Miksi monet huutonetmyyjät on NIIN kärkkäitä??
Tajuan kyllä, että ihmiset jotka ei lunasta huutojaan on inhottavia. Mutta tietynlaista kärsivällisyyttä voisi ehkä toivoa.
Minulla oli tilanne, että olin huutanut pari tuotetta mutta tietokone hajosi ja olikin sitten huollossa 2 viikkoa. En ollut ehtinyt vielä sitä ennen saada myyjien yhteystietoja ja koska ne tulee sähköpostiin, niin enpä voinut heille soittaa ja ilmoittaa tilannetta. Muuhun nettiyhteyteen kuin omaan ei pääsyä.
Kun nyt sain koneen takaisin olin äimänä: molemmat oli antaneet negan eikä kumpikaan ollut soittanut minulle ja kysynyt syytä viivästykseen... eipä siinä mitään, nyt olen asian hoitanut, mutta itse ottaisin kyllä puhelimella yhteyttä ja kysyisin. Kai nyt kaikki tietää, että asioita voi sattua.
Ja ei, en ole mikään hupihuutelija, en ole ikinä ennen negaa tai edes neutraalia saanut! Kun ei ole sattunut mitään tällaista. Huutojen umpeutumisesta 10 päivää. =O
Kommentit (42)
...että jos jokun pitää hoitaa joku asia ja se vaan venyy ja venyy niin kokoajan kasvaa se todennäköisyys että asian unohtaa kokonaan hoitaa. Sama huutonetissä.
Silloin kun huuto on vielä tuoreena mielessä niin sen maksaminenkin muistuu mieleen. Jos taas huudosta ja huudon sulkeutumisesta on aikaa päivätolkulla mielessä on jo tuhat muuta uutta asiaa.
Heittäisin takaisin noin yleisellä tasolla (tähän ap:n tietokone rikki tilanteeseen puuttumatta): jos kerran on kiinnostunut tavarasta niin paljon että huutaa sen niin miksi ei voi maksaa tuotetta heti? Miksi odottaa kolme päivää, viisi päivää, viikko kun sama aika siinä nettimaksun laittamisessa silti menee loppujan lopuksi.
vaan en edes käy netissä päivittäin. Jos tsekkaan mailini kahdesti viikossa niin maksan silloin kun näen saaneeni kohteen.
Kaikki eivät asu netissä...
Varsinkin kesäisin tulee mökkieltyä yms, joten yllä minusta viikko on kohtuullinen aika odottaa. Tottakai huudon yleensä maksaa samantien pois, jos vain on kotona ja toisekseen saa myös yhteyden myyjään. En myöskään maksa huutojani pelkän huuto.net:n ilmoituksen perusteella vaan haluan henk.koht. kontaktin myyjään sähköpostin kautta.
ja pidän noin pitkää hiljaisuutta liian pitkänä aikana. Perheemme talous ei ole kiinni huutonetin kaupoista tulevista hiluista, enkä silti odottaisi kahta viikkoa.
Ei ole kyse myyjän kiireestä, rahapulasta tai siitä, että se lastenvaate veisi tilaa - kyse on yksinkertaisesti siitä, että myyjä haluaa kohtuullisessa ajassa tiedon, onko ostaja ottamassa tavaraa vai. Itse ainakin haluan tavaran kiertoon silloin kun niin suunnittelen enkä halua arpoa kahta viikkoa, että odotanko yhteydenottoa, listaanko uudelleen huutonettiin vaiko vienkö pelastusarmeijalle.
se on eri asia kuin odottaa maksua kaksi viikkoa. Maksua olen odottanut useammankin kerran yli kaksi viikkoa, mutta ensimmäinen yhteydenotto kahden viikon jälkeen kohteen sulkeutumisesta on liian pitkä aika.
vaan vie tilaa jos haluaa kaikesta äkkiä eroon, niitä voi sitäpaitsi olla monta. mulla on nytkin jätesäkkikaupalla kamaa ku pitäis laitaa myyntiin ja ainakin 8 haalaria jotka nytkin myynnissä. toivon että jokainen maksaa nopeasti ja pääsen niistä nopeasti eroon.
en kyllä ois negaa antanut vasta kuin joskus kuukauden päästä. mut negatiivissävystä sähköpostia ois voinu jo parin viikon jälkeen tulla täältäkin...sitä olettaa et netti on niin nykypäivää että vaikka oma hajoais niin nettejä on maailma pullolaan. joka puolella sinkoilee signaalit.
