Miksi spandexpyöräiljä ajaa autotiellä, vaikka vieressä on pyörätie?
Kommentit (237)
Mahdotonta sanoa noilla spekseillä. Laita googlemaps-linkki tarkoittamaasi paikkaan niin analysoidaan.
Turvallisempaa näin. Nopeasti ajavat ajavat autojen kanssa samaa vauhtia. Pyörätiellä taas ajaa esim. lapsia kävelynopeutta. Hyvä niin autotiellä riskeeraavat vain oman henkensä, pyörätiellä niiden hitaampien kulkijoiden.
Koska kuspäinen minäminä-luonne ja valvonnan sekä sanktioiden täydellinen puute. Siinäpä voittamaton yhdistelmä perisuomalaiseen tyyliin.
Koska se on kaikkien kannalta turvallisinta. On aivan täysin yhtä turvallista ajaa tiellä siinä kohdassa jossa on pyörätie kuin siinä kohdassa vaikka kilometrin päässä jossa se pyörätie loppuu. Suomessa on tuhansia kilometrejä tietä jonka varrella ei ole pyörätietä ja teidän autoilijoiden vaan pitää sielläkin tulla toimeen pyöräilijöiden kanssa samalla ajoradalla. Miksi se siis on niin vaikeaa paikassa jossa on pyörätie?
Kerran nauratti ihan kamalsti auton ratissa, kun mummopyöräilijä ajoi lujempaa vieressä menevällä pyörätiellä kuin spandexpyöräilijä autojen joukossa maantiellä.
Miksi vain Suomessa autoilija on tienkäyttäjien tärkein kulkuneuvo? Monessa muussa maassa kaikki ovat tasa-arvoisia.
Pyöräilijät ei haittaa mitään autotiellä, muuten kuin silloin, kun pölvästit ajavat rinnakkain!
Vierailija kirjoitti:
Turvallisempaa näin. Nopeasti ajavat ajavat autojen kanssa samaa vauhtia. Pyörätiellä taas ajaa esim. lapsia kävelynopeutta. Hyvä niin autotiellä riskeeraavat vain oman henkensä, pyörätiellä niiden hitaampien kulkijoiden.
Sakon paikka tuollainen. Pyöräilijän paikka on kevlillä ja sovitat siellä nopeutesi turvalliseksi muille väylän käyttäjille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain Suomessa autoilija on tienkäyttäjien tärkein kulkuneuvo? Monessa muussa maassa kaikki ovat tasa-arvoisia.
Eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisempaa näin. Nopeasti ajavat ajavat autojen kanssa samaa vauhtia. Pyörätiellä taas ajaa esim. lapsia kävelynopeutta. Hyvä niin autotiellä riskeeraavat vain oman henkensä, pyörätiellä niiden hitaampien kulkijoiden.
Sakon paikka tuollainen. Pyöräilijän paikka on kevlillä ja sovitat siellä nopeutesi turvalliseksi muille väylän käyttäjille.
Ei ole. Opettele tieliikennelaki.
Mitä se pyöräilijä haittaa siellä autotiella, varsinkin kun ajaa pientareella?
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijät ei haittaa mitään autotiellä, muuten kuin silloin, kun pölvästit ajavat rinnakkain!
Pyöräilijät haittaa liikennettä hyvin suuresti mutkaisilla tieosuuksilla, joissa ohittaminen on hyvin haastavaa. Lisäksi suuri nopeusero autoilijoihin on suuri haittatekijä.
Mikä tarve myös on lähteä mutkaisille maanteille ja sitten ajaa vielä joko väärällä kaistalla tai keskellä omaa kaistaa?
Joo, koska treeni jne. Mutta kun näiden väistely on oikeasti turvallisuusriski maanteilla jossa nopeusrajoitukset 80km/h ja tiellä liikkuu paljon rekkoja.
Vierailija kirjoitti:
Turvallisempaa näin. Nopeasti ajavat ajavat autojen kanssa samaa vauhtia. Pyörätiellä taas ajaa esim. lapsia kävelynopeutta. Hyvä niin autotiellä riskeeraavat vain oman henkensä, pyörätiellä niiden hitaampien kulkijoiden.
Tahdon nähdä sen puöräilijän kun 60 ajelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijät ei haittaa mitään autotiellä, muuten kuin silloin, kun pölvästit ajavat rinnakkain!
Pyöräilijät haittaa liikennettä hyvin suuresti mutkaisilla tieosuuksilla, joissa ohittaminen on hyvin haastavaa. Lisäksi suuri nopeusero autoilijoihin on suuri haittatekijä.
No miksi esimerkiksi traktorit ja ne perkuleen karavaanarit saavat liikkua maantiellä? Traktorit voisi mennä peltoja pitkin ja asuntovaunuille pitäisi antaa vain tietyt kellonajat, jolloin niitä saa raahata.
Vauhti on niin kova, että on kaikille osapuolille turvallisempaa autotiellä. Lisäksi mukavampaa ja pyörää sekä ajajaa säästävää, kun ei tule kanttari-rotvalli-jyskyjä niin paljon.
Väillä sitä ajaa myös huomaamatta vahingossa autotiellä kun ei ole huomannut, että jalankulkutie onkin muuttunut ihan mukiinmeneväksi pyörätieksi, jossa ei olekaan paljoa muita kulkijoita eikä kanttari-rotvalleja.
Kyllähän poliisit siitä autotiellä ajamisesta välillä huomauttavat, niin sitten siirrytään pyörätielle.
Terv. Spandex-pyöräilijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain Suomessa autoilija on tienkäyttäjien tärkein kulkuneuvo? Monessa muussa maassa kaikki ovat tasa-arvoisia.
Eivät ole.
Oletko joskus ajanut esimerkiksi Sveitsissä vuoristoteillä? Siellä autoilijat tyynesti kulkevat pyöräilijöiden tahdissa ja ohittavat kun se on turvallista. Suomessa tällainen tilanne johtaa todennäköisesti siihen, että autoilija kiilaa pyöräilijän tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve myös on lähteä mutkaisille maanteille ja sitten ajaa vielä joko väärällä kaistalla tai keskellä omaa kaistaa?
Joo, koska treeni jne. Mutta kun näiden väistely on oikeasti turvallisuusriski maanteilla jossa nopeusrajoitukset 80km/h ja tiellä liikkuu paljon rekkoja.
Mitä sinä olet mieltä mopoautoista?
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijät ei haittaa mitään autotiellä, muuten kuin silloin, kun pölvästit ajavat rinnakkain!
Tämä on jännä ilmiö.
Sitä poljetaan sellaisessa 2 x 4 pyöräilijän muodostelmassa keskellä kaistaa 80-kympin tiellä ja mikään väistäminen ei tule kysymykseenkään.
En ymmärrä.
koska spandexit saa pyöräilijän tuntemaan maailman omistajaksi.
Joten miksipä sitä ei omistamallaan leveällä baanalla ajaisi niinkuin lystää?