Olen huomannut, että kaupoissa, joissa käy vähemmän nuoria ja enimmäkseen keski-ikäisiä ja vanhuksia, vanhemmat naiskassat ovat
Jotenkin aina töykeitä, kun menen heidän kassalleen. Olen siis itse nuori nainen. Sen sijaan kaikissa sellaisissa kaupoissa joissa asiakaskunta koostuu joko nuorisosta tai kaikenikäisistä, niin saan kyllä yleensä hyvää palvelua.
Olen aina ystävällinen, moikkaan ja kiitän asioinnin aikana.
Onkohan tuolle ilmiölle jokin perustelu?
Kommentit (46)
Te, ketkä koette tulevanne eri tavalla kohdelluiksi - minkälaisia itse olette? Jo ennen vuoroanne, huom. Onko teillä neutraali ilme? Onko omia aggressioita käsittelemättä?
Vierailija kirjoitti:
Te, ketkä koette tulevanne eri tavalla kohdelluiksi - minkälaisia itse olette? Jo ennen vuoroanne, huom. Onko teillä neutraali ilme? Onko omia aggressioita käsittelemättä?
Itse ainakin olen kohtelias ja asiallinen, enkä odota myyjältä mitään ihmeellistä. Olen itsekin tehnyt paljon asiakaspalvelutyötä ja omassa työssä yrittänyt kohdella kaikkia samanarvoisesti.
Meidän Prismassa on yksi nuori naiskassa joka tervehtii iloisesti ja toivottaa mukavat päivänjatkot kaikille naisasiakkaille. Miesasiakkaat taas saavat kylmää kohtelua. Kontrasti on siis sellainen jonka varmasti jokainen huomaa.
En tiedä mitä kokemuksia hänellä on takana, mutta ei silti se kivalta tunnu. Itse pyrin olemaan kaikille ystävällinen. Myös tälle miesvihaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Meidän Prismassa on yksi nuori naiskassa joka tervehtii iloisesti ja toivottaa mukavat päivänjatkot kaikille naisasiakkaille. Miesasiakkaat taas saavat kylmää kohtelua. Kontrasti on siis sellainen jonka varmasti jokainen huomaa.
En tiedä mitä kokemuksia hänellä on takana, mutta ei silti se kivalta tunnu. Itse pyrin olemaan kaikille ystävällinen. Myös tälle miesvihaajalle.
Hmm... 70-luvulla syntyneenä miesasiakkaana kumminkin toivoisin, ettei mulle puhuttaisi samalla äänensävyllä ja -tyylillä kuin jollekin 5-vuotiaalle lapselle jolle koitetaan olla kivakiva-naminami kassahenkilö, vaikka nuori tyttö näytti olevankin tänään eräässä kaupassa eräällä paikkakunnalla...
Vierailija kirjoitti:
...
Voi sua pikku ressukkaa…
Tässä ei ehkä tarkoitettu ruokakauppoja vaan ehkä sellaisia mummokauppoja kuten pentik, marimekko yms. Itselläkin on vastaavia kokemuksia parin vuosikymmenen ajalta. Varmaan toiset 20 vuotta pitää odotella että aletaan kohdella asiallisesti.
Kyllä sen huomaa jos jonossa edellä olevia tätejä kohdellaan tosi ystävällisesti, höpötellään rauhassa niitä näitä ja itselle ei sitten odottelun jälkeen sanota suunnilleen edes hei ja kiitos. Tai sitten minun palveleminen keskeytetään ihan noin vain kun joku vanhempi ihminen saapuu paikalle ja suunnataankin kaikki huomio arvon mummeliin.