Miksi monet huutonetmyyjät on NIIN kärkkäitä??
Tajuan kyllä, että ihmiset jotka ei lunasta huutojaan on inhottavia. Mutta tietynlaista kärsivällisyyttä voisi ehkä toivoa.
Minulla oli tilanne, että olin huutanut pari tuotetta mutta tietokone hajosi ja olikin sitten huollossa 2 viikkoa. En ollut ehtinyt vielä sitä ennen saada myyjien yhteystietoja ja koska ne tulee sähköpostiin, niin enpä voinut heille soittaa ja ilmoittaa tilannetta. Muuhun nettiyhteyteen kuin omaan ei pääsyä.
Kun nyt sain koneen takaisin olin äimänä: molemmat oli antaneet negan eikä kumpikaan ollut soittanut minulle ja kysynyt syytä viivästykseen... eipä siinä mitään, nyt olen asian hoitanut, mutta itse ottaisin kyllä puhelimella yhteyttä ja kysyisin. Kai nyt kaikki tietää, että asioita voi sattua.
Ja ei, en ole mikään hupihuutelija, en ole ikinä ennen negaa tai edes neutraalia saanut! Kun ei ole sattunut mitään tällaista. Huutojen umpeutumisesta 10 päivää. =O
Kommentit (42)
Itse työssäni annan asiakkaille paljon tarjouksia (rakennustarvikkeita) on sellainen hyvän kauppatavan kirjoittamaton sääntö, että kolmessa työpäivässä on annettava tarjous tai vähintään ilmoitettava, että tarjouksenanto viipyy... Minusta se on verrattavissa mihin tahansa kaupankäyntiin, eikä niin että vain Huutonetissä oltaisiin kiireisiä. Se on HUOMAAVAISUUTTA kauppakaveria kohtaan, ottaa yhteyttä kohtuullisessa ajassa. 10 päivää on jo epäkohteliaisuutta ja jos minä en tuossa ajassa saisi vastausta (asiakkaalta esimerkiksi), niin katsoisin ettei kauppoja tullut. Tottakai välillä käy niin, että asiakas pitkänkin ajan päästä ottaa yhteyttä ja kysyy, että vieläkö tarjous on voimassa ja minä tottakai myyjänä olen halukas myymään, mutta huutonetissä on eri meininki. Siellä jos ei huutoa lunasta, kaupataan se uudelleen!
Tämä maailma on vaan niin kiireinen. ;)
Tällaisessa tapauksessa olisit voinut soittaa vaikka vanhemmillesi/ystävillesi että katsovat netillään myyjien yhteystiedot (kirjautumalla huutonet tilillesi...se ei liene niin iso salaisuus että sinne ei voi muita päästää). Tai olisit voinut käydä kirjastossa jos sellainen on lähellä.
En minä ainakaan myyjänä lähtisi soittelemaan yhdellekään ostajalle että "miksi et ota yhteyttä".
ja ymmärrän täysin, että sait negatiivisen palautteen. Ei ole myyjän tehtävä soitella perään. Jollain tapaa olisit kyllä saanut viestin myyjille joten oma moka. Yli viikko on jo liian pitkä aika olla reagoimatta.
etten ole syystä tai toisesta päässyt nettiin huudon sulkeuduttua. Olen soittanut yleensä äidilleni tai siskolleni ja pyytänyt heitä katsomaan ostajien tiedot huuto.net tililtäni. Olen sitten laittanut tekstarin tai soittanut myyjälle.
Ei luulisi että tämä on liian vaikeaa.
katsomaan, mutta en tajunnut lainkaan, että myyjillä on niin kiire... olen joskus odotellut myyjiltä pakettia kuukaudenkin enkä ole negaa antanut. Miten voi olla noin tolkuton kiire??
ap
En tosiaan soittele perään, laitan 1-2 muistusta s-postiin ja jos eivät vastaa niin nega ja tuote uudestaan myyntiin. Tosin jos on hyvä selitys (kuten ehkä sulla) niin saatan vaihtaa sen neutraaliin.
En tosiaan soittele perään, laitan 1-2 muistusta s-postiin ja jos eivät vastaa niin nega ja tuote uudestaan myyntiin. Tosin jos on hyvä selitys (kuten ehkä sulla) niin saatan vaihtaa sen neutraaliin.
mutta voisitko kertoa mistä tuo kiire johtuu? Ei luulisi vaikkapa vauvanhaalarin vievän kovin kauheasti tilaa...
ap
hän haluaa myydä tavaransa, ja saada siitä hinnan. Turhaa aikaa ja vaivaa tärvääntyy, kun pitää odotella ja huhuilla jakysellä viipysen syytä. Sitten saa parhaassa tapuksessa laitta samat hommat uudellen myyntiin. Ehkäpä myyjilläkin on muutakin elämää, kuin vain roikkua Huutonetissä, mutta sitten jonkun onnettoman hitailijan takia saa ihmetellä puoli vuotta.
Tässä nyt vaikka joitain syyehdotelmia.
Kaksi viikkoa ilman yhteydenottoa on liian pitkä aika. Esim. kirjastoissa voi käyttää tietokonetta. Monet myyjät kertovat jopa ilmoituksessa, miten monta päivää odottavat ostajan yhteydenottoja, ennen kuin nega napsahtaa.
hän haluaa myydä tavaransa, ja saada siitä hinnan. Turhaa aikaa ja vaivaa tärvääntyy, kun pitää odotella ja huhuilla jakysellä viipysen syytä. Sitten saa parhaassa tapuksessa laitta samat hommat uudellen myyntiin. Ehkäpä myyjilläkin on muutakin elämää, kuin vain roikkua Huutonetissä, mutta sitten jonkun onnettoman hitailijan takia saa ihmetellä puoli vuotta.
Tässä nyt vaikka joitain syyehdotelmia.
10 päivää ja puoli vuotta on pikkuisen eri asioita. Vai? =)
ap
kaksi ostajaa, jotka ovat kadonneet kuin tuhka tuuleen, toinen oli jopa jo antanut pos palautteen meille, mutta tuossa tuo tuote lojuu ja rahat ties missä....
Monilla tuntuu olevan kiire saada rahat heti, kai siellä sitten perheen elantoa tienataan.
kaksi ostajaa, jotka ovat kadonneet kuin tuhka tuuleen, toinen oli jopa jo antanut pos palautteen meille, mutta tuossa tuo tuote lojuu ja rahat ties missä....
kun ei ole saanut tuotetta. Vaikuttaa omituiselta. Ei taida rahoja tullakaan.
Huutiksen omien ohjeiden mukaan viikko on kohtuullinen aika odottaa yhteydenottoa ja jos ei viikkoon saa ostajaa kiinni, niin myyjä voi katsoa kaupan purkautuneeksi ja antaa ostajalle negan.
"Myyjä / ostaja ei vastaa viesteihini, mitä minun pitäisi tehdä?"
Odota kauppakumppanisi yhteydenottoa aina vähintään viikon verran, ja ole itsekin aktiivinen. Ellet kuitenkaan viikonkaan kuluttua ole saanut kauppakumppaniisi yhteyttä, voit katsoa kaupan purkautuneeksi. Anna tällöin kauppakumppanillesi vähintäänkin negatiivista käyttäjäpalautetta"
http://www.huuto.net/fi/huuto-faq.php3#4.6
kaksi ostajaa, jotka ovat kadonneet kuin tuhka tuuleen, toinen oli jopa jo antanut pos palautteen meille, mutta tuossa tuo tuote lojuu ja rahat ties missä....
kun ei ole saanut tuotetta. Vaikuttaa omituiselta. Ei taida rahoja tullakaan.
...että jos jokun pitää hoitaa joku asia ja se vaan venyy ja venyy niin kokoajan kasvaa se todennäköisyys että asian unohtaa kokonaan hoitaa. Sama huutonetissä.
Silloin kun huuto on vielä tuoreena mielessä niin sen maksaminenkin muistuu mieleen. Jos taas huudosta ja huudon sulkeutumisesta on aikaa päivätolkulla mielessä on jo tuhat muuta uutta asiaa.
Heittäisin takaisin noin yleisellä tasolla (tähän ap:n tietokone rikki tilanteeseen puuttumatta): jos kerran on kiinnostunut tavarasta niin paljon että huutaa sen niin miksi ei voi maksaa tuotetta heti? Miksi odottaa kolme päivää, viisi päivää, viikko kun sama aika siinä nettimaksun laittamisessa silti menee loppujan lopuksi.
jotka syystä tai toisesta eivät eivät koskaan lunasta huutojaan. Itse otan myyjänä yleensä heti yhteyttä ja toisen kerran viikon kuluttua, ja jos mitään ei kuulu, laitan tuotteen uudelleen myyntiin. Soittelemaan en ala.
maksua. Jos ei ole rahaa sillä hetkellä ostaa jättää huutamatta. Mä ainakin haluan ne rojut pois nurkista pikaisesti.
vaan ihan missä tahansa kaupassa 10 päivää on liian pitkä vastausaika.
Ap, asenteesi ei ole rentoutta vaan ihan kykenemättömyyttä hoitaa asioita ja heikkoa kykyä ottaa toisia huomioon.
Harva meistä elää netissä ja harvalle netti on elinehto ja toinen koti, mutta silloin kun laitan huutonettiin jotain myyntiin niin listaan kohteen sellaisena ajankohtana, että minulla on myös aikaa ja mahdollisuus lukea sähköpostit jne. Mielestäni hyviin tapoihin kuuluu huolehtia tällaisista asioista.
Siksipä en listaa tavaraa silloin kun vietämme aikaa mökillä, olemme ulkomailla tai muuten ei huvita.
Tietokoneen hajoaminen on toki hyvä syy, mutta kyllä 1,5 viikon aikana olisi pitänyt jonkinlainen elomerkki laittaa myyjälle.
Sinun mokasi ap, turha selitellä sitä "rentoudella". Tuo aika on kohtuuton - myös ihan IRL.