HS testasi Peugeotin uuden sähköauton Suomen talvessa: perusasiat ovat kohdallaan, mutta pakkasella ajaessa meinasi käydä köpelösti
https://www.hs.fi/autot/art-2000007742074.html
Peugeotin täyssähkömalli jaksaa pakkasella taivaltaa vain parisataa kilometriä kerrallaan.
Kommentit (67)
Härötetty. Ei täällä saa kertoa totuuksia jotka ovat Suuren Ideologian vastaisia.
Tuo on oikeasti ongelma.
Ajatellaan, että jäät sähköauton kanssa jonnekin korpeen -30 asteen pakkasessa. Siinä on oikeasti hätä kyseessä. Bensa- tai dieselautoon voi ottaa edes varakanisterin polttoainetta mukaan, eikä tankki muutenkaan hupene yht äkkiä yllättäen tyhjäksi.
Modet toimikaa!!! Ei totuuksia kansalle!!!
Missä viipyy palstan sähköautohullu selittämässä mustan valkoiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Missä viipyy palstan sähköautohullu selittämässä mustan valkoiseksi?
Tappelee autonsa lataamisen kanssa paukkupakkasilla.
Niin? Mitä sitten? Eikö tuo ole selvää, kuka autoista vähäkään tietää? Latausverkosto pitäisi saada 4 ja 5 -teille laajaksi ja edulliseksi ellei kunnat satsaa, ilmaisiksi. Palvelisi turismia. Myös hotelleihin ja työpaikoille enemmän latausmahdollisuuksia. Suurin osa ajosuoritteista on kuitenkin arkipäivisin korkeintaan 100-200 km ajoa, johon sähköauto käy hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mitä sitten? Eikö tuo ole selvää, kuka autoista vähäkään tietää? Latausverkosto pitäisi saada 4 ja 5 -teille laajaksi ja edulliseksi ellei kunnat satsaa, ilmaisiksi. Palvelisi turismia. Myös hotelleihin ja työpaikoille enemmän latausmahdollisuuksia. Suurin osa ajosuoritteista on kuitenkin arkipäivisin korkeintaan 100-200 km ajoa, johon sähköauto käy hyvin.
Tämähän ei paljoa lohduta siinä vaiheessa, kun olet kylmissäsi pakkasessa toimimattomassa autossasi.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mitä sitten? Eikö tuo ole selvää, kuka autoista vähäkään tietää? Latausverkosto pitäisi saada 4 ja 5 -teille laajaksi ja edulliseksi ellei kunnat satsaa, ilmaisiksi. Palvelisi turismia. Myös hotelleihin ja työpaikoille enemmän latausmahdollisuuksia. Suurin osa ajosuoritteista on kuitenkin arkipäivisin korkeintaan 100-200 km ajoa, johon sähköauto käy hyvin.
Se on se suurin osa, mutta entäs ne muut, niinkuin minä, joka tarvin pidempää toimintasädettä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on oikeasti ongelma.
Ajatellaan, että jäät sähköauton kanssa jonnekin korpeen -30 asteen pakkasessa. Siinä on oikeasti hätä kyseessä. Bensa- tai dieselautoon voi ottaa edes varakanisterin polttoainetta mukaan, eikä tankki muutenkaan hupene yht äkkiä yllättäen tyhjäksi.
On siinä sähköautossakin polttoainemittari.
Minusta toimivuus pakkasessa on auton perusasia näillä leveysasteilla. Kiimaisen pelle"testi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mitä sitten? Eikö tuo ole selvää, kuka autoista vähäkään tietää? Latausverkosto pitäisi saada 4 ja 5 -teille laajaksi ja edulliseksi ellei kunnat satsaa, ilmaisiksi. Palvelisi turismia. Myös hotelleihin ja työpaikoille enemmän latausmahdollisuuksia. Suurin osa ajosuoritteista on kuitenkin arkipäivisin korkeintaan 100-200 km ajoa, johon sähköauto käy hyvin.
Se on se suurin osa, mutta entäs ne muut, niinkuin minä, joka tarvin pidempää toimintasädettä.
Mene bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on oikeasti ongelma.
Ajatellaan, että jäät sähköauton kanssa jonnekin korpeen -30 asteen pakkasessa. Siinä on oikeasti hätä kyseessä. Bensa- tai dieselautoon voi ottaa edes varakanisterin polttoainetta mukaan, eikä tankki muutenkaan hupene yht äkkiä yllättäen tyhjäksi.On siinä sähköautossakin polttoainemittari.
...jonka lukemaan ei voi täysin luottaa koska käyttäytyy eri tavalla eri tilanteissa...
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mitä sitten? Eikö tuo ole selvää, kuka autoista vähäkään tietää? Latausverkosto pitäisi saada 4 ja 5 -teille laajaksi ja edulliseksi ellei kunnat satsaa, ilmaisiksi. Palvelisi turismia. Myös hotelleihin ja työpaikoille enemmän latausmahdollisuuksia. Suurin osa ajosuoritteista on kuitenkin arkipäivisin korkeintaan 100-200 km ajoa, johon sähköauto käy hyvin.
Autoilu kehitettiin aikoinaan, jotta liikkumisesta tulisi helpompaa. En nää mitään järkeä siinä että nyt pusketaan takapakkia.
Tankkaus kestää korkeintaan muutaman minuutin ja sen jälkeen voi ajaa huoletta sen about 700-1000km ennen seuraavaa tankkauskertaa.
Mua ottaa päähän venailla minkä tahansa laitteen latautumista jo nyt ja kun sen laitteen saa ladattua, se on hetken päästä taas tyhjä! En todellakaan ala siihen samaan rumbaan auton kanssa, kun tarkoitus on se että meno on sujuvaa ja huoletonta.
Ei sähköautoja Suomeen. Ne sopii isoihin metropoleihin missä on miljoonia autoja. Suomessa se on turhake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on oikeasti ongelma.
Ajatellaan, että jäät sähköauton kanssa jonnekin korpeen -30 asteen pakkasessa. Siinä on oikeasti hätä kyseessä. Bensa- tai dieselautoon voi ottaa edes varakanisterin polttoainetta mukaan, eikä tankki muutenkaan hupene yht äkkiä yllättäen tyhjäksi.On siinä sähköautossakin polttoainemittari.
...jonka lukemaan ei voi täysin luottaa koska käyttäytyy eri tavalla eri tilanteissa...
Mutta sähkö ei lopukaan noissa kuin seinään, tätä on testattukin. Auto rajoittaa tehoja kauan ennen kuin sähkö loppuu kokonaan. Vielä mittarin näyttäessä nollaa, autolla ajettiin monta kilometriä hiljaisella nopeudella.
Yksi asia mikä lähes aina jää mainitsematta sähköautoilusta.
Vetokoukkua ei voi laittaa.
Suomessa on peräkärryjä ja venetrailereita todella,paljon. Kuinka jatkossa esim. omakotitalojen puutarhajätteet viedään kaatopaikkojen lehti-ja risukasoihin kompostoitavaksi.
Tai sitä kevyehköäkin venettä liikutellaan, muuten kuin ostopalveluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mitä sitten? Eikö tuo ole selvää, kuka autoista vähäkään tietää? Latausverkosto pitäisi saada 4 ja 5 -teille laajaksi ja edulliseksi ellei kunnat satsaa, ilmaisiksi. Palvelisi turismia. Myös hotelleihin ja työpaikoille enemmän latausmahdollisuuksia. Suurin osa ajosuoritteista on kuitenkin arkipäivisin korkeintaan 100-200 km ajoa, johon sähköauto käy hyvin.
Se on se suurin osa, mutta entäs ne muut, niinkuin minä, joka tarvin pidempää toimintasädettä.
Mene bussilla.
Menin kerran bussilla töihin, se kesti viisi tuntia ja osa matkasta n. 20 km piti silti mennä autolla.
Eli työnnä sä se bussi bäähäsi.
En tule kyllä ikinä hankkimaan sähköautoa, ellen tietty muuta Helsinkiin. Bensa-auto, ja keskimääräistä paremmilla tehoilla, niin homma sujuu! Ekoilen jo maalla-asumisella sen verran, että kaupunkilainen, vasrsinkin paljon kuluttava, ilman autoa, jää helposti toiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia mikä lähes aina jää mainitsematta sähköautoilusta.
Vetokoukkua ei voi laittaa.Suomessa on peräkärryjä ja venetrailereita todella,paljon. Kuinka jatkossa esim. omakotitalojen puutarhajätteet viedään kaatopaikkojen lehti-ja risukasoihin kompostoitavaksi.
Tai sitä kevyehköäkin venettä liikutellaan, muuten kuin ostopalveluna.
Näinkö väärin, kun näin Teslassa vetokoukun ts ainakin peräkärryn? Toki Tesla ei ole ihan normaalien auto.
Ei täällä saa kertoa vihreää narratiivia rikkovia totuuksia!