittäisin, että Suomessa myyjien toiminta on aika suoraviivaista ja toimii ajatuksella, jossa riitää, että asiakkaalta saadaan rahat pois heti, eikä ajatella sen pidemmälle, esimerkiksi niin, että ajatelaisiin, että jos nyt toimin oikein hyvin ja erinomaisesti, niin asiakas palaa ja haluaa tulla uudelleekin asioille tänne. Ehkä hän (asikas) kehuu liikettäni myös muille.
...