Eikä kellään ole koko ajan säkkikaupalla myytävää, ellei sitä varta vasten hommaa.
vaan vie tilaa jos haluaa kaikesta äkkiä eroon, niitä voi sitäpaitsi olla monta. mulla on nytkin jätesäkkikaupalla kamaa ku pitäis laitaa myyntiin ja ainakin 8 haalaria jotka nytkin myynnissä. toivon että jokainen maksaa nopeasti ja pääsen niistä nopeasti eroon. en kyllä ois negaa antanut vasta kuin joskus kuukauden päästä. mut negatiivissävystä sähköpostia ois voinu jo parin viikon jälkeen tulla täältäkin...sitä olettaa et netti on niin nykypäivää että vaikka oma hajoais niin nettejä on maailma pullolaan. joka puolella sinkoilee signaalit.
Eikä kellään ole koko ajan säkkikaupalla myytävää, ellei sitä varta vasten hommaa.
8 haalaria trokaamista? Meillä killuu kaapissa tällä hetkellä 7 KÄYTETTYÄ haalaria jotka pitäisi laittaa myyntiin. 3 lasta, keskimmäinen tyttö ja vanhimmalla ja nuorimmalla sen verran ikäeroa etten jemmaile kaikkia vaatteita nuoremmalle. Mut mut voi sit varmaan kans luokitella trokariksi.
trokaamiseksi kutsua mut ostan aina monta talvihaalaria lapsille, kuten välikausihaalareitakin. nyt tajusin menneni liian pitkälle kun välikausiasuja on tälle syksylle 14 kpl... ehkä oon vähän pimeä... tuo 8 haalaria tällä hetkellä myynnissä on tosi pientä, mulla on tosi monta vielä laittamatta myyntiin, toiset kahdeksan ei riitä..
mä joskus täällä valittelin ostajasta, joka ei (melkein) viikkoon ottanut yhteyttä, ja annoin neutraalin palautteen. Täällä palstalla mut teilattiin typeräksi, kamalaksi niuhottajaksi, jonka kanssa ei kukaan halua olla missään tekemisissä saati sitten ostaa mitään! =)
nytkin myin paljon vaatteita ja niillä rahoilla hommasin uudet syysvaatteet tytölle. En halua odotella useita viikkoja, ei mulla niin paljoa ylimääräistä rahaa ole.
Jos on jotain asioita kesken, ei tietokoneen hajoaminen ole mikään hyväksyttävä syy.
kuulu, laitan uudelleen myyntiin. Laitoin tekstarin kummallekin, mitään ei kuulu vieläkään.
t:se odotteleva kauppias
Kuten jo sanoin: varmaankin olisin päässyt JOS olisin tajunnut että myyjillä on noin kova hoppu.
Ennen olen aina maksanut heti, mutta kun nyt en voinut niin ajattelin (typerästi) odottaa sen 10 päivää että saan oman koneen huollosta. Kone oli siis huollossa kaksi viikkoa, mutta kohteiden umpeutumisesta 10 päivää.
Olenkohan jotenkin liian rento, kun minusta se ei ole erityisen pitkä aika... =DD NO vahingosta viisastuu ja jos joskus jotain tällaista vielä sattuu, niin järjestän asian jollakin konstilla nopeammin.
ap
Kuten jo sanoin: varmaankin olisin päässyt JOS olisin tajunnut että myyjillä on noin kova hoppu. Ennen olen aina maksanut heti, mutta kun nyt en voinut niin ajattelin (typerästi) odottaa sen 10 päivää että saan oman koneen huollosta. Kone oli siis huollossa kaksi viikkoa, mutta kohteiden umpeutumisesta 10 päivää. Olenkohan jotenkin liian rento, kun minusta se ei ole erityisen pitkä aika... =DD NO vahingosta viisastuu ja jos joskus jotain tällaista vielä sattuu, niin järjestän asian jollakin konstilla nopeammin. ap
Vai jääkö sulta useinkin asioita hoitamatta tuon rennon asenteen takia?
kuulu, laitan uudelleen myyntiin. Laitoin tekstarin kummallekin, mitään ei kuulu vieläkään.
t:se odotteleva kauppias
Omat asiani on jo hoidettu. Reilua tuo tekstari, olisi ainakin minun tapauksessani muuten auttanut paljon!! Olisin saanut myyjään kontaktin ilman sitä pirun konetta. ;))
ap
jos ei ole kolmeen päivään vastannut viesteihin. Pari kertaa näin on käynyt. Toisella kerralla myyjällä oli väärä sähköpostiosoite huutiksessa, toisella kerralla ei ollut vain vastannut viesteihini ja närkästyi tekstiviestistä.
Tuntuu että pääsääntöisesti huutiksessa on tosi nopea toiminta, saman päivän aikana ihmiset maksaa tuotteet. Sit jos joku ei sitä teekään niin se kummastuttaa, koska se on erikoista.
Kuten jo sanoin: varmaankin olisin päässyt JOS olisin tajunnut että myyjillä on noin kova hoppu. Ennen olen aina maksanut heti, mutta kun nyt en voinut niin ajattelin (typerästi) odottaa sen 10 päivää että saan oman koneen huollosta. Kone oli siis huollossa kaksi viikkoa, mutta kohteiden umpeutumisesta 10 päivää. Olenkohan jotenkin liian rento, kun minusta se ei ole erityisen pitkä aika... =DD NO vahingosta viisastuu ja jos joskus jotain tällaista vielä sattuu, niin järjestän asian jollakin konstilla nopeammin. ap
Vai jääkö sulta useinkin asioita hoitamatta tuon rennon asenteen takia?
Kuinka niin? Juurihan sanoin, että olen saanut vain pos. palautetta. Ja asiani hoitanut aina. Pieneen mieleenikään ei vain mahtunut, että 10 päivää on joillekin ikuisuus... eihän se ole kuin reilu viikko. Big deal. Nyt opin paljon huutonetin aikakäsityksestä...
ap
Mistä myyjä tiesi että on reilu viikko tai kaksi? Olisko vaan pitäny ootella vaikka kuukausi et koskahan se ottaa yhteyttä. No kun oon myyny niin otain aina itse ostajaan yhteyttä päivän sisällä ja jos ei parin päivän sisään vastaile niin on outoa.. Tähän asti on vastattu ja yleensä maksu ja pakettikin on olut matkalla saman viikon kuluessa..
jos käyttää nettipalveluita ja just huutista niin kyllä mun mielestä mailit pitää lukea joka päivä, tai vähintään joka toinen päivä. Tai sitten laittaa sinne tietoihin viesti jos esim on viikon lomalla!
reijomie?
Ajattelin vaan kun minäkin sain häneltä positiiviset palautteet useasta KYMMENESTÄ kohteesta nyt kesällä, mutta eipä tuo sitten kumminkaan lunastanut noita huutojaan:(
vaan vie tilaa jos haluaa kaikesta äkkiä eroon, niitä voi sitäpaitsi olla monta. mulla on nytkin jätesäkkikaupalla kamaa ku pitäis laitaa myyntiin ja ainakin 8 haalaria jotka nytkin myynnissä. toivon että jokainen maksaa nopeasti ja pääsen niistä nopeasti eroon.
en kyllä ois negaa antanut vasta kuin joskus kuukauden päästä. mut negatiivissävystä sähköpostia ois voinu jo parin viikon jälkeen tulla täältäkin...sitä olettaa et netti on niin nykypäivää että vaikka oma hajoais niin nettejä on maailma pullolaan. joka puolella sinkoilee signaalit.