Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus haluaa kieltää fossiilista bensiiniä ja dieseliä käyttävät työsuhde­autot!

Vierailija
14.09.2020 |

Siitä sitten kaikki sähköautoilemaan. Alkaa Suomikin vähitellen muistuttamaan kommunistivaltiota.

https://www.is.fi/autot/art-2000006635054.html

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mennään lujaa perse edellä puuhun, kuten kaikissa muissakin tämän äärimmäisen typerän hallituksen toimesta.

Sähköautot on ilmastolle ja ympäristölle moninverroin pahempi vaihtoehto kuin esim. uusi dieselmoottorilla varustettu auto, mutta kun älykkyys ei riitä ymmärtämään kokonaisuutta.

Vierailija
2/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä ja vasemmistopuolueita ei kiinnosta akkumetallien louhinnasta aiheutuvat ympäristötuhot, koska ne on kehitysmaissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hallitus kaatuu nopoeasti.

Vierailija
4/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinoita olette te, jotka ette ymmärrä hallituksen motiiveja. Se on yksinkertaisesti tuhota Suomi ja teidät sen mukana.

Talouskasvuun pyritään aivan epätoivoisilla keinoilla. Hallitus EI ota käskyjä teiltä apinoilta. Vaan ulkomaiset tahot johtavat hallitusta, heillä on jokaviikkoiset palaverit, jossa numero "yksi" antaa ohjeet. Teidän toivoanne ei huomioida. Ja se on yksinomaan teidän vika. Hallitus pitäisi olla vastuussa tekemisistään kansalle, eli teille apinoille, jotka luulette että jos hoidatte omat asianne kunnialla, niin muusta ei tarvitse välittää. Ei se niin ole, hallitus tulee ja vetää alushousunne niin sanotusti korvienne ympärille, kun olette niin kujalla.

Vierailija
5/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista nähdä kunnon vertailu eri automahdollisuuksien kesken. Kulutuksen kannalta toki sähköauto ympäristöysgtävällisempi, mutta miten lie päästöt koko elinkaaren ja raaka-aineiden osalta? 

Vierailija
6/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mennään lujaa perse edellä puuhun, kuten kaikissa muissakin tämän äärimmäisen typerän hallituksen toimesta.

Sähköautot on ilmastolle ja ympäristölle moninverroin pahempi vaihtoehto kuin esim. uusi dieselmoottorilla varustettu auto, mutta kun älykkyys ei riitä ymmärtämään kokonaisuutta.

Miksi sitten käytännössä jokaisessa elinkaaritutkimuksessa sähköauto on ympäristölle ja ilmastolle valtavasti PAREMPI vaihtoehto kuin yksikään dieselauto?

Missä sun älykkyytesi on, kun täällä valehtelet helposti selvitettävistä asioista?

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mennään lujaa perse edellä puuhun, kuten kaikissa muissakin tämän äärimmäisen typerän hallituksen toimesta.

Sähköautot on ilmastolle ja ympäristölle moninverroin pahempi vaihtoehto kuin esim. uusi dieselmoottorilla varustettu auto, mutta kun älykkyys ei riitä ymmärtämään kokonaisuutta.

Miksi sitten käytännössä jokaisessa elinkaaritutkimuksessa sähköauto on ympäristölle ja ilmastolle valtavasti PAREMPI vaihtoehto kuin yksikään dieselauto?

Missä sun älykkyytesi on, kun täällä valehtelet helposti selvitettävistä asioista?

 

Pekka tutki sen kullillaan.

Vierailija
8/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista nähdä kunnon vertailu eri automahdollisuuksien kesken. Kulutuksen kannalta toki sähköauto ympäristöysgtävällisempi, mutta miten lie päästöt koko elinkaaren ja raaka-aineiden osalta? 

Miksi et sitten laita Googlehakuun vaikkkapa "lifecycle emissions electric diesel"...?

Tässä muutama:

https://sustain.ubc.ca/sites/default/files/2018-63%20Lifecycle%20Analys…

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360544219307133

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/11/5/054010/pdf

Voit halutessasi kokeilla myös Autokalkulaattoria:

https://www.ilmastopaneeli.fi/autokalkulaattori/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreitä ja vasemmistopuolueita ei kiinnosta akkumetallien louhinnasta aiheutuvat ympäristötuhot, koska ne on kehitysmaissa.

Tai ehkä vihreitä kiinnostavat ne 20 000 kilon öljymassan kaivamisesta aiheutuvat tuhot enemmän kuin 500 kilon akuston kaivamisesta aiheutuvat tuhot?

Vierailija
10/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista nähdä kunnon vertailu eri automahdollisuuksien kesken. Kulutuksen kannalta toki sähköauto ympäristöysgtävällisempi, mutta miten lie päästöt koko elinkaaren ja raaka-aineiden osalta? 

Miksi et sitten laita Googlehakuun vaikkkapa "lifecycle emissions electric diesel"...?

Tässä muutama:

https://sustain.ubc.ca/sites/default/files/2018-63%20Lifecycle%20Analys…

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360544219307133

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/11/5/054010/pdf

Voit halutessasi kokeilla myös Autokalkulaattoria:

https://www.ilmastopaneeli.fi/autokalkulaattori/

Ilmastopaneeli on hallituksen totuudentorvi.

"Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni työskentelee autopurkaamolla, josta myydään käyttökelpoisia auton osia käytössä oleviin autoihin. Mielestäni tämä on ekologisuutta parhaimmillaan, käytetään osia niin kauan kuin mahdollista ja ajetaan käytössä olevat autot ns. "loppuun".

Mitä järkeä on vaihtaa täysin käyttökelpoiset autot näihin sähköautoihin? Sähköautojen tuotto on ilmastolle vielä pahempaa, joku täällä jo mainitsikin akkumetallien louhinnasta aiheutuvat ympäristöhaitat. Näistä ei vihreät sano mitään, sanovat vaan silmät säihkyen miten hyviä sähköautot ovat!

Vierailija
12/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mennään lujaa perse edellä puuhun, kuten kaikissa muissakin tämän äärimmäisen typerän hallituksen toimesta.

Sähköautot on ilmastolle ja ympäristölle moninverroin pahempi vaihtoehto kuin esim. uusi dieselmoottorilla varustettu auto, mutta kun älykkyys ei riitä ymmärtämään kokonaisuutta.

Miksi sitten käytännössä jokaisessa elinkaaritutkimuksessa sähköauto on ympäristölle ja ilmastolle valtavasti PAREMPI vaihtoehto kuin yksikään dieselauto?

Missä sun älykkyytesi on, kun täällä valehtelet helposti selvitettävistä asioista?

 

Ylläolevaa viestiä alapeukuttavat pellet opettelevat jatkossa etsimään tutkimukset valmiiksi, ettei tarvitsisikaan alapeukuttaa, jookos?

Vai oliko teillä dieselautojen ihanuutta hehkuttavilla niitä faktoja olemassa? Ei näytä olevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreille ympäristö = ilmasto.

Vierailija
14/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni työskentelee autopurkaamolla, josta myydään käyttökelpoisia auton osia käytössä oleviin autoihin. Mielestäni tämä on ekologisuutta parhaimmillaan, käytetään osia niin kauan kuin mahdollista ja ajetaan käytössä olevat autot ns. "loppuun".

Mielipiteesi on virheellinen. Saastuttavaa autoa ei kannata ajaa "loppuun", eikä kannattaisi ajaa metriäkään, jos ympäristö on prioriteetti. Jopa uudenkarhea saastuttava auto kannattaisi viedä mieluummin suoraan kaatopaikalle kuin ottaa käyttöön, jos päästöjä ja ympäristöä vain katsotaan, vaikkei siinä taloudellisessa mielessä tietenkään järkeä olisi.

Auton valmistaminen aiheuttaa esimerkiksi 5 tonnia hiilidioksidipäästöjä (riippuen täysin käytetystä energiasta, päästöt voivat olla myös vaikka 0 tonnia tai 10 tonnia). Tämä vastaa ~32 000 km ajamista keskimääräisellä polttomoottoriautolla (polttoaineen valmistus ja logistiikka huomioiden).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreitä ja vasemmistopuolueita ei kiinnosta akkumetallien louhinnasta aiheutuvat ympäristötuhot, koska ne on kehitysmaissa.

Eikä myöskään lapsityövoiman käyttö, joka akkumetallien louhinnassa kehitysmaissa on ihan yleistä.

Vierailija
16/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on vaihtaa täysin käyttökelpoiset autot näihin sähköautoihin?

Kuka ensinnäkään on vaihtamassa täysin käyttökelpoisia autoja sähköautoihin? Autojahan romutetaan joka vuosi valtavat määrät ja tilalle ostetaan lisää polttomoottoriautoja. Niitä ne sähköautot tulevat korvaamaan.

Vierailija kirjoitti:

Sähköautojen tuotto on ilmastolle vielä pahempaa,

Sähköautojen valmistus aiheuttaa enemmän päästöjä kuin polttomoottoriauton valmistus, mutta se johtuu lähinnä siitä, että fossiilisia polttoaineita käytetään tehtaiden sähkön tuottamiseksi ja tuotantoketjussa on paljon polttomoottoriautoja. Kun ne polttomoottoriautot tuotannossakin korvataan sähköautoilla ja tehtaan sähkö esim. uusiutuvilla, sähköauton valmistuksen päästötkin hakeutuvat kohti nollaa.

Vierailija kirjoitti:

joku täällä jo mainitsikin akkumetallien louhinnasta aiheutuvat ympäristöhaitat.

Niistä on aivan turha vinkua. Polttomoottoriauto 1600 kg ja sähköauto 2000 kg tarkoittaa vain 400 kg ylimäärää kaivannaisten osalta. Polttomoottoriauto kuitenkin tarvitsee lisäksi 20 000 kg kaivamista/pumppaamista öljyn osalta elinkaarensa aikana.

Ja kaiken lisäksi se 500 kg akusto kaivetaan vain kertaalleen, jonka jälkeen ne samat metallit pyörivät taloudessa seuraavat miljardit vuodet, koska ovat alkuaineita. Öljy pitää kaivaa uusiksi jokaista autosukupolvea varten.

Vierailija kirjoitti:

Näistä ei vihreät sano mitään, sanovat vaan silmät säihkyen miten hyviä sähköautot ovat!

Koska kyse on varsin yhdentekevistä ongelmista verrattuna polttomoottoriautojen tuhoihin. Eivätkä kaivosten aiheuttamat ongelmat ole sähköautojen syytä. Eivätkä muutenkaan pakollisia. Jos kaivoksista halutaan ympäristöystävällisempiä, niin se hoituu parhaiten kaivoksia koskevia lakeja muuttamalla, eikä yrittämällä vähentää niiden tarvetta.

Vierailija
17/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähivuosina täyssähköisten autojen tarjonta kasvaa kyllä todella paljon, joten miksei työsuhdeautot voisi olla täyssähköisiä. Ei vielä, mutta ehkä 5-10 vuoden päästä.

Vierailija
18/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreitä ja vasemmistopuolueita ei kiinnosta akkumetallien louhinnasta aiheutuvat ympäristötuhot, koska ne on kehitysmaissa.

Eikä myöskään lapsityövoiman käyttö, joka akkumetallien louhinnassa kehitysmaissa on ihan yleistä.

Kiinnostaako sinua lapsityövoiman käyttö? Jos kiinnostaa, niin miksi kirjoitit tänne palstalle käyttäen tietokonetta/kännykkää, jonka tuotantoketjussa on hyvin todennäköisesti käytetty lapsityövoimaa?

Ethän myöskään käytä mitään autoa, koska jokainen auto sisältää lapsityövoimalla kaivettuja metalleja? Esimerkiksi sitä paljon itkuapotkuraivoa aiheuttavaa kobolttia. Samoin polttoaine on jalostettu kobolttikatalyyttien avulla.

Vierailija
19/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista nähdä kunnon vertailu eri automahdollisuuksien kesken. Kulutuksen kannalta toki sähköauto ympäristöysgtävällisempi, mutta miten lie päästöt koko elinkaaren ja raaka-aineiden osalta? 

Miksi et sitten laita Googlehakuun vaikkkapa "lifecycle emissions electric diesel"...?

Tässä muutama:

https://sustain.ubc.ca/sites/default/files/2018-63%20Lifecycle%20Analys…

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360544219307133

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/11/5/054010/pdf

Voit halutessasi kokeilla myös Autokalkulaattoria:

https://www.ilmastopaneeli.fi/autokalkulaattori/

Ilmastopaneeli on hallituksen totuudentorvi.

"Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat"

Kuvitellaan hetki, että se ilmastopaneeli on täyttä paskaa ja valehtelee minkä ehtii. Mitä sitten? Ei se poistaisi niitä kymmeniä muita tutkimuksia, jotka KAIKKI sanovat samaa asiaa kuin ilmastopaneelikin.

Vierailija
20/124 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista nähdä kunnon vertailu eri automahdollisuuksien kesken. Kulutuksen kannalta toki sähköauto ympäristöysgtävällisempi, mutta miten lie päästöt koko elinkaaren ja raaka-aineiden osalta? 

Miksi et sitten laita Googlehakuun vaikkkapa "lifecycle emissions electric diesel"...?

Tässä muutama:

https://sustain.ubc.ca/sites/default/files/2018-63%20Lifecycle%20Analys…

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360544219307133

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/11/5/054010/pdf

Voit halutessasi kokeilla myös Autokalkulaattoria:

https://www.ilmastopaneeli.fi/autokalkulaattori/

Ilmastopaneeli on hallituksen totuudentorvi.

"Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat"

Tajuatko sä, ettei ilmastopaneeli keksi lukuja päästänsä, vaan siellä on käytössä lähteet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi