Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

karonkkaan menossa: laitanko mustan polvipituisen mekon kanssa ihonväriset

Vierailija
27.01.2009 |

Mutta jos menet lyhyellä, niin minä ehkä laittaisin mustat, ettei niin selvästi herätä huomiota tuo mekon lyhyys...



Mekonhan ei tarvitse olla musta karonkkaan, se voi olla muukin juhlava väri, mutta pitkä tai ainakin pitkähkö.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mustat sukkahousut? Mustat korkkarit ja musta laukku on. Kiitos, tyylitietäjät.

Vierailija
2/17 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuule vaikka verkkosukkahousut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, karonkkaan pitää kyllä hommata pitkä hame. Nyt vaan kipin kapin kauppaan, jos ei moista kaapista löydy. Kokomusta on kyllä muuten tyylikäs.

Vierailija
4/17 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka karonkasta kyse, asiaa tiedustellut. Pukukoodi on juhla- tai tummapuku. Jossain lääketieteellisessä on ehkä eri tavat vallalla vielä. Kysyin vaan tuota sukkahousuasiaa, jos joku osaa siihen vastata, niin kiitosta hälle! ap

Vierailija
5/17 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilla on pitkä.



Jos lyhyt, niin EHDOTTOMASTi ihon väriset sukkahousut. Tämä on perussääntö. hautajaisiin mustat. Muuten ihonväriset.

Vierailija
6/17 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston pukuväritys on perinteisesti " musta " myös juhlava tumma käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kutsukaan tuli ja pari vkoa sitten uudelleen...

Vierailija
8/17 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on pitkähihainen yläosa, laita musta sukkikset mutta ihonväriset, mikäli yläosa on lyhythihainen.



ihonväriset on aika.. kesäiset mutta riippuu vähän siitä, millaiselta pukusi näyttää kokonaisuudessaan! mikäli kuitenkin valitset ihonväriset sukkikset, varmista etteivät ne ole harmahtavat. mieluummin vähän tummemmat kuin omat, vaaleat jalkasi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"emäntä" voi sanoa, että "tule missä vain", mutta fakta on, että voit herättää kyllä huomiota väärällä pukeutumisellasi.



Olin muutama kuukausi sitten karonkassa, mihin erään väittelijän kaverin uusi parikymppinen tyttökaveri tuli lyhyessä hameessa. Siitä puhutaan vieläkin.

Vierailija
10/17 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla alallani naiset pukeutuvat karonkassa yleensä juhlavaan mekkoon, pikkumustaan tai jakkupukuun. Miehillä on tumma puku. Pitkiä iltapukuja ei juurikaan käytetä.

Voi vitun urpo. Karonkassa pitää olla pitkä asu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voi tosiaan käytännöt vaihdella. Monin paikoin esim. itse väitöstilaisuudessa useimmat on arkivaatteissa .

Vierailija
12/17 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumma puku antaa naiselle mahdollisuuden myös lyhyempään hameeseen.

Ei mielestäni sukkahousujen värillä välilä - oisko se tumma juhlavampi ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kutsussa lukee tumma puku.

Ja ihan hyvin voi tällaisessa tilanteessa väittelijältä neuvoa kysyä.

T. parissa kymmenessä biotieteen ja lääketieteen karonkassa ollut väitellyt

Vierailija
14/17 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen väitellyt perinteikkäältä humanistiselta alalta ja juhlinut lisäksi ainakin parinkymmenen kollegani karonkoissa. Asuvalintasi kuulostaakin kaikin puolin moitteettomalta. Mainitsemaasi pukuun yhdistäisin itse ehdottomasti mustat sukkahousut.



Väitöstilaisuudet ovat viime vuosina monin tavoin arkipäiväistyneet. Kaikissa näkemissäni karonkkakutsuissa pukukoodiksi on poikkeuksetta kirjattu tumma puku - ja tämä käytännössä nimenomaan siksi, ettei ihmisten tarvitsisi pynttäytyä liian koreiksi (so. frakkiin ja iltapukuun). Enemmistöllä naisista on ollut lyhyt hame tai housupuku, mutta kyllä muutama pitkäkin puku on joukkoon aina mahtunut. Moni on niin ikään juhlinut värikkäässäkin asussa.



Meidän alallamme muodollinen frakki-iltapukukaronkka herättäisi lähinnä huvittuneisuutta, mutta joissain muissa tiedekunnissa juhlitaan edelleen kovinkin muodollisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useissa karonkoissa olleena.

Vierailija
16/17 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kannattaa varmistaa mikä on tapana ko. piireissä.



Itse olen ollut n. 10 luonnontieteen alan karonkassa ja parisa lääketieteen puolen. Lääkäreillä on yleensä juhlavampi tyyli ja iltapuvut, luonnontieteilijöillä (fysiikka, biokemia jne) vähemmän muodollinen. Mutta tämä vaihtelee esim. tutkimusryhmän tai laitoksen perinteen mukaan.

Vierailija
17/17 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos KUTSUSSA lukee

a) frakki tai juhlapuku = nainen (pitkä) iltapuku



b) smokki tai tumma puku = naisen pukeutumine vapaampaa, voi olla lyhyt, pitkä, jopa housupuku.



eli jos sulla on avec ja hän on pukeutunut frakkiin, niin sitten kyllä lainaisin jostain pitkän mekon. muuten voit aivan hyvin mennä lyhyessä juhlamekossa.

laittaisin ihonväriset (ei vaaleat, vaan "kamelinruskeat) sukkahousut. se pitkä hiha -lyhyt hiha -ohjekin oli ihan hyvä



lisäksi voi miettiä, että onko kaverille tärkeempää ihmisten vaatteet vai se, että ne tulevat juhlimaan saavutusta. mulle on tärkeämpää ihmiset, ei niiden vaatteet. tosin farkuissa tms. en halua ketään paikalle.



t- tuleva tohtori

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